Így építsd fel Linkedin profilodat
1,2 milliónál is többen léptek fel rá Magyarországról, de a nagy többség csak a funkciók kis részével él. Pedig a Linkedin nélkül bizonyos üzletágak már alig tudnak létezni: álláskeresőktől kezdve multis vezetőkön és szakértőkön át kisvállalkozókig széles kör használja. Hogyan lehet a maximumot kihozni ebből az üzleti célú közösségi oldalból? Miként lehet kitűnni szakmánkban vagy akár új állást szerezni?
A Linkedin üzleti kapcsolatépítő oldalra egyre többen regisztrálnak. Mindenki, aki üzletet, karriert vagy márkát szeretne építeni. A magyar használók száma 2020-ban lépte át az 1 milliós küszöböt. Akad olyan kategória amelyben ez az oldal már a Facebookot is megelőzi.
A fejvadászok voltak az elsők, akik éltek a Linkedin adta lehetőségeivel. Könnyű a keresés kulcsszavak alapján, jól strukturáltak a személyes oldalak. Aki itt van, jó eséllyel beszél idegen nyelvet és felhasználói szinten ért az informatikához.
A linkedines bemutatkozó oldalakon kevesebb a valótlan információ, mint a hagyományos önéletrajzban. Ennek oka, hogy a legtöbb itteni profilt mindenki látja (kevesen korlázották a láthatóságot), így csak olyan információt osztanak meg a felhasználók, amelyet a nyilvánosság előtt vállalnak. Szintén az előnyök között tartják számon, hogy itt nemcsak aktív álláskeresőket, hanem a dolgozó, de váltásra nyitott szakembereket is lehet találni.
A Facebookkal összevetve a LinkedIn valamivel statikusabb. A felhasználók ritkábban lépnek be, kevesebb tartalmat osztanak meg, a legtöbben online önéletrajzként tekintenek rá. Ám ez is változóban, az utóbbi időben főleg szakmai vonalon sokkal több lett az interakció.
A Linkedinen rengeteg értékes információ szerezhető, ami könnyebbé teszi a szakmai kapcsolatépítést, az álláskeresést vagy az üzletszerzést. Egy kis kereséssel bárki kiderítheti, hogyan mozognak a saját piacán dolgozó döntéshozók. Álláskeresőként pedig megtudhatja, hogy egy megcélzott cégnél mely ismerőse vagy ismerős ismerőse dolgozott / dolgozik. A vele való kapcsolatfelvétel pedig segíthet az állásinterjúra való felkészülésben.
Nulláról egy jó Linkedin-megjelenés kialakítása több hét. Nem csupán a személyes oldalra kell időt szánni, hanem a célok, a célcsoportok, a kulcsszavak megfogalmazására, az adott szakmához kötődő legfontosabb szakmai csoportok és nagy kapcsolati hálóval rendelkező networkerek megtalálására is. Alapból angol a profiloldal. Ha magyarul szeretnéd, akkor használd a „Create profile in another language” lehetőséget.
Milyen egy ütős bemutatkozás?
A Linkedin-en a személyes oldal nagyban hasonlít egy önéletrajzra. Fontos az üzleties fotó. A fényképes profiloldalakat sokkal többen nézik meg és egy jó kép bizalmat kelt. Vállalkozóként érdemes a céget és a szolgáltatásunkat saját személyünkön keresztül megjeleníteni, a céges logó rosszabb választás, mint a saját fotó.
Borítóképet is feltölthetünk 1584x396 pixel méretben, aminek 8 megabyte-nál kisebbnek kell lennie. Ügyeljünk arra, hogy olyan legyen a borítókép, hogy profilfotónk ne takarjon ki belőle a bal oldalon fontos információt.
Ezt követi egy maximum 120 karakteres „headline”, ami leginkább névjegykártyára hasonlít: pozíció, kulcsszavak, a fő termék vagy szolgáltatás, elérhetőség.
A következő blokk ismerős lehet álláskeresőknek. A LinkedIn angol nyelvű verziójában „Summary” (Összegzés) a neve és leginkább motivációs levélre hasonlít. Ebben leírhatjuk szakmai céljainkat, munkánkban a legfőbb értékeket, erősségeinket, említést tehetünk szakmai sikereinkről, megadhatjuk, kikhez keresünk kapcsolatot, miben és kinek tudunk megoldást kínálni.
A többi blokk már megegyezik az önéletrajzzal: szakmai tapasztalat (experience), iskolai tanulmányok (education), érdeklődési kör (interests), készségek (skills). A szakmai tapasztalat blokkban lényeges, hogy ne csak a pozíciót és a cég nevét adjuk meg, hanem a feladatokat, a sikereket és a legfontosabb kulcsszavakat.
Állítsunk be a Linkesin-profilunkhoz egyéni URL-t (Edit your custom URL). Alapbeállításként ugyanis a LinkedIn egy számokból és betűkből álló azonosítót rendel a profilunkhoz, amit érdemes csak nevünkre (pl. keresztnév-vezetéknév) módosítani, így linkként is feltüntethetjük például álláspályázatnál vagy üzleti levelezésben.
A felhasználók követhetnek (follow funkció) cégeket, véleményformálókat és csatlakozhatnak csoportokhoz. Utóbbi egyrészt azért is hasznos, mert a csoporttagok ingyenesen írhatnak egymásnak, míg egy ismeretlen megszólításához fizetős szolgáltatást kell igénybe venni (ez a az InMail). Másrészt így bekerülhetünk szakmánk „vérkeringésébe”.
A Linkedinen jelezheted új állásra való nyitottságodat is (add job preferences). Megadhatod, milyen munkaköröket keresel, bejárós, hibrid vagy távmunkában gondolkodsz, hol keresel, mikortól tudnál kezdeni és milyen típusút szeretnél (főállás, részmunka stb.). Kiválaszthatod, hogy ki láthassa ezt az információt (minden Linkedin-tag vagy csak a fejvadászok).
Személyre szabott meghívólevél
Ha szeretnénk valakit a kapcsolataink közé felvenni, az csak a másik fél jóváhagyásával történhet. A „célszemély” bejelölése után a rendszer felajánlja, hogy személyre szabjuk a meghívónkat. Minél személyesebb a megszólítás, annál nagyobb az esély, hogy a másik fél visszajelöl. Nem érdemes “mindenkire lőni”, azaz ismerősre, ismeretlenre, mert egy idő után a rendszer ki is tilthat.
Ha sikerült személyes oldalunkat felépíteni, akkor már „csak” aktívnak kell lenni, hogy minél többen megismerjenek. Ehhez írhatunk blogbejegyzéseket. Ha valakinek erre nincs ideje, posztolhatja a szakmájához kapcsolódó egyik friss, érdekes cikk webcímét, amelyhez néhány szavas kommentárt fűzhet. Szakmai csoportokban ajánlatos első körben megfigyelői státuszba helyezkedni, a csoport íratlan szabályait, közlési stílusát megfigyelni és csak utána elkezdeni a vélemény megosztását. A Facebookhoz hasonlító hírfolyamban látható, melyik ismerőssel éppen mi történik – például hány éves évfordulóját ünnepli munkahelyén, éppen mely cégnél kezd. Ilyenkor gratulálhat a sikeres váltáshoz vagy ahhoz, hogy éppen 1-2-3 évet lehúzott a cégnél.
Endorsements
Árnyalhatja és erősítheti bemutatkozásunkat, ha ajánlásokat kapunk korábbi munkatársainktól, vezetőinktől a készségeinkről (skills). A tapasztalatok szerint ha mi kezdjük az ajánlást másokkal, akkor a másik fél bennünket is fog ajánlani. Érdemes őszintén ajánlani, tehát a korábbi kolléga valódi erősségeit, fontos készségeit bejelölni, ugyanis ajánlani is felelősség, és a saját hírnevünket is erősíthetjük/gyengíthetjük egy jó vagy rossz ajánlással.
Recommendation
Egy külön műfaj a Linkedinen a recommendation, ami szintén ajánlást jelent magyarul. A különbség csupán az, hogy ez egy szabad szavas szekció, azaz nem készségeket kell bejelölni, hanem saját szavainkkal bemutatjuk az illető erényeit.
1. Gyűjtsd össze a legfontosabb kulcsszavakat magadról, szaktudásodról, céljaidról
2. Tegyél fel egy üzleties fotót
3. Adj meg minél több infót szakmai múltadból
4. Gyűjts kapcsolatokat, szólítsd meg őket egyedi levélben
5. Keresd a nagy networkereket
6. Adj másoknak ajánlásokat (így téged is többen ajánlanak)
7. Csatlakozz szakmai csoportokhoz
8. Kövesd a számodra érdekes cégeket
9. Ossz meg tartalmat (linkek rövid kommenttel, blogolás)
10. Havonta nézd át megjelenésedet. Időnként csiszolj rajta, egészítsd ki, frissítsd fotódat
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Nemrégiben látott napvilágot egy felmérés a vállalatok belső kommunikációjának hatékonyságáról. Az adatokból kiderül, hogy bár elméletben a... Teljes cikk
Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk
Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk
- 29 ezerrel kevesebben dolgoznak, mint egy évvel korábban - Megérkeztek a KSH friss adatai 2 hónapja
- Csökken az újságírószakma vonzereje - avagy mit üzennek a média szakos diákok? 3 hónapja
- Mérlegen a hazai HR podcastok 3 hónapja
- Több mint 100 kiállítóval várják az érdeklődőket a Műegyetemi Állásbörzére 3 hónapja
- Álommeló helyett rémálom: soha nem volt ekkora biznisz az álláskeresők átverése 3 hónapja
- Rossz hír a magyar dolgozóknak: munkahelyi stresszben éllovasok vagyunk 3 hónapja
- Eredményorientált? Feladatorientált? - Vagy inkább kiégésre ítélt? 3 hónapja
- Felmérés: egyre több álláskeresőt ér diszkrimináció az életkora miatt 3 hónapja
- Miért égnek bele a fejünkbe egyes reklámok, míg másokat elfelejtünk? 3 hónapja
- Feladatot keressünk, ne pozíciónevet: Jobangel az álláskeresés titkairól 3 hónapja
- Így győzd meg a HR-est az önéletrajzoddal! 4 hónapja


Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja