Megjelent: 15 éve

Így írjunk álláshirdetést! - Struktúra, hívó szavak, gyakori hibák

A rosszul megfogalmazott álláshirdetés elvesztegetett idő és kidobott pénz, állítja Dorozsmai Judit, az ahc international személyzeti tanácsadó ügyvezető igazgatója, akit arra kértünk foglalja össze, milyen a jól összeállított álláshirdetés, milyen hibákat tanácsos elkerülni, milyen hívó szavak vonzhatják a megfelelő pályázókat.

images

Az álláshirdetések tömör, jól megszerkesztett és a megfelelő médiumban történő célirányos feladása a sikeres munkatárs megtalálásának, vagy közvetítésének alapja. Minden szónak még a mondatok sorrendjének is jelentősége van. Fontos, hogy mindig igazat mondjunk, ezzel a szavahihetőségünket hosszútávon megőrizhetjük. A rosszul fogalmazott álláshirdetés, elvesztegetett idő és kidobott pénz.


A hirdetéseknek az alábbi kérdésekre kell választ adni:

Ki és miért keres?

A megbízóról legalább annyi információt közölni kell, hogy nemzetközi, vagy magyar cég, melyik szektorban tevékenykedik és hol lenne az állás. Ha bővíti tevékenységét és új feladatra keres akkor ez "hívó szó" is lehet.

Kit keres?

A pozíció megnevezését általában a munkaadók határozzák meg. Egyre elterjedtebbek az angol kifejezések, sajnos sok állásra nincs magyar kifejezés. Ez elég furcsán cseng a magyar szövegkörnyezetben, de aki azon a területen dolgozik, az érti, aki meg nem érti, az általában nem is rendelkezik a megfelelő tapasztalattal.

Milyen feladatra?

A feladatok felsorolása tőszavakban is történhet, munkaköri leírásnak itt nincs helye

Milyen feltételekkel?

Végzettség, nyelvtudás és gyakorlat a legfontosabb, de itt a helye az egyéb elvárásoknak például adottságok, személyiség tulajdonságok

Mennyiért?

Ha tehetjük, - és a megbízó hozzájárul, adjunk mindig korrekt tájékoztatást a várható jövedelemről és az egyéb juttatásokról, még akkor is, ha ettől a pozíció kevésbé vonzó. Ne írjuk soha, hogy "versenyképes" ajánlat, ha az, nem az.

Ha a pozíció későbbi perspektívát jelent, úgy ezt feltétlenül jelöljük meg! Ez akár "hívó szó" is lehet.


A hirdetések szerkesztése:

Általános tapasztalat, hogy az álláskeresők mintegy fele nem olvassa el figyelmesen a hirdetést, "rácuppan" minden állásra, ezzel nem kíméli magát a felesleges elutasításoktól. Minél áttekinthetőbb, tagoltabb a hirdetés, annál kisebb ez a hibaarány.

Újabban divatosak és egyre elterjedtebbek azok a hirdetések, ahol a szövegkeret teljes szélességét kihasználva, folyamatosan, tagolás nélkül, teljes mondatokban jelenítik meg a tudnivalókat. Ez a megjelenési forma, bár több információ megosztására ad lehetőség, szerintem áttekinthetetlen, a felületes olvasó átsiklik rajta.

Hirdetési hibák:

Általános hiba, hogy a hirdetők elmulasztják a legfontosabbat, a végzettségre és gyakorlatra vonatkozó elvárások közlését, helyette hosszan ismertetik az ideális pályázó személyiségbeli tulajdonságait. Ilyenkor bizony sokan magukra ismerhetnek... Csak győzzék a kiválasztást végzők az önéletrajzokat megválaszolni.

A pozíciók újrafogalmazása, átnevezése és újrahirdetése, bővítheti a pályázatok számát. Különösen akkor hatásos, ha összetett munkakörökről van szó. Például egy műszaki termékeket értékesítő munkakörnél éppúgy kereshetünk egy értékesítési vénával rendelkező műszaki végzettségű, mint egy kereskedelmi végzettségű, de műszaki affinitással rendelkező jelöltet. Ennek megfelelően más-más munkaköri megnevezések alatt hirdethetünk.

Karácsony Zoltán
  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Gyászkommunikáció a szervezetekben

Mindenszentekkor aktulitása van minden elmúlással, veszteséggel és gyásszal foglalkozó témának, mellyel sokféle szerepben találkozhatunk az élet... Teljes cikk

10 irritáló embertípus az irodában

A munkahelyen a legkülönfélébb módon bosszanthatnak minket a kollégáink - és te magadra ismersz? Az Eureka Games blog gyűjtése a HR Blogon. Teljes cikk

Hogyan (ne) tálaljuk a visszajelzést?

Hamburger, naked burger avagy milyen menüvel kritizáljuk a másikat? Teszi fel a kissé szokatlan kérdést az Eureka Games blogja. Érdemes a "menüt" végigenni. Teljes cikk