Megjelent: 3 éve

Hogyan hirdessünk állást a Facebook-on?

JobAngel arról ír a HRBlogon, hogy manapság mindenki a legnagyobb közösségi oldalon, a Facebookon hirdet állást. Összefoglalta mi kell az álláskeresőnek egy álláshirdetésben és mi az amit el kell kerülni.

images

JobAngel szerint a munkaerőhiány egyik káros hatása, hogy boldog és boldogtalan, okos és tudatlan állást hirdet, pedig ehhez is érteni kell. Az állásportálok jelzik, ha egy hirdetés nem megfelelő, a Facebook nem jelzi, cserébe ingyenes, tehát mindenki bátran hirdet, néha elképesztő módon.

Mire kell figyelni a Facebook-os álláshirdetéseknél:

  • Mi a feladat pontosan? Gondold át, mit kell majd csinálnia, azt írd le, és akkor olyan ember jelentkezik, aki tudja is, akarja is.
  • A Facebookon állást keresők gyorsan akarnak dönteni, ehhez három dolgot mindenképpen tudniuk kell: hol van helyileg a munka, milyen időbeosztásban kell dolgozni és mennyit fizet. Nem vagyok híve általában a bérajánlatnak az álláshirdetésben, de ez a kivétel. A gyors döntést támogatni kell, leginkább információval.
  • Ne kérj lehetetlen vagy fölösleges dolgokat: konyhai kisegítőnek nem kell fényképes önéletrajz. A jelentkezés egyébként is legyen egyszerűen megejthető: ne feledjük, sokan csak egy okostelefonnal rendelkeznek, nincs minden háztartásban laptop, tablet. Okostelón fényképes önéletrajzot írni Wordben vagy PDF-et generálni éppen lehet, de elég macerás ahhoz, hogy valaki ne kínlódjon órákat azért, hogy legyen egy alulfizetett munkája (és ha odaírod mennyi a bérajánlatod, lehet, hogy úgy érzi, mégis megéri, mert jól fizetsz!) Követendő gyakorlat: „Amennyiben érdekli az állás, kérjen bővebb tájékoztatást az alábbi telefonszámon vagy küldje el privátban telefonszámát és kollégáink felkeresik.” Ez utóbbi már láttatja: a hirdető érti, hogy nem mindenkinek futja telefonbeszélgetésekre.
  • Ne diszkriminálj! Alapvetően törvénytelen, de ezen túlmenően az álláshirdetés hatékonyságát sem támogatja: ha leszűkítjük a jelentkezők körét, akkor előfordulhat, hogy egyetlen jelentkező sem lesz.
  • Ne gúnyolódj a jelentkezőkön! A képzetlenebb réteg számára kínált munkák esetén is vegyél figyelembe két dolgot legalább: 1. pont úgy jár nekik a tisztelet, mint mindenki másnak 2. a te szekeredet fogja tolni, azaz jó viszonyt kell kialakítanod vele. Ha kérdeznek valamit (tipikusan, hogy van-e munkásszálló), válaszolj emberi hangnemben.
  • Ne csak a céged Facebook-oldalára tedd ki a hirdetést, hanem a helyi álláskereső csoportokba! Lehet, hogy a céged létezéséről sem tud, de ha munkát keres, az álláskeresős csoportban ott lesz a jövőbeli munkavállalód.
  • Ne háborogj affektálva, ha a hirdetésed alá odakommenteli, hogy „érdekel”. Ennyire telik tőle, mert mondjuk konyha kisegítőként nem rutinos önéletrajzíró (nekem is beletörne a bicskám egy ilyen önéletrajzba. Mit kellene írni bele? Hogy tud krumplit pucolni, mosogatni, és élete álma, hogy ezt csinálja?) Amíg a kommenten hisztizel, addig egy privát üzenetben fel is vehetnéd vele a kapcsolatot.

Példa a rossz hirdetésre:


Ilyennek kellene lennie a hirdetéseknek:

JobAngel teljes írása a HRBlogon olvasható
  • 2022.02.01Munkaügyi adatvédelem (GDPR HR-eseknek) Blended képzésünk során a tananyag általános elméleti részét, mely tartalmazza az alapfogalmak, jogalapok és törvények összefoglalását először e-learning videó formában sajátíthatja el. A videó megtekintése után egy fél napos konzultáció keretein belül, feldolgozásra kerül a tananyag további része, melyet online vagy tantermi formában hirdetünk meg. Részletek Jegyek
  • 2022.02.11X. Vezetői Best Practice Fórum A HR és a vezetés szerepe és kihívásai a jelenlegi piaci helyzetben. A jelenlegi munkaerő piaci helyzetben hogyan lehet megtalálni és kiválasztani a megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerőt? – Hogyan lehet a tehetséges munkaerőt a céghez vonzani és megtartani? Employer Branding. A toborzás csatornái, jó gyakorlatai. Munkatárs ajánló program. Részletek Jegyek
  • 2022.03.04Szemléletváltás a toborzásban Alapítsa meg új modern HR kultúráját! 1. nap - Hatékony toborzás 2. nap - Employer Branding 3. nap - Célcsoportok meghatározása a toborzásban 4. nap - Social Media a toborzásban 5. nap - Folyamatkontroll és Projektmenedzsment a toborzásban Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Így látták a HR vezetők 2021-et: Tóth Zsuzsanna, Vodafone

Hibrid munkavégzés, amiben a munkavállaló dönt, meetingmentes időszakok és maximalizált megbeszélésidőtartam a munka-magánélet egyensúlyának... Teljes cikk

Nem képzettséget, hanem potenciált és elkötelezettséget keresünk - Nyeste Ágnes, JYSK

Fontos az attitűd, a tulajdonosi szemlélet, a fejlődési potenciál. Ha ez megvan valakiben, akkor a vállalat támogatja az előrejutást - mondja Nyeste... Teljes cikk

Van, ahol egy család három generációja is nálunk dolgozik - Lana Faust Krizan, a MOL Csoport HR vezetője

Szülési szabadságról tért vissza a MOL-csoport legmagasabb HR pozíciójába. Tizenegy éve van a vállalatcsoportnál, hisz a józan észben, az... Teljes cikk