Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 12 hónapja

Hogyan hirdessünk állást a Facebook-on?

JobAngel arról ír a HRBlogon, hogy manapság mindenki a legnagyobb közösségi oldalon, a Facebookon hirdet állást. Összefoglalta mi kell az álláskeresőnek egy álláshirdetésben és mi az amit el kell kerülni.

images

images

JobAngel szerint a munkaerőhiány egyik káros hatása, hogy boldog és boldogtalan, okos és tudatlan állást hirdet, pedig ehhez is érteni kell. Az állásportálok jelzik, ha egy hirdetés nem megfelelő, a Facebook nem jelzi, cserébe ingyenes, tehát mindenki bátran hirdet, néha elképesztő módon.

Mire kell figyelni a Facebook-os álláshirdetéseknél:

  • Mi a feladat pontosan? Gondold át, mit kell majd csinálnia, azt írd le, és akkor olyan ember jelentkezik, aki tudja is, akarja is.
  • A Facebookon állást keresők gyorsan akarnak dönteni, ehhez három dolgot mindenképpen tudniuk kell: hol van helyileg a munka, milyen időbeosztásban kell dolgozni és mennyit fizet. Nem vagyok híve általában a bérajánlatnak az álláshirdetésben, de ez a kivétel. A gyors döntést támogatni kell, leginkább információval.
  • Ne kérj lehetetlen vagy fölösleges dolgokat: konyhai kisegítőnek nem kell fényképes önéletrajz. A jelentkezés egyébként is legyen egyszerűen megejthető: ne feledjük, sokan csak egy okostelefonnal rendelkeznek, nincs minden háztartásban laptop, tablet. Okostelón fényképes önéletrajzot írni Wordben vagy PDF-et generálni éppen lehet, de elég macerás ahhoz, hogy valaki ne kínlódjon órákat azért, hogy legyen egy alulfizetett munkája (és ha odaírod mennyi a bérajánlatod, lehet, hogy úgy érzi, mégis megéri, mert jól fizetsz!) Követendő gyakorlat: „Amennyiben érdekli az állás, kérjen bővebb tájékoztatást az alábbi telefonszámon vagy küldje el privátban telefonszámát és kollégáink felkeresik.” Ez utóbbi már láttatja: a hirdető érti, hogy nem mindenkinek futja telefonbeszélgetésekre.
  • Ne diszkriminálj! Alapvetően törvénytelen, de ezen túlmenően az álláshirdetés hatékonyságát sem támogatja: ha leszűkítjük a jelentkezők körét, akkor előfordulhat, hogy egyetlen jelentkező sem lesz.
  • Ne gúnyolódj a jelentkezőkön! A képzetlenebb réteg számára kínált munkák esetén is vegyél figyelembe két dolgot legalább: 1. pont úgy jár nekik a tisztelet, mint mindenki másnak 2. a te szekeredet fogja tolni, azaz jó viszonyt kell kialakítanod vele. Ha kérdeznek valamit (tipikusan, hogy van-e munkásszálló), válaszolj emberi hangnemben.
  • Ne csak a céged Facebook-oldalára tedd ki a hirdetést, hanem a helyi álláskereső csoportokba! Lehet, hogy a céged létezéséről sem tud, de ha munkát keres, az álláskeresős csoportban ott lesz a jövőbeli munkavállalód.
  • Ne háborogj affektálva, ha a hirdetésed alá odakommenteli, hogy „érdekel”. Ennyire telik tőle, mert mondjuk konyha kisegítőként nem rutinos önéletrajzíró (nekem is beletörne a bicskám egy ilyen önéletrajzba. Mit kellene írni bele? Hogy tud krumplit pucolni, mosogatni, és élete álma, hogy ezt csinálja?) Amíg a kommenten hisztizel, addig egy privát üzenetben fel is vehetnéd vele a kapcsolatot.

Példa a rossz hirdetésre:


Ilyennek kellene lennie a hirdetéseknek:

JobAngel teljes írása a HRBlogon olvasható
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Az új technológiai beruházás a céges kultúra fejlesztésével együtt lehet sikeres

Nem elég a technológiai beruházás az üzleti sikerhez; kétharmaddal növelhető az üzleti hatékonyság, ha az új technológiák bevezetéséhez a... Teljes cikk

Miben mérjük egy ország családbarát jellegét?

Mi az, amit a munkavállaló érez abból, hogy családbarát egy ország? Mit nyerhetnek mindebből a vállalatok/vállalkozók? Hiszen nem csak attól lesz... Teljes cikk

Országos kutatás az inaktív rétegek, kismamák és kispapák munkaerőpiaci reintegrációjáról

Az idén 10 éves Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom Balansz Programja keretében országos felmérést végez. Munkavállalók és munkáltatók... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár