Megjelent: 3 éve

Így építsük be a tanultakat a szervezetbe

A mai munkaerőhiányos Magyarországon az elkötelezett, jól teljesítő munkatársak megtartása kulcsfontosságú. A megfelelő ember megtalálása vezető, illetve kulcspozíciókba pedig a kiválasztás egyik legfontosabb kérdése. Mindkét kihívásra megoldást jelenthet egy igazán jól működő utánpótlás- vagy tehetségprogram. Ennek részleteiről kérdeztük Tormássy Krisztinát és Kosztra Balázst a Concordia Kft. munkatársait egy gyakorlatban is megvalósult eset kapcsán, amiről a Tréning Kerekasztal Konferencián is beszélni fognak.

images


Hogyan kapcsolódik a téma márciusi Tréning Kerekasztal konferenciához?

„Mitől működik a tréning?” - témájú workshopunkhoz egy ilyen utánpótlás programsorozatot választottunk példának.

Az mára már közismert tény - és mégis hányszor belefutunk ilyen igényekbe -, hogy az önmagában álló tréning hatékonysága igen alacsony. Inspirációkat kapnak a résztvevők, felismerésekre, elhatározásokra jutnak, de mindezeket a munkába visszatérve sokszor elmossa a mindennapi rutin, a bejáratott kapcsolati minták.

A tréning attól „működik”, hogy beágyazottsága van a szervezet életében, sokféle feladaton keresztül sokszor vissza-visszavezetjük a résztvevőket a tanultakhoz. Ezt manapság divatos szóval blended learning-nek nevezik.

Hányféle csatornán lehet és érdemes ráerősíteni a tréningen tanultakra, segíteni a gyakorlatba való átültetést?

Ennek igazából csak a képzelet szab határt. Nagy a résztvevő felelőssége abban, hogy hogyan tartja magát az elhatározásához, de legalább ilyen fontos a közvetlen vezető, illetve vezetői csapat hozzáállása, segítsége.

Fontos, hogy a vezető időt szánjon a munkatársával a tréningre való felkészülésre (elvárások megfogalmazása), a tanultak megmutatására, a gyakorlási lehetőségek biztosítására. Ebben a konkrét esetben a program egy felsővezetői elvárásmegfogalmazással kezdődött, kompetencialeírások kialakításával, majd ezek mentén önértékelés és development center keretében felmértük a jelölteket (itt volt egy döntési pont, hogy ezt, vagy másfajta fejlesztést kap a munkatárs). A kiválasztott csoporttal tréning és csoportos coaching módszerrel is dolgoztunk. Emellett a szervezet meghatározott a vállalat egységeit átívelő projekteket, amiket kisebb csoportokban kellett előkészíteniük, prezentálniuk (előterjeszteni) és megvalósítaniuk a résztvevőknek.

Hasznosnak tartjuk továbbá a játékosítással dolgozó utókövetéseket, a tudásmegosztó fórumokat - ahol mindenki tovább viszi, a tréning témáit a saját munkacsoportjába - a tréning témájától függő extra feladatokat (szintén saját kisebb szervezeti egységen belül), és persze azt, hogy mind a vezetőtől, mind a közvetlen munkatársaktól rendszeres visszajelzést kapjanak a releváns helyzetekben tanúsított viselkedésükről.

A Tréning Kerekasztal Konferencia - 2019 március 21-én lesz a Mariott Budapest City Centerben.

Mitől más az ilyenfajta tanulás a csupán tantermihez képest?

Egy, a fent vázolthoz hasonló, jól beágyazott fejlesztési folyamat lehetőséget ad a résztvevőknek, hogy szélesedjen a szervezeten belül a kapcsolati hálójuk, új emberekkel, új szituácókba kerüljenek, és gyakorolják a tanult készségeket. A belső projektek által láthatóbbak is lesznek, ami többnyire nagyobb felelősségérzettel, ezzel összefüggésben nagyobb kezdeményezőkészséggel jár. Nem csak a tudásuk, készségeik fejlődnek, hanem a fontosság érzetük is nő (ún. mattering), ami az elkötelezettséget, motivációt növeli. Ez utóbbin keresztül pedig a vállalat megtartó ereje is erősödik, ami a mai munkaerő piaci helyzetben kulcsfontosságú. Hogy visszatérjünk a nyitó gondolatunkhoz...
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Milyenek a kiváló csapatok?

Miben mások ők, mint az átlagosan jól működők? Vannak-e megfigyelhető mintázatok, vagy sokféle kiváló csapat van? A Tréning Kerekasztal... Teljes cikk

Alakítsd kedvedre a blended folyamaTHOD!

A jövő a blended megoldásoké. A blended fejlesztés egy olyan folyamat (“blended learning journey”), amelyben a személyes vagy virtuális kontakt... Teljes cikk

Egy valóban jó online program felveszi a versenyt a személyes tréninggel

Kényszerűségből szinte minden átkerült az online térbe az elmúlt időszakban, így a tréningek is. Persze a régi megszokásokat és előítéleteket... Teljes cikk