Hogyan terjed az interim menedzsment kultúra?
Először a régióban és Magyarországon interim menedzsment konferenciát rendeznek május 12-én Budapesten. Az Interim Menedzser Akadémia, a Hammel& Hochreiter Interim Team támogatásával szervezi meg Budapesten a konferenciát, melyre holland, angol, német és cseh vendégeket, előadókat is várnak.
Bár az interim menedzsment 2003-ban intézményesült Magyarországon, hazai fejlődéstörténetének még mindig első szakaszában van, és ezért komoly tartalékok rejlenek benne. Ha a cégtulajdonosok, a vállalatvezetők, a HR vezetők nem ismerik az interim menedzsment fogalmát és tartalmát, akkor nem is tudják menedzsment-eszközként használni.
Elterjedését többek között úgy lehet elősegíteni, ha ismertségét növeljük. Az Interim Menedzser Akadémia a Hammel & Hochreiter Interim Team támogatásával azon dolgozik, hogy megismerhessék ezt az eszközt a vállalati vezetők úgy menedzsment-eszközként, mint karrierlehetőségként. Az interim menedzsment cikkek publikálása az egyik eszköze ennek, akárcsak a közösségi média kínálta lehetőségek kihasználása (LinkedIn: Interim Fórum Hungary és www.interim.blog.hu)
De a személyes beszélgetés és tájékozódás lehetősége is nagyon fontos egy ilyen témában. Ezért szervez az Interim Menedzser Akadémia rendezvényeket. A legutóbbi Interim Fórumon különösen nagy érdeklődés kísérte a cégutódlásról tartott előadást éppúgy, mint az interim menedzsmentről szóló bevezetést.
A kulturális evolúció olyan elméleteket jelöl, amelyek szerint a kultúra fejlődése az evolúció logikájának megfelelően alakul. A fogalom legnagyobb hatású népszerűsítője Richard Dawkins, aki a kulturális evolúció egységét a biológiai evolúció alapegységeinek, a gének mintájára mémeknek nevezi, s a kulturális evolúciót a biológiai evolúció analógiájára képzeli el. A mém lehet egy dallam, szlogen, akár egy boltív elkészítésének a módja. Az interim menedzsment, mint a vállalati kultúra evolúciójában egy új mém, (már csak) elterjesztőkre vár, olyan "hírvivőkre", akik egyfajta paradigmaváltást is képviselve eljuttatják azokhoz a vállalatokhoz, cégekhez, ahol éppen erre van szükség.
A hazai - általában gyanakvó és bizalmatlan - kulturális közegben az újdonsággal előállók, az idegenek, a külső behatolók (a "gyüttmentek") el-, és befogadása nehézkesen működik, ezért ez is befolyásolja a paradigmaváltás esélyét. Kívülállókat behozni, a cég, vagy vállalat élére állítani, akár csak ideiglenesen is - ez a szemlélet még jóval kevésbé elfogadott itthon, mint például Hollandiában, az interim menedzsment bölcsőjében.
Akkor mit lehet tenni? Kipróbálni. Tudjuk: a puding próbája az evés. Ha a tulajdonos és/vagy döntéshozó kipróbálta már az interim menedzsment megoldást, akkor kedvet kaphat hozzá, akkor tud bízni benne. És akkor beépülhet a gondolkodásába, és a szervezet is hozzászokik.
Hogyan terjed? Kulturális evolúcióval, pont a kipróbálással terjed. Ha kipróbáltam, akkor már tudok róla mesélni másoknak. Tudom ajánlani eszközként is, és tudom ajánlani magát a kipróbált interim menedzsert.
Az interim menedzsment - akárcsak a BPR, BSC, lean, vagy a TQM - nem csodafegyver, nem bármikor bedobható eszköz, azonban a szükséges helyen és esetben alkalmazva hatékony menedzsment-eszköz tud lenni. Fel kell ismerni a helyzetet. Jó, ha tudunk róla.
Az első közép- és kelet-európai konferencia nagyszerű lehetőség azoknak, aki szeretnék megismerni és azoknak is, akik többet szeretnének megtudni az interim menedzsmentről, mint szolgáltatásról, lehetőségről és eszközről. A május 12-én megrendezésre kerülő konferencia a hazai interim menedzsment piac szereplőivel való találkozáson túl nemzetközi kitekintést is nyújt.
Az angol, német és cseh előadók megosztják velünk az interim menedzsment-szolgáltatással kapcsolatos tudásukat nemzetközi szempontból, ugyanakkor beszámolnak országuk piaci sajátosságairól is. Az egyes országokban különböző fejlődési utat járt be az interim menedzsment. Az ezekből származó tapasztalatok hozzásegíthetnek bennünket saját utunk megtalálásához.
A konferencia résztvevői több nézőpontból is rálátást kapnak az interim menedzsmentre: interim menedzserek, szolgáltatók és ügyfelek véleményét is megismerhetik. A program külön érdekessége a délutáni rendhagyó kerekasztal-beszélgetés, melybe mindenki interaktívan bekapcsolódhat, és közvetlen kapcsolatot teremthet az előadókkal, interim menedzserekkel, interim menedzsment-szolgáltatókkal és a hazai képzés elindítóival.
A konferencia résztvevői cégtulajdonosok, cégvezetők, multinacionális és magyar cégek felsővezetői lesznek.
Magyari Éva
Képzési igazgató
Interim Menedzser Akadémia
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Ősszel a hazai vállalatoknál megugrik az új munkatársak száma, és ezzel együtt a betanítási terhek is. A rosszul szervezett munkakezdés akár 50... Teljes cikk
Magyarországon már a második generációval érkezik a családi vállalkozásokkal kapcsolatban, a nemzetközi szóhasználatban élő "harmadik... Teljes cikk
Mi teszi a munkát valóban értelmessé? Miért hajlandók sokan akár a fizetésük egy részéről is lemondani, ha cserébe értelmet találnak abban, amit... Teljes cikk
- Miért nem érti meg a cégvezető a dolgozót? 1 hónapja
- Motivációs levél minta, letölthető: IT projektmenedzser 2 hónapja
- E-commerce Manager 2 hónapja
- Event Manager 2 hónapja
- Brand Manager 3 hónapja
- Service Delivery Manager 3 hónapja
- Trade Marketing Manager 3 hónapja
- Channel Sales Manager 3 hónapja
- Business Development Manager 3 hónapja
- IT Project Manager 4 hónapja
- Mennyit keresnek az értékesítők? 5 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?