IBM Watson analitika mindenkinek
Adatelemzés, vizualizáció és prediktív analízis – a nagy adat hasznosítása már nemcsak az informatikai szakemberek és a „heavy userek” kiváltsága. Az IBM bejelentette, hogy elindítja felhő alapú Watson Analytics szolgáltatását, amely emberi nyelven kommunikál, így szót ért bárkivel, aki szeretné feltérképezni üzleti lehetőségeit. A sales, marketing, HR és pénzügyi szakembereknek ajánlott fejlesztés weben, asztali és mobil eszközökön is elérhető lesz. Az alapfunkciókat ingyen kínálja majd a cég.
A Watson Analytics teljes körű önkiszolgáló analitikai megoldás, amely asztali eszközökön, okos telefonon és tableten egyaránt futtatható. Eszköztára az adatgyűjtéstől a feldolgozáson át az elemzésig és a vizualizációig terjed – egy mindenki számára könnyen kezelhető felhasználói felületen. A Watson Analytics igazi különlegessége, hogy mindenkivel szót ért: egyszerű emberi nyelven megfogalmazott kérdéseket képes megérteni és megválaszolni, miközben komoly prediktív analitikai feladatokat old meg. „Hogyan lendíthetem fel termékeim forgalmát? Milyen juttatásokat érdemes bevezetnem, hogy megtartsam a dolgozóimat? Melyik ajánlatomból lesz a legnagyobb valószínűséggel szerződés?” Ilyen és hasonló kérdésekre is választ ad a szolgáltatás, legyen szó kereskedelmi, HR, marketing, pénzügyi vagy az operációs folyamatokat érintő dilemmákról. A Watson Analytics a következő innovációkkal szolgál:
Kézre álló üzleti analitika
Míg manapság a felhasználóknak gyakran egyszerre több, különböző célokat szolgáló analitikai programot kell elsajátítaniuk, a Watson Analytics egyszerű, felhő alapú megoldást ad a vállalati adatok elemzésére. Miután a marketingmenedzser, HR-es vagy kereskedelmi vezető megfogalmazta a megoldásra váró problémát, a szolgáltatás segít a válaszhoz nélkülözhetetlen adatok fellelésében, megtisztításában és feldolgozásában, majd abban is, hogy mindezek belátásokká, előrejelzésekké, vizualizált eredményekké válhassanak.
Predikítv elemzés a részletek feltárására
A Watson Analytics segítségével bármilyen adatbázisban feltárhatók a „szabad szemmel” nem látható, rejtett összefüggések és mintázatok. A folyamat eredményeként új kérdések és szempontok merülhetnek fel, melyek korábban elhanyagolt, de fontos részletekre irányítják a figyelmet.
Párbeszéd emberi nyelven
A Watson Analytics jól érti az emberi nyelvet, így a felhasználó egyszerű szöveges üzenetekben fogalmazhatja meg problémáját. A szolgáltatás nemcsak azt válaszolja meg, hogy milyen eredmény vagy kimenetel a legvalószínűbb, de azt is, hogy miért éppen az – mindezt kifogástalan üzleti terminológia szerint. Az eredmények ismeretében a kérdések újrahangolhatók, így további kísérletezéssel hamar el lehet jutni a probléma mélyéig.
A legtöbb analitikai megoldás eleve feltételezi, hogy a felhasználó már rendelkezik a „finomított”, elemzésre alkalmas adattal, a feldolgozásához szükséges koncepcióval és tudással. Sok üzleti felhasználó esetében azonban más a helyzet. Már a megfelelő adatok előteremtése és értékelése felemészti az elemzésre szánt idő felét, és a felhasználók gyakran csak ezután próbálják meg kitalálni, milyen analitika vagy riport elkészítésére lehet jó a nehezen kinyert adattömeg. A Watson Analytics a lépések megtervezésével és automatizálásával éppen abban segít, hogy az üzleti felhasználók pontosan arra a kérdésre találjanak választ, amely a legjobban izgatja őket.
Mint minden IBM felhőszolgáltatás, a Watson Analytics is SoftLayer paltformon fut, és hamarosan elérhető lesz az IBM Cloud marketplace vásártéren is. A szolgáltatás néhány funkcióját béta verzióban már egy hónap múlva kipróbálhatják az érdeklődők, további információk az ibm.com/watsonanalytics oldalon.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az... Teljes cikk
Vajon mit tartogat 2024-ben a mesterséges intelligencia? 2023-ban minden eseményen téma volt az AI és ember kapcsolata, hatása egymásra. HR szempontból... Teljes cikk
A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk
- Szervezetfejlesztés - Külső felmérések 2 éve
- Beköszöntött az adatvezérelt HR kora 3 éve
- Analitika a HR-ben: Ne a fióknak gyártsál adatokat! 3 éve
- A válaszok készen vannak, csak jól kell kérdezni 3 éve
- Milyennek kell lennie egy HR vezetőnek? - kulcsképességek és post-covid stratégiák 4 éve
- Íme 5 HR-terület, amire 2020-ban oda kell figyelni! 4 éve
- Mitől lesz elkötelezett a munkavállaló? 4 éve
- Kihívás lesz a szabadúszók kezelése - a HR legfontosabb trendjei (2.) 4 éve
- Ne csak üres szlogen legyen a munkáltatói értékígéret 5 éve
- Az alacsony infláció miatt nő a reálbér 5 éve
- HR mérőszámok - a toborzás hatékonysága 2. 5 éve