Megjelent: 3 hete

Hirdetés helyett KAMPÁNY a toborzások kulcsa!

Az talán már egyetlen felkészült toborzó kollégát sem lep meg, hogy ha gyors eredményeket szeretnénk elérni a munkaerő-keresésben, az álláshirdetés önmagában több, mint kevés. A HR számtalan területe ma már kezd a marketinges munkakörre hajazni, de legalábbis elválaszthatatlan egymástól a két terület, így nem meglepő, hogy a sikeres toborzásra is érdemes kampány szinten tekinteni. Hogy ez pontosan mit jelent, milyen eredmények érhetőek el, és mit tartogat az év vége? Erről beszélgettünk tapasztalt szakemberekkel.

Úgy gondolom, a sikeres toborzások egyik titka, hogy a HR-t nem választjuk le a legfontosabb társ területéről, a marketingről. Elengedhetetlen ez a fajta együtt gondolkozás, hiszen a toborzások során a fő célunk, hogy vonzóvá tegyük, értékesítsük a pozíciót a célcsoport számára, és ez egyértelműen PR, marketing szemléletet kíván. Úgy gondolom, minden cég életében fél siker, ha ez a két terület képes konstruktívan együtt dolgozni - mondta el Németh Réka, a Beck & Partners Kft. marketing menedzsere.

Kampány, és konstruktív közös munka

A kampányok a marketinges eszköztár alapját képezik. Itt nem egyetlen akcióról beszélünk, hanem hosszú kifutású, több módszert, eszközt is felhasználó folyamatról, aminek a célja ugyanaz: a termék vagy szolgáltatás értékesítése, eladása. Pontosan ez történik a toborzások közben is.

„A kampány szintű toborzás nálunk alapvető. Ez nem csak azt jeleneti, hogy több eszközt is bevetünk a sikeres lezárás érdekében, hanem azt is, hogy a folyamat közben finomhangolunk. Nem egyszer fordult már elő, hogy egy adott álláshirdetést a folyamatközben többször is átírtunk, megváltoztattunk. Máshova kerültek a hangsúlyok, mert a piac ezt jelezte vissza. A kiemelt hatékonyság érdekében javasolni szoktuk az ügyfeleinknek a piaci felmérést, mielőtt belevágnak a toborzásba. Megvizsgáljuk a célpiacot, hogy vissza tudjuk jelezni a bérigényüket, a munkakörhöz kapcsolatos elvárásaikat, hiedelmeiket, a céljaikat. Ezek alapján olykor nem csak az álláshirdetést módosítja az ügyfél, hanem a pozícióleírást is, és konstruktív beszélgetést tudnak kezdeményezni a szakmai vezetőkkel, ami lássuk be nem mindig valósul meg, pedig a céljuk közös” - Tamaskovics Diána, üzletágvezető.

A Facebook egy lavinát indított el

A toborzási kampányok megkerülhetetlen eleme a Facebook. Ez főként a fizikai kereséseknél hatékony, de nem egyszer sikerült fehérgalléros pozícióra is bejelentkezőt generálni a platformon.

„A korábbi, klasszikus módszerek után a Facebook kampányokkal kiegészített keresés 90%-os emelkedést hozott a Beck & Partners segítségével.”- mondta el Németh Melinda, aki Zala megyébe keresett fizikai munkaerőt, sokáig ideig eredménytelenül.

A statisztikák igazolják a Facebook hatékonyságát. A legutóbbi vidéki, fizikai keresésnél 40.000 Ft költséggel, 2 nap alatt 69 bejelentkezőt generáltunk. Ez idő alatt a „sima” álláshirdetésre két fő jelentkezett be - folytatta Németh Réka, aki évek óta foglalkozik a Facebook kampányok létrehozásával, finomhangolásával.

Ma már nagy merítésre van szükség. Ehhez pedig több eszköz, több adat, és olykor hosszabb idő szükséges. Nem elhanyagolhatók a kampányokból a direktmegkeresések, a LinekedIn, és a saját kapcsolati tőke jelentősége sem.

Év végén a Beck & Partners Kft csomagajánlatai kiválóak arra, hogy kampányszinten oldják meg a keresések, és még pénzt is takarítsanak meg. A megrendelt csomagok jövőre is felhasználhatóak!

5+1 és 10+2 akció
igénybe vehető MINI fejvadászatra és Online toborzásra


Kattintson a részletkért, gondolkozzon kampányokban! Idei árakon, jövőre is!


  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Miért ír könyvet egy fejvadász cég vezetője a jövőről?

Beck Zsolt közel 15 éve vezeti a Beck & Partners-t, mely meghatározó szereplője a magyar fejvadász piacnak. A 2019-es év nem csak a szolgáltatásaik... Teljes cikk

3 toborzási tipp, mielőtt elköltjük a pénzt a Facebookon

Nem mindegy, milyen pozícióknál és hogyan vágjunk bele Facebook toborzásba. Kampánycsapatunk 4 éve csak ezzel foglalkozik! Csak az elmúlt... Teljes cikk

5 tipp, az egyszerűbb munkavállalói nyilatkoztatásért

Évente több alkalommal is kérheti a HR a munkavállalók nyilatkozatát... Morgolódnak a kollégák, feszültek a HR-esek… Lehet másképp, mutatjuk a tippeket! Teljes cikk