Megjelent: 12 hónapja

Fókuszban a hatékonyság növelése és a Z generáció - így látta az évet Kiss Zsuzsanna, a Marriott 4 budapesti szállodájáért felelős HR igazgatója

Változásmenedzsment, külföldi munkavállalók integrálása, a fluktuáció csökkentése, a működés hatékonyabbá tétele – mind a 2024-es év kihívásai közé tartoztak. A jövő év fókuszában pedig az intenzív fejlesztés áll, mondta el év végi HR vezetői sorozatunkban Kiss Zsuzsanna a Marriott Multi-property Director of Human Resources.

Kiss Zsuzsanna, Marriott-

Mik voltak az idei év legnagyobb kihívásai és sikerei HR szempontból? 

A szállodáinknál a változások menedzselése, a megnövekedett létszámú harmadik országbeli populáció kezelése, hatékonyságnövelés és a fluktuáció csökkentése jelentették a legnagyobb kihívást. Sikernek mondható, hogy a nehéz munkaerő-piaci helyzet ellenére be tudjuk tölteni a megüresedett álláshelyeinket, tudjuk teljes kapacitással üzemeltetni a szállodáinkat és kimagasló vendégelégedettségi eredményeket érünk el a vendégterületeken dolgozó munkavállalóink elkötelezettsége és szívélyessége révén.

Milyen konkrét HR intézkedés aratott nagy sikert idén a dolgozók között, és mit jeleztek fejlesztendőnek?

Népszerű az employee assistance szolgáltatás igénybevételének lehetősége, a személyzeti események és az erős vállalati kultúra, amely aktívan tesz a közösségekért, amelyben hoteleink működnek CSR tevékenységeink folytán, illetve a dolgozói wellbeing programok, amelyek munkavállalóink fizikai és pszichés jólétét támogatják. Folyamatosan fejlesztjük a munkaügyi folyamatainkat, digitalizáljuk a munkavállalói igazolások, bérpapírok elérhetőségét, hogy még nagyobb támogatást nyújtsunk az operációnak.

Milyen HR trendeket tart a legfontosabbnak a következő évre nézve? Ezek hogyan befolyásolhatják a HR stratégiáját? 

Szállodáinkban a hatékonyságnövelés áll majd a HR fókuszában, valamint a juttatási csomag folyamatos felülvizsgálata. Saját szervezésű képzési programokat is indítunk, igyekszünk az utánpótlást kinevelni magunknak, vagy legalábbis besegíteni a képző létesítmények munkájába, gyakorlatorientált, Marriott-ra szabott képzésekkel.

Milyen képzéseket állítanak középpontba a jövő évben?

Intenzíven fejleszteni fogjuk a középvezetőinket és megpróbálunk fejlődési és karrierlehetőséget biztosítani minden tehetséges, ambíciózus munkavállalónk részére. Több budapesti Marriott érdekeltségű hotelért is felelek, amely lehetőséget ad arra, hogy a munkavállalók megismerjék több brandünket, ellátogathassanak cross training-re egy másik szállodánkba és bővítsék tapasztalataikat, átültethessenek legjobb gyakorlatokat akár, egymástól tanulva. Így ők is folyamatosan fejlődnek, nem szükséges munkahelyet váltaniuk ahhoz, hogy ismereteik bővüljenek.

Személyesen, vezetőként mely téma lesz a fókuszában jövőre? 

Munkavállalóink több, mint 70%-a Z generációs munkavállaló lesz a közeljövőben, így a munkahellyel szemben megváltozott igények kutatása lesz a középpontban, a hatékonyság- és az elkötelezettség-növelés céljával. Folyamatosan innoválunk, digitalizálunk, próbáljuk a technológiát a szolgálatunkba állítani, hogy a HR szolgáltatás a lehető leggyorsabb és legzökkenőmentesebb legyen.

Nyitóképen Kiss Zsuzsanna

Sorozatunk további cikkei: 

Találd meg a hozzád illő feladatot - Erős Zita, a KPMG Hungária HR igazgatója

A hiányzó tudást a munkahelyen kell biztosítani - így látta az elmúlt évet Szüle Mária, a BMW debreceni gyárának HR menedzsment vezetője

20 munkanap bárhonnan Európából: ez a workation a Deutsche Telekom magyar leányvállalatánál

 

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Idén már kevésbé féltik a magyarok az állásukat a mesterséges intelligenciától

Érzékelhetően derűlátóbbá váltak tavaly óta a hazai munkavállalók a mesterséges intelligencia munkahelyekre gyakorolt várható hatásaival... Teljes cikk

Eljött a HR-es varázslók ideje: jön a fekete hattyú?

A hazai versenypályán többre lehetünk képesek, ha tudunk, ha tanulunk, ha az adatok mellé fantáziálunk, álmodozunk, varázsolunk - mondja Csermely... Teljes cikk

Felmérés: a fiatalok tanítják az idősebbeket az AI használatára

A Z-generációs munkavállalók közel kétharmada (59%) segít idősebb kollégáinak elsajátítani a mesterséges intelligencia használatát, ezzel... Teljes cikk