kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Így kezelhetik a változásokat agilisan a cégek

HR- és vállalatvezetők bevonásával szervezte meg World Caféval egybekötött Agilis vállalatmenedzsment workshop című konferenciáját a Maven7 nemzetközi hálózatkutató cég, a Magyar Telekom Tölösi Konferencia Központjában, 2017 január elején. A rendezvény célja volt, hogy hozzájáruljon a hatékony változáskezeléshez a vállalati környezetben.

A folyamatos és gyors változások korát éljük: a technológia rohamléptékben fejlődik, ami jelentős kihívások elé állítja a gazdaság szereplőit. A gyors reagálás különösen fontos ahhoz, hogy a vállalatok ne csak túléljenek, hanem fejlődni is tudjanak. A gyakorlat szerint minél nagyobb egy szervezet ez annál nehezebb. Vicsek András, a Maven7 Zrt. társalapítója és ügyvezetője elmondta, hogy a World Caféval egybekötött konferencia célja, hogy lehetőséget teremtsen a gyakorlati tapasztalatok megosztására a fejlődés elősegítése érdekében. Az program első részében HR- és vállalatvezetők tartottak rövid gondolatébresztőt. Ezt követően került sor a World Café fordulókra.


A jelen kihívásainak megfelelve tekintsünk a jövőbe!



Kristóf Péter, a Frazír társalapítója és ügyvezetője rávilágított arra, hogy a startupok a piaci változásokra tett gyors reagálásukkal versenyelőnyre tehetnek szert, még a hosszú múltra visszatekintő nagyvállalatokkal szemben is, akik a technológia exponenciális fejlődésének következében sem magukat, sem pedig piacaikat nem érezhetik biztonságban. A feltörekvő startupok egyre gyorsabban válnak nagyvállalattá és érik el az 1 milliárd dolláros piaci értéket. A jelenlegi csúcs ezen a téren 8 hónap. Ezt a tempót egy vállalatóriás már csak méretéből adódóan is képtelen tartani. "A legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a nagyvállalatok fejlődése logaritmikus skálát követ, ezzel szemben a technológia fejlődése exponenciális. Ez a kettő rendkívül nehezen egyeztethető össze - de épp ez az, amiben a nagyvállalatok sokat tudnak tanulni a startupoktól." - jegyezte meg Kristóf Péter. A kérdés ma már az, hogy nagyvállalatként hogyan tudnak lépés tartani a vezető innovátorokkal.

"Nem a munkatársainkat megtartó programokon kell gondolkodnunk, hanem azon, hogyan tegyük magunkat vonzóvá a Millennials generáció számára. Ehhez elengedhetetlen az agilis magatartás, ami sokkal több, mint agilis projektmenedzsment. Ez egy gondolkodásmód. A jövő szervezete egyszerre figyeli az ügyfél igényeit és folyamatosan tökéletesíti a szolgáltatásait miközben folyamatosan tökéletesíti a működésmódját is. Ennek kulcsa a folyamatos tanulás és a minél gyorsabb alkalmazkodás." - mondta Kalmár Elvira, a Magyar Telekom Vezetésfejlesztésért és szervezetfejlesztésért felelős csapatának vezetője.

Mizsei Szabolcs az MVM Tudásközpont szakértője elmondta, hogy a jelenlegi piaci tendenciák alapján az elektromobilitás és önvezető gépjárművek öt éven belül a világ  legdinamikusabban fejlődő piaca lesz, ezért a vállalati agilitás a termékfejlesztésben is - a normál üzletmenet linearitásától eltérő - exponenciális fejlesztési megközelítéseket igényel.

Orosz Vivien, a MOL-csoport stratégiai HR vezetője, az employer branding felöl közelítette meg a vállalati agilitás kérdését. A legjelentősebb kihívást HR szempontból az jelenti, hogy az "Y generáció" számára az olajipar kevéssé vonzó terület. "Vonzóvá tenni az iparágat a fiatalok számára, megtalálni az új munkaerőt, majd kialakítani a hatékony munkavégzést és tudásátadást két generáció között - agilitás, reakciók és elvárások szempontjából is - óriási kihívást jelent."


Hogyan építsünk a vállalat véleményvezéreire egy kultúraváltási projektben?



Az E.ON felelős vállalatként, figyelve a külső környezet változásaira, folyamatosan fejleszti a cégcsoport működését, így belső kultúráját is. E folyamat keretében indította el kultúraváltási programját, melynek célja a vállalat ügyfélközpontúságának megerősítése, a fentről lefelé irányuló kommunikáció átalakítása és a döntési folyamatok felgyorsítása. A programot megelőző kutatást, a Maven7-el együttműködve, 2010-ben a belső véleményvezérek meghatározásával kezdték. Az E.ON Hungária csoport mintegy 5000 munkatársa közül a 400 kiválasztott munkatárs nagy szerepet játszott a kultúraváltási folyamat irányainak meghatározásában és a program végrehajtásában, melynek eredményképpen - a Lean bevezetés mellett - hatékonyabbá vált a vállalatcsoport működése - mondta Kurdits Tamás az E.ON Hungária Zrt. képzési és fejlesztési szakértője.

"Tapasztalataink szerint a kulcsembereknek meghatározó szerepe van a vállalati kultúraváltási-programtól, az ügyfélszolgálati rendszerek átalakításán keresztül, az operatív feladatok fejlesztéséig." - mondta Vicsek András, a Maven7 ügyvezetője a rendezvényen.
  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál

Hogyan mozog egy vezető a Mercedesnél a logisztika és a HR között, és miként jut nőként ügyvezetői szintre? Szetei Hajnalka, a kecskeméti... Teljes cikk

Friss energia - Tippek a munkahely megújításához

Eljött a tavaszi megújulás ideje. De hogyan lehet egy szervezetet megújítani úgy, hogy a munkatársak friss lendületet, energiát, kreativitást... Teljes cikk

Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk