Hirdetés helyett KAMPÁNY a toborzások kulcsa!
Az talán már egyetlen felkészült toborzó kollégát sem lep meg, hogy ha gyors eredményeket szeretnénk elérni a munkaerő-keresésben, az álláshirdetés önmagában több, mint kevés. A HR számtalan területe ma már kezd a marketinges munkakörre hajazni, de legalábbis elválaszthatatlan egymástól a két terület, így nem meglepő, hogy a sikeres toborzásra is érdemes kampány szinten tekinteni. Hogy ez pontosan mit jelent, milyen eredmények érhetőek el, és mit tartogat az év vége? Erről beszélgettünk tapasztalt szakemberekkel.
Kampány, és konstruktív közös munka
A kampányok a marketinges eszköztár alapját képezik. Itt nem egyetlen akcióról beszélünk, hanem hosszú kifutású, több módszert, eszközt is felhasználó folyamatról, aminek a célja ugyanaz: a termék vagy szolgáltatás értékesítése, eladása. Pontosan ez történik a toborzások közben is.
„A kampány szintű toborzás nálunk alapvető. Ez nem csak azt jeleneti, hogy több eszközt is bevetünk a sikeres lezárás érdekében, hanem azt is, hogy a folyamat közben finomhangolunk. Nem egyszer fordult már elő, hogy egy adott álláshirdetést a folyamatközben többször is átírtunk, megváltoztattunk. Máshova kerültek a hangsúlyok, mert a piac ezt jelezte vissza. A kiemelt hatékonyság érdekében javasolni szoktuk az ügyfeleinknek a piaci felmérést, mielőtt belevágnak a toborzásba. Megvizsgáljuk a célpiacot, hogy vissza tudjuk jelezni a bérigényüket, a munkakörhöz kapcsolatos elvárásaikat, hiedelmeiket, a céljaikat. Ezek alapján olykor nem csak az álláshirdetést módosítja az ügyfél, hanem a pozícióleírást is, és konstruktív beszélgetést tudnak kezdeményezni a szakmai vezetőkkel, ami lássuk be nem mindig valósul meg, pedig a céljuk közös” - Tamaskovics Diána, üzletágvezető.
A Facebook egy lavinát indított el
A toborzási kampányok megkerülhetetlen eleme a Facebook. Ez főként a fizikai kereséseknél hatékony, de nem egyszer sikerült fehérgalléros pozícióra is bejelentkezőt generálni a platformon.
„A korábbi, klasszikus módszerek után a Facebook kampányokkal kiegészített keresés 90%-os emelkedést hozott a Beck & Partners segítségével.”- mondta el Németh Melinda, aki Zala megyébe keresett fizikai munkaerőt, sokáig ideig eredménytelenül.
A statisztikák igazolják a Facebook hatékonyságát. A legutóbbi vidéki, fizikai keresésnél 40.000 Ft költséggel, 2 nap alatt 69 bejelentkezőt generáltunk. Ez idő alatt a „sima” álláshirdetésre két fő jelentkezett be - folytatta Németh Réka, aki évek óta foglalkozik a Facebook kampányok létrehozásával, finomhangolásával.
Ma már nagy merítésre van szükség. Ehhez pedig több eszköz, több adat, és olykor hosszabb idő szükséges. Nem elhanyagolhatók a kampányokból a direktmegkeresések, a LinekedIn, és a saját kapcsolati tőke jelentősége sem.
Év végén a Beck & Partners Kft csomagajánlatai kiválóak arra, hogy kampányszinten oldják meg a keresések, és még pénzt is takarítsanak meg. A megrendelt csomagok jövőre is felhasználhatóak!
igénybe vehető MINI fejvadászatra és Online toborzásra
Kattintson a részletkért, gondolkozzon kampányokban! Idei árakon, jövőre is!
Ez az írás támogatott tartalom, nem a HR Portál szerkesztőségi anyaga. Az itt szereplő információk a cikk megrendelőjétől származnak.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A megváltozott munkaerőpiaci trendek mindkét felet kihívás elé állítják: a munkaadók egyik legnehezebb feladata a kollégák megtartása hosszú... Teljes cikk
Egy friss tudományos vizsgálat kimutatta, hogy a bizonytalan eredetű ízesített e-cigaretták rákkeltő és toxikus fémeket tartalmazhatnak, amelyek... Teljes cikk
Világszerte több millió munkaképes korú ember él cukorbetegséggel – közülük sokan még mindig előítéletekkel, diszkriminációval vagy... Teljes cikk
- Itt a rejtett hazai munkaerő-tartalék: 50–60 ezer ember munkába állhatna, vendégmunkások helyett 1 hete
- Hamarosan kezdi a a sorozatgyártást a CATL - toborozzák az új munkaerőt 2 hete
- "Többek vagyunk azáltal, hogy más kultúrákkal is együttműködünk" - a Pannonjob és a Club Tihany megoldása a munkaerőhiányra 3 hete
- Ekkor kezdi meg a dolgozók felvételét a Vulcan Shield Global Békéscsabán 3 hete
- Bizalmatlanságot szül az AI a toborzásban 4 hete
- Oroszország titkos fegyvere: munkaerő az egyik legzártabb diktatúrából 1 hónapja
- "Ha meg akarod szólítani az embereket, ne küldj emailt, hívd fel őket!" – James Reed HR-tanácsai az AI korában 1 hónapja
- Nincsenek nők és kisebbségek, csak fehér férfiak - ilyen lenne a munka világa? 1 hónapja
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 1 hónapja
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hónapja
- Megtorpant a munkaerő-migráció: ötödével kevesebb bevándorló érkezett a gazdag országokba 2 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja