Így írjunk álláshirdetést! - Struktúra, hívó szavak, gyakori hibák
A rosszul megfogalmazott álláshirdetés elvesztegetett idő és kidobott pénz, állítja Dorozsmai Judit, az ahc international személyzeti tanácsadó ügyvezető igazgatója, akit arra kértünk foglalja össze, milyen a jól összeállított álláshirdetés, milyen hibákat tanácsos elkerülni, milyen hívó szavak vonzhatják a megfelelő pályázókat.
A hirdetéseknek az alábbi kérdésekre kell választ adni:
Ki és miért keres?
A megbízóról legalább annyi információt közölni kell, hogy nemzetközi, vagy magyar cég, melyik szektorban tevékenykedik és hol lenne az állás. Ha bővíti tevékenységét és új feladatra keres akkor ez "hívó szó" is lehet.
Kit keres?
A pozíció megnevezését általában a munkaadók határozzák meg. Egyre elterjedtebbek az angol kifejezések, sajnos sok állásra nincs magyar kifejezés. Ez elég furcsán cseng a magyar szövegkörnyezetben, de aki azon a területen dolgozik, az érti, aki meg nem érti, az általában nem is rendelkezik a megfelelő tapasztalattal.
Milyen feladatra?
A feladatok felsorolása tőszavakban is történhet, munkaköri leírásnak itt nincs helye
Milyen feltételekkel?
Végzettség, nyelvtudás és gyakorlat a legfontosabb, de itt a helye az egyéb elvárásoknak például adottságok, személyiség tulajdonságok
Mennyiért?
Ha tehetjük, - és a megbízó hozzájárul, adjunk mindig korrekt tájékoztatást a várható jövedelemről és az egyéb juttatásokról, még akkor is, ha ettől a pozíció kevésbé vonzó. Ne írjuk soha, hogy "versenyképes" ajánlat, ha az, nem az.
Ha a pozíció későbbi perspektívát jelent, úgy ezt feltétlenül jelöljük meg! Ez akár "hívó szó" is lehet.
A hirdetések szerkesztése:
Általános tapasztalat, hogy az álláskeresők mintegy fele nem olvassa el figyelmesen a hirdetést, "rácuppan" minden állásra, ezzel nem kíméli magát a felesleges elutasításoktól. Minél áttekinthetőbb, tagoltabb a hirdetés, annál kisebb ez a hibaarány.
Újabban divatosak és egyre elterjedtebbek azok a hirdetések, ahol a szövegkeret teljes szélességét kihasználva, folyamatosan, tagolás nélkül, teljes mondatokban jelenítik meg a tudnivalókat. Ez a megjelenési forma, bár több információ megosztására ad lehetőség, szerintem áttekinthetetlen, a felületes olvasó átsiklik rajta.
Hirdetési hibák:
Általános hiba, hogy a hirdetők elmulasztják a legfontosabbat, a végzettségre és gyakorlatra vonatkozó elvárások közlését, helyette hosszan ismertetik az ideális pályázó személyiségbeli tulajdonságait. Ilyenkor bizony sokan magukra ismerhetnek... Csak győzzék a kiválasztást végzők az önéletrajzokat megválaszolni.
A pozíciók újrafogalmazása, átnevezése és újrahirdetése, bővítheti a pályázatok számát. Különösen akkor hatásos, ha összetett munkakörökről van szó. Például egy műszaki termékeket értékesítő munkakörnél éppúgy kereshetünk egy értékesítési vénával rendelkező műszaki végzettségű, mint egy kereskedelmi végzettségű, de műszaki affinitással rendelkező jelöltet. Ennek megfelelően más-más munkaköri megnevezések alatt hirdethetünk.
Karácsony Zoltán
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk
Az interaktív kommunikáció és a nyitottság is elengedhetetlen, ha egy el szeretne érni egy Z generációs fiatalt. Teljes cikk
Immár harmadik éve készíti el munkavállalói visszajelzések alapján a legjobb munkahelyek – Top Employers – listáját a Munkahelyeink.hu. A ma... Teljes cikk
- Hamis álláshirdetések miatt emeltek vádat egy férfi ellen 3 hónapja
- Egy apró walesi szigetre keresnek dolgozót, aki ott is él majd 3 hónapja
- A gyártásban kevesebb, informatikában több az álláslehetőség 4 hónapja
- Napi 60 ezret lehet keresni ezzel a munkával karácsony előtt 5 hónapja
- Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás 5 hónapja
- Októberben csökkent az álláshirdetések száma: még így is közel 36 ezer ajánlat 5 hónapja
- Miért vonzza az álláshirdetésed a nem megfelelő embereket? 8 hónapja
- Csökkent az álláshirdetésszám, ám még így is 35 ezer pozíció kiadó 8 hónapja
- A fizetési igényekről másképp, avagy hol vannak az egyenlő munkák, amikért egyenlő bér járna? 8 hónapja
- 940 ezres fizetést ígér ez a munka, csak általános iskolai végzettség kell hozzá 9 hónapja
- 40 ezernél stagnál az álláshirdetések száma - itt a friss statisztika 11 hónapja