Szerző: HR Portal
Megjelent: 2 hónapja

Fókuszban a hatékonyság növelése és a Z generáció - így látta az évet Kiss Zsuzsanna, a Marriott 4 budapesti szállodájáért felelős HR igazgatója

Változásmenedzsment, külföldi munkavállalók integrálása, a fluktuáció csökkentése, a működés hatékonyabbá tétele – mind a 2024-es év kihívásai közé tartoztak. A jövő év fókuszában pedig az intenzív fejlesztés áll, mondta el év végi HR vezetői sorozatunkban Kiss Zsuzsanna a Marriott Multi-property Director of Human Resources.

Kiss Zsuzsanna, Marriott-

Mik voltak az idei év legnagyobb kihívásai és sikerei HR szempontból? 

A szállodáinknál a változások menedzselése, a megnövekedett létszámú harmadik országbeli populáció kezelése, hatékonyságnövelés és a fluktuáció csökkentése jelentették a legnagyobb kihívást. Sikernek mondható, hogy a nehéz munkaerő-piaci helyzet ellenére be tudjuk tölteni a megüresedett álláshelyeinket, tudjuk teljes kapacitással üzemeltetni a szállodáinkat és kimagasló vendégelégedettségi eredményeket érünk el a vendégterületeken dolgozó munkavállalóink elkötelezettsége és szívélyessége révén.

Milyen konkrét HR intézkedés aratott nagy sikert idén a dolgozók között, és mit jeleztek fejlesztendőnek?

Népszerű az employee assistance szolgáltatás igénybevételének lehetősége, a személyzeti események és az erős vállalati kultúra, amely aktívan tesz a közösségekért, amelyben hoteleink működnek CSR tevékenységeink folytán, illetve a dolgozói wellbeing programok, amelyek munkavállalóink fizikai és pszichés jólétét támogatják. Folyamatosan fejlesztjük a munkaügyi folyamatainkat, digitalizáljuk a munkavállalói igazolások, bérpapírok elérhetőségét, hogy még nagyobb támogatást nyújtsunk az operációnak.

Milyen HR trendeket tart a legfontosabbnak a következő évre nézve? Ezek hogyan befolyásolhatják a HR stratégiáját? 

Szállodáinkban a hatékonyságnövelés áll majd a HR fókuszában, valamint a juttatási csomag folyamatos felülvizsgálata. Saját szervezésű képzési programokat is indítunk, igyekszünk az utánpótlást kinevelni magunknak, vagy legalábbis besegíteni a képző létesítmények munkájába, gyakorlatorientált, Marriott-ra szabott képzésekkel.

Milyen képzéseket állítanak középpontba a jövő évben?

Intenzíven fejleszteni fogjuk a középvezetőinket és megpróbálunk fejlődési és karrierlehetőséget biztosítani minden tehetséges, ambíciózus munkavállalónk részére. Több budapesti Marriott érdekeltségű hotelért is felelek, amely lehetőséget ad arra, hogy a munkavállalók megismerjék több brandünket, ellátogathassanak cross training-re egy másik szállodánkba és bővítsék tapasztalataikat, átültethessenek legjobb gyakorlatokat akár, egymástól tanulva. Így ők is folyamatosan fejlődnek, nem szükséges munkahelyet váltaniuk ahhoz, hogy ismereteik bővüljenek.

Személyesen, vezetőként mely téma lesz a fókuszában jövőre? 

Munkavállalóink több, mint 70%-a Z generációs munkavállaló lesz a közeljövőben, így a munkahellyel szemben megváltozott igények kutatása lesz a középpontban, a hatékonyság- és az elkötelezettség-növelés céljával. Folyamatosan innoválunk, digitalizálunk, próbáljuk a technológiát a szolgálatunkba állítani, hogy a HR szolgáltatás a lehető leggyorsabb és legzökkenőmentesebb legyen.

Nyitóképen Kiss Zsuzsanna

Sorozatunk további cikkei: 

Találd meg a hozzád illő feladatot - Erős Zita, a KPMG Hungária HR igazgatója

A hiányzó tudást a munkahelyen kell biztosítani - így látta az elmúlt évet Szüle Mária, a BMW debreceni gyárának HR menedzsment vezetője

20 munkanap bárhonnan Európából: ez a workation a Deutsche Telekom magyar leányvállalatánál

 

  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A hiányzó tudást a munkahelyen kell biztosítani - így látta az elmúlt évet Szüle Mária, a BMW debreceni gyárának HR menedzsment vezetője

Gyors és nagy volumenű bővülés, amivel a toborzási csapatnak meg kellett birkóznia. 200 duális diák, saját egészségügyi központ, nyári tábor... Teljes cikk

Fókuszban a hatékonyság növelése és a Z generáció - így látta az évet Kiss Zsuzsanna, a Marriott 4 budapesti szállodájáért felelős HR igazgatója

Változásmenedzsment, külföldi munkavállalók integrálása, a fluktuáció csökkentése, a működés hatékonyabbá tétele – mind a 2024-es év... Teljes cikk

Ezért fordulnak egyre többen vezetési tanácsadókhoz

Ez év tavaszán több hazai és határon túli egyetem (Komárom és Kolozsvár) részvételével és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) valamint... Teljes cikk