Megjelent: 2 éve

Hogyan hirdessünk állást a Facebook-on?

JobAngel arról ír a HRBlogon, hogy manapság mindenki a legnagyobb közösségi oldalon, a Facebookon hirdet állást. Összefoglalta mi kell az álláskeresőnek egy álláshirdetésben és mi az amit el kell kerülni.

images

images

JobAngel szerint a munkaerőhiány egyik káros hatása, hogy boldog és boldogtalan, okos és tudatlan állást hirdet, pedig ehhez is érteni kell. Az állásportálok jelzik, ha egy hirdetés nem megfelelő, a Facebook nem jelzi, cserébe ingyenes, tehát mindenki bátran hirdet, néha elképesztő módon.

Mire kell figyelni a Facebook-os álláshirdetéseknél:

  • Mi a feladat pontosan? Gondold át, mit kell majd csinálnia, azt írd le, és akkor olyan ember jelentkezik, aki tudja is, akarja is.
  • A Facebookon állást keresők gyorsan akarnak dönteni, ehhez három dolgot mindenképpen tudniuk kell: hol van helyileg a munka, milyen időbeosztásban kell dolgozni és mennyit fizet. Nem vagyok híve általában a bérajánlatnak az álláshirdetésben, de ez a kivétel. A gyors döntést támogatni kell, leginkább információval.
  • Ne kérj lehetetlen vagy fölösleges dolgokat: konyhai kisegítőnek nem kell fényképes önéletrajz. A jelentkezés egyébként is legyen egyszerűen megejthető: ne feledjük, sokan csak egy okostelefonnal rendelkeznek, nincs minden háztartásban laptop, tablet. Okostelón fényképes önéletrajzot írni Wordben vagy PDF-et generálni éppen lehet, de elég macerás ahhoz, hogy valaki ne kínlódjon órákat azért, hogy legyen egy alulfizetett munkája (és ha odaírod mennyi a bérajánlatod, lehet, hogy úgy érzi, mégis megéri, mert jól fizetsz!) Követendő gyakorlat: „Amennyiben érdekli az állás, kérjen bővebb tájékoztatást az alábbi telefonszámon vagy küldje el privátban telefonszámát és kollégáink felkeresik.” Ez utóbbi már láttatja: a hirdető érti, hogy nem mindenkinek futja telefonbeszélgetésekre.
  • Ne diszkriminálj! Alapvetően törvénytelen, de ezen túlmenően az álláshirdetés hatékonyságát sem támogatja: ha leszűkítjük a jelentkezők körét, akkor előfordulhat, hogy egyetlen jelentkező sem lesz.
  • Ne gúnyolódj a jelentkezőkön! A képzetlenebb réteg számára kínált munkák esetén is vegyél figyelembe két dolgot legalább: 1. pont úgy jár nekik a tisztelet, mint mindenki másnak 2. a te szekeredet fogja tolni, azaz jó viszonyt kell kialakítanod vele. Ha kérdeznek valamit (tipikusan, hogy van-e munkásszálló), válaszolj emberi hangnemben.
  • Ne csak a céged Facebook-oldalára tedd ki a hirdetést, hanem a helyi álláskereső csoportokba! Lehet, hogy a céged létezéséről sem tud, de ha munkát keres, az álláskeresős csoportban ott lesz a jövőbeli munkavállalód.
  • Ne háborogj affektálva, ha a hirdetésed alá odakommenteli, hogy „érdekel”. Ennyire telik tőle, mert mondjuk konyha kisegítőként nem rutinos önéletrajzíró (nekem is beletörne a bicskám egy ilyen önéletrajzba. Mit kellene írni bele? Hogy tud krumplit pucolni, mosogatni, és élete álma, hogy ezt csinálja?) Amíg a kommenten hisztizel, addig egy privát üzenetben fel is vehetnéd vele a kapcsolatot.

Példa a rossz hirdetésre:


Ilyennek kellene lennie a hirdetéseknek:

JobAngel teljes írása a HRBlogon olvasható
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A mesterséges intelligencia kiegészti a humán erőforrást

A vállalatok jellemzően egymástól elkülönítve kezelik a humán- és a technológiai erőforrások kihívásait, és kevesen foglalkoznak a... Teljes cikk

10 HR-es véleményvezér - itt vannak a globális influencerek

Kik vannak nagy hatással a személyzeti szakemberek gondolkodására? Kiket hívnak top konferenciák előadóinak és kiknek jelentek meg sikerkönyveik. Sok... Teljes cikk

Fókuszban a munkahelyek megtartása, amiből most 160 Pest megyei kkv profitál

Várhatóan újabb 78 cég nyer el több mint 2 milliárd forintot a Pest megyei vállalkozások eszközberuházásait támogató pályázati felhívás... Teljes cikk