Így írjunk álláshirdetést! - Struktúra, hívó szavak, gyakori hibák
A rosszul megfogalmazott álláshirdetés elvesztegetett idő és kidobott pénz, állítja Dorozsmai Judit, az ahc international személyzeti tanácsadó ügyvezető igazgatója, akit arra kértünk foglalja össze, milyen a jól összeállított álláshirdetés, milyen hibákat tanácsos elkerülni, milyen hívó szavak vonzhatják a megfelelő pályázókat.
A hirdetéseknek az alábbi kérdésekre kell választ adni:
Ki és miért keres?
A megbízóról legalább annyi információt közölni kell, hogy nemzetközi, vagy magyar cég, melyik szektorban tevékenykedik és hol lenne az állás. Ha bővíti tevékenységét és új feladatra keres akkor ez "hívó szó" is lehet.
Kit keres?
A pozíció megnevezését általában a munkaadók határozzák meg. Egyre elterjedtebbek az angol kifejezések, sajnos sok állásra nincs magyar kifejezés. Ez elég furcsán cseng a magyar szövegkörnyezetben, de aki azon a területen dolgozik, az érti, aki meg nem érti, az általában nem is rendelkezik a megfelelő tapasztalattal.
Milyen feladatra?
A feladatok felsorolása tőszavakban is történhet, munkaköri leírásnak itt nincs helye
Milyen feltételekkel?
Végzettség, nyelvtudás és gyakorlat a legfontosabb, de itt a helye az egyéb elvárásoknak például adottságok, személyiség tulajdonságok
Mennyiért?
Ha tehetjük, - és a megbízó hozzájárul, adjunk mindig korrekt tájékoztatást a várható jövedelemről és az egyéb juttatásokról, még akkor is, ha ettől a pozíció kevésbé vonzó. Ne írjuk soha, hogy "versenyképes" ajánlat, ha az, nem az.
Ha a pozíció későbbi perspektívát jelent, úgy ezt feltétlenül jelöljük meg! Ez akár "hívó szó" is lehet.
A hirdetések szerkesztése:
Általános tapasztalat, hogy az álláskeresők mintegy fele nem olvassa el figyelmesen a hirdetést, "rácuppan" minden állásra, ezzel nem kíméli magát a felesleges elutasításoktól. Minél áttekinthetőbb, tagoltabb a hirdetés, annál kisebb ez a hibaarány.
Újabban divatosak és egyre elterjedtebbek azok a hirdetések, ahol a szövegkeret teljes szélességét kihasználva, folyamatosan, tagolás nélkül, teljes mondatokban jelenítik meg a tudnivalókat. Ez a megjelenési forma, bár több információ megosztására ad lehetőség, szerintem áttekinthetetlen, a felületes olvasó átsiklik rajta.
Hirdetési hibák:
Általános hiba, hogy a hirdetők elmulasztják a legfontosabbat, a végzettségre és gyakorlatra vonatkozó elvárások közlését, helyette hosszan ismertetik az ideális pályázó személyiségbeli tulajdonságait. Ilyenkor bizony sokan magukra ismerhetnek... Csak győzzék a kiválasztást végzők az önéletrajzokat megválaszolni.
A pozíciók újrafogalmazása, átnevezése és újrahirdetése, bővítheti a pályázatok számát. Különösen akkor hatásos, ha összetett munkakörökről van szó. Például egy műszaki termékeket értékesítő munkakörnél éppúgy kereshetünk egy értékesítési vénával rendelkező műszaki végzettségű, mint egy kereskedelmi végzettségű, de műszaki affinitással rendelkező jelöltet. Ennek megfelelően más-más munkaköri megnevezések alatt hirdethetünk.
Karácsony Zoltán
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk
Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk
Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk
- Álláshirdetés 11 hónapja
- Az álláshirdetések misztikus piaca 1 éve
- Így kezeld a kockázatos munkalehetőségeket 1 éve
- A britek a megpályázott állások több mint felére nem kapnak visszajelzést 1 éve
- Háromezerrel több az állásajánlat: 36 ezer pozíció vár betöltésre 1 éve
- Egymilliós fizetésért keresnek szakácsot Budapestre 1 éve
- "Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek? 1 éve
- 33 ezer állás vár betöltésre: több lett a hirdetés márciusban 1 éve
- Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre 1 éve
- Közel 30 ezer üres állás a weben: itt a friss statisztika 1 éve
- Hamis álláshirdetésekkel 150 millió forintnyi kárt okozott egy csaló 1 éve