Megjelent: 9 hónapja

Honnan tudhatjuk, hogy érdemes kiszervezni a bérszámfejtést? - outsourcing checklist

A vállalati folyamatok reformjának korát éljük, ahol sok esetben a technológia és a humán erőforrás hibrid modelljei a tervezés után a megvalósítás szakaszába értek. Az újraszervezések által pedig előtérbe kerülnek olyan területek is, melyek már korábban is „megértek” a változásra, és a gyakorlati szempontok figyelembe vétele után beléptek az újratervezés fázisába.

Tipikusan ilyen terület lehet a bérszámfejtés is, mely a szervezet core folyamataitól függetlenül működik. Viszont honnan tudhatja biztosan a menedzsment, hogy elérkezett a cég életében az a pont, amikor már több érv szól a kiszervezés mellett, mint ellene? Azért raktuk össze a következő checklist-et, hogy könnyedén választ találhasson erre a kérdésre: ha majdnem minden pontra igen a válasza, akkor biztos lehet benne, hogy rövid és hosszú távon is megtérülő döntés a számfejtés kiszervezése.

+ Elérte már a 100 fős létszámot a cég?

Amikor fél éven keresztül tartósan 100 fő felett van a foglalkoztatottak száma, a cég kifizetőhellyé válik, ami rengeteg adminisztrációt, adatszolgáltatást, kérelmek elbírálását jelenti. A megnövekedett feladatmennyiség, az utánkövetések, a dolgozók személyes problémáinak megoldásával járó ügyintézés az eddigiekhez képest mind pluszt jelent, ami a számfejtő túlterheltséghez vezethet.

+ Tudják pótolni a betegség vagy egyéb okok miatt kieső bérszámfejtőt?

Amennyiben erre a kérdésre nem, vagy nem tartósan a válasz, akkor az a cég bizony adó- és munkaügyi kockázatnak ki van téve, aminek lehetséges anyagi következményeit elég nehéz megbecsülni. A kitettség teljesen kizárható egy outsourcing szolgáltatóval, ahol egy teljes szakmai csapat garantálja az ügyvitel folytonosságát.

+ Sokszor kell külső szakértő segítségét kérni?

A folyamatosan változó jogszabályi környezetben a számfejtőknek minden esetben naprakésznek kell lenniük. Egy helytelen gyakorlati értelmezés már hatással van a bérek kifizetésére, ha pedig nem derül ki időben a probléma, az bírsághoz is vezethet.

+ Szeretné optimalizálni a számfejtés költségeit?

A legtöbb esetben egyszerűen optimálisabb az outsourcing szolgáltató költsége, mint a saját munkavállalóé. A legtöbb szolgáltató per fővel számolt havi szolgáltatási árat ad meg, így könnyedén utánajárhatunk magunk is, melyik éri meg jobban nekünk. A szolgáltató díja már magában foglalja a bérszámfejtő szoftver licencköltségét, a munkavállalóinak tartott továbbképzések díját, az eszközhasználat és a felelősségbiztosítás költségét. Ha a bérszámfejtés házon belül marad, ezeken a költségeken felül a bér mellett a munkaerő-kiesés esetén szükséges helyettesítés extra budget-jét is ide kell számolnunk.

+ Szeretné csökkenteni a hibalehetőség kockázatát? Ha mégis beüt a krach, szeretné, ha a felelősség nem a cégét terhelné?

Tartsuk hibaszázalékot alacsonyan: szervezzük házon kívülre a számfejtést! Így az esetleges számfejtési hibák nem minket terhelnek, ráadásul a szolgáltatók felelősségbiztosítása garancia arra, hogy a vállalatnak nem származhat anyagi vagy bármilyen jellegű kára belőlük.

+ Szeretne a folyamatokra, stratégiára koncentrálni, előtérbe helyezni a fejlesztést?

A bérszámfejtés, ha megfelelő kezekben van, szinte önműködő folyamat, ami a vállalaton kívül, egy dedikált kapcsolattartóval tökéletesen tud működni. Ennek köszönhetően a menedzsment ideje és energiája a szervezet- és folyamatfejlesztésre irányulhat, amiből hosszú távon a szervezet csak profitálhat. Emellett a HR-technológia is előtérbe kerülhet, mely megoldások bevezetése ráadásul jóval költséghatékonyabb egy bérszámfejtési outsourcing szolgáltatás keretén belül licencelve.

+ Egy bérszámfejtőt szeretne vagy egy komplett szakértői csapatot - ugyanazon a költségen?

Egyszerűen biztosabb a HR és bérszámfejtési folyamatok gördülékeny kezelése egy szakértői csapat kezében, mint egy szem bérszámfejtőre bízva, aki segítség és helyettesítés nélkül viszi a vállán a számfejtést.

Amennyiben a kérdésekre nagyrészt igennel válaszolt, az Ön szervezete elérkezett arra a pontra, ahol érdemes lenne mérlegelni a bérszámfejtés kiszervezésének lehetőségét. A Soft Consulting Hungary munkatársai szívesen segítenek összeállítani a számfejtés újraszervezésének tervét, egy profi, szakértői csapat kezébe téve ezt a kulcsfontosságú területet. Lépjen velük kapcsolatba: ertekesites@softc.hu vagy 06207710873
  • 2021.10.21Delta variáns - félelmek, hiedelmek, veszélyek... Mit kell tudni a harmadik oltásról? Dr. Szlávik János a Dél-pesti Centrumkórház OHI Infektológiai osztályának osztályvezető főorvosa. Tavaszi rendezvénysorozatunk során előadásában a Covid19 járványról, a vírus terjedéséről és a megelőzésről beszélt. Mostani előadásában a DELTA variáns okozta vélt és valós félelmekről, veszélyekről, a következő időszakra előrelátható helyzetről és a harmadik oltás kapcsán felmerülő bizonytalanságokról beszél. Részletek Jegyek
  • 2021.10.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mindenkinek elérhető online álláskeresési kurzus indul

Három plusz egy modulból álló e-learning kurzust indít a Karrierszerviz karriertanácsadó cég. A lehetőség azoknak szól, akik a folyamatosan alakuló... Teljes cikk

Pályázati forrás segíti a felnőttképzést

A munkaerőpiaci igények változása miatt új felnőttképzési támogatást hirdetettek meg októbertől. Teljes cikk

L-Soft a bérszámfejtő cég – Szakértelem a bérben

A bérszámfejtés szolgáltató 5 tippje, amit érdemes figyelembe venni a döntéselőkészítés során. Lehet jelentősége a bérszámfejtés... Teljes cikk