Megjelent: 4 éve

Hogyan tudnak a generációk jól együtt dolgozni digitális átállás idején?

Rendszeresen azt halljuk, hogy lépéskényszerben vannak a cégek és elengedhetetlen a digitális transzformáció, hiszen előbb-utóbb enélkül tényleg nem boldogulnak tovább. Czibók Zoltán, a DXC Technology Magyarország ügyvezetője szerint ez a pillanat már elérkezett, még akkor is, ha sokan ezt nem akarják tudomásul venni. Persze a vállalat méretétől és a szektortól is függ, hogy mennyire komoly a sürgetés, de az biztos, hogy mindenkinek van tennivalója ezen a téren. Czibók Zoltánnal ezekről a feladatokról beszélgettünk.

Elsősorban technológiai vagy szemléletbeli változást jelent a digitális transzformáció? És vajon melyik jelent nagyobb kihívást a cégek számára?

A gondolkodásváltás illetve a vállalati folyamatok ennek mentén való átalakítása az, ami igazán nehéz. Ehhez olyan emberekre van szükség, akik nyitottak az ügyfelek igényeire és ennek megfelelően szükség esetén képesek módosítani a kereskedelmi, ügyviteli, logisztikai, döntéshozatali folyamataikat.

A feladat technológiai része persze nem kis munka, melynek kivitelezéséhez nem árt némi tapasztalat, hiszen ezt működés közben lépésről lépésre kell elvégezni, de nekünk ez a munkánk, ehhez értünk. Így azt gondolom ez a könnyebb.

Milyen intő jeleket lát már ma is a magyar piacon? Még helytállunk vagy már lemaradtunk a globális versenyben?

Ezt nem egy versenyként kell elképzelni, ahol eldördül a startpisztoly és a célban pedig örülünk. A folyamatosan és nagyon gyorsan változó vásárlói szokásokhoz való alkalmazkodásról van szó. Így nem tudok helyezést mondani, hiszen ez is nagyban függ a vállalat méretétől és a konkrét iparágtól. Sőt iparágon belül is vannak eltérések.

Például az autóipar élen jár a beszállítóival együtt, míg a mezőgazdaságban bár látunk nagyon jó példákat, azaz modern technológiával támogatott termelést végző vállalkozásokat, de közben jelen vannak a nagyon elmaradottak is. A pénzintézetek esetében a kisebb versenytársak rohannak elképesztő sebességgel előre és ezt kénytelenek több kevesebb sikerrel követni a piacon jelenlévő kereskedelmi bankok, miközben a jogszabályi háttér is változásra készteti őket.

Czibók ZoltánCzibók Zoltán: A digitális transzformációhoz nyitottság, rugalmasság, kíváncsiság kell.
Mit tehet, aki most eszmél és sehol sem tart még a digitalizációban?

Mindenekelőtt győződjön meg róla, hogy valóban így van-e! Tényleg nem tart már valahol? Értse meg, hogy mit jelent ez a varázsszó az ő piaci környezetében és próbálja meg többé-kevésbé ehhez képest belőni a saját helyzetét. Azt hiszem az esetek legnagyobb részében valamifajta eredmény már mindenkinél felmutatható, hiszen az ügyféligények nagyon erősek és óhatatlanul reagálni kellett már rájuk. Még ha ez adott esetben nem is a digitális transzformáció jegyében történt.

Ezek megvizsgálása után és mindig az ügyfél nézőpontjából indulnék ki. Mi az a változás, mi az a folyamatmódosítás, amitől az ügyfeleim véleménye, vásárlási szokása leginkább változik az én javamra. Ugyanezt a megközelítést érdemes követni akkor is ha az ügyfeleink úgynevezett belső, házon belüli ügyfelek.

Csak ezek után néznék körül a technológiai eszközök széles palettáján, hogy melyik eszköz lenne nekem a legjobban passzoló és hogyan tudom azt használatba venni.

Mi számít a legfontosabb skillnek ma egy álláskeresőnél a digitális transzformációhoz kapcsolódóan?

Ez nagyon nehéz kérdés. Felsorolhatnék itt most néhány felkapott területet, ami egyértelmű előnyt jelent manapság. Ennek ellenére én mégis inkább a nyitottságot, rugalmasságot, kíváncsiságot és az ehhez kapcsoló tanulási kedvet emelném ki. Gyakorlatilag senkinek sem garantálható, hogy egy frissen betöltött pozícióba való felvételt követően fél vagy egy év múlva is ezen a területen kell dolgoznia. Az ehhez való nyitottság persze korosztályonként eltér. Az iskolából frissen kikerült jelöltek maguk keresik a gyorsan változó feladatokat, míg a tapasztaltabb kollégákat inkább noszogatni kell a változásra.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Hogyan tudnak a generációk jól együtt dolgozni digitális átállás idején?
2. oldal - A felgyorsuló világban egyre hangsúlyosabbá válik a feladat alapú munkaszervezés
  • 2022.08.29Mit tegyél, hogy tőled vásároljanak? Értékesítése mindig szükség van; nem csak akkor, ha a cégnek jól megy, de akkor is, amikor nehéz időszak következik. Részletek Jegyek
  • 2022.09.16HR és Munkajog modul I.: A munkaviszony keletkezése / Beléptetés Kettő az egyben: egyszerre HR és munkajogi megközelítésben: a munkaszerződés, általános magatartási követelmények, adatvédelem és más, fontos témák neves oktatóktól, mint Berke Gyula, Bankó Zoltán. Részletek Jegyek
  • 2022.09.28 recruiTECH BLUE Kékgalléros foglalkoztatók, termelő logisztikai vállalatok = recruiTECH BLUE konferencia, ahol újra a fizikai toborzáson lesz a hangsúly. Harmadik országbeliek foglalkoztatása, szállásoltatás, online toborzás, outsourcing és még számos aktuális téma! Részletek Jegyek
  • 2022.10.05Tréning Kerekasztal Konferencia 2022. Folytonos változások, aggodalom, stressz, hybrid működés, motivációvesztés, soha nem látott fluktuáció - napjainkban számos már korábban is tapasztalt és rengeteg új kihívással küzdenek a cégvezetők, HR és képzési szakemberek. Az idei Tréning Kerekasztal konferencia több évtizedes hagyományt követve az aktuális szervezeti és HR kihívásokra ad válaszokat és bemutatja a magyar piac vezető tréningcégeinek legújabb fejlesztéseit és tapasztalatait. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Szombathelyen bevezethetik a négynapos munkahetet

Az önkormányzat asztalán fekvő javaslat szerint javulna a hatékonyság, ha a munkatársaknak csak heti négy napot kellene dolgozniuk. A "próbaüzem"... Teljes cikk

Az Aldi 103 fővel bővült, az Auchannél 145 fővel lettek kevesebben - létszámtrendek

Jelentősebb mozgások nincsenek, kisebb érdekességek vannak a legnagyobb cégek alkalmazotti létszámaiban. A HR Portál és az OPTEN... Teljes cikk

Nem humánerőforrásokat, hanem embereket és szervezeti kultúrát menedzselünk: NEW WORK a gyakorlatban

Schmidt Barbara előző cikkében azt járta körbe, hogy a Covid hatására beköszöntő "NEW WORK" milyen elvárásokat, szükségszerűségeket és... Teljes cikk

Facebook