kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Interim megoldások a pénzügyi szektorban

A változásokkal és kihívásokkal teli gazdasági környezet kiváló apropót ad arra, hogy az álláskeresők és munkaadók egyaránt olyan új foglalkoztatási lehetőségben gondolkodjanak, mint például a különböző interim megoldások. A Kelly Financial Resources a hazai interim menedzsment lehetőségekről tartotta második szakmai szemináriumát, a pénzügyi terület elismert interim szakemberének, Szathmári Dórának a közreműködésével.

Magyarországon még nem túl elterjedt ez a típusú menedzsment megoldás, de a gazdaság szereplői kezdik felismerni a benne rejlő előnyöket és egyedi lehetőségeket. Jelenleg elsősorban a gazdasági, a műszaki és az ügyvezetői pozíciók esetén tapasztalható igény, leginkább a külföldi tulajdonban lévő, középméretű gyártó cégek részéről. Szathmári Dóra szerint Nyugat-Európához képest Magyarországon a cégek sokszor még csak kritikus helyzetben, válsághelyzet vagy jelentős változás menedzselésére vonnak be interim szakembert, "tűzoltás jelleggel."

Az interim menedzsment ugyanakkor kiváló megoldás váratlan vagy átmeneti kapacitáshiány esetére, továbbá a speciális tudást igénylő feladatok vagy egy-egy nagyobb projekt koordinálására is. Az előadó véleménye szerint várható, hogy a hazai piaci szereplők körében is egyre ismertebbé válik ez a módszer a különböző típusú helyzetek gyors és hatékony kezelésére.

Az interim folyamat lényege: a cég eljuttatása a kiindulási "A" pontból az átadáskori "B" pontba

Egy interim menedzser számára a legfontosabb feladat, hogy a viszonylag rövid, néha csupán 4-6 hónapos időszak alatt jelentős és kézzelfogható eredményeket érjen el. Az interim szolgáltatást megrendelő cég megelégedése is ettől függ. Ennek kulcsaként Szathmári Dóra a gyors és egyértelmű cselekvési stratégiát, a világos és tiszta kommunikációt, a résztvevők bevonását és a rugalmasságot jelölte meg. Véleménye szerint "a lehetetlent és a lehetségest az különbözteti meg egymástól, hogy melyikben hiszünk". Interim menedzserként pedig ez utóbbira kell ösztönözni önmagunkat és a szervezetben régóta dolgozókat is, hogy olyan partnerként és belső tanácsadóként tekintsenek ránk, akivel minden szempontból érdemes együttműködni.

Az első lépés a legnehezebb

Mint minden szakmában, az első projekt elnyerése itt is kritikus. Egy megbízási tárgyalás során érdemes korábbi tapasztalatainkra támaszkodni, és valamilyen speciális szakterületen szerzett tudásunkra alapozni (pl.: könyvvizsgálat, lean-menedzsment, logisztika). Nyugat-Európában és már Magyarországon is bevált gyakorlatnak számít, ha valaki az egyéni tárgyalásokon túl az interim megoldásokra szakosodott közvetítő cégekkel tart aktív kapcsolatot, mellyel, mint szolgáltatási lehetőséggel a Kelly Services is számol a jövőben.
  • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Rosszul jár, aki ilyen cégben dolgozik gazdasági válság idején

Sebezhetőbbek gazdasági válság alatt azok a vállalatok, ahol a vezetők kevés érzelmi támogatást adnak az alkalmazottaknak – állapították meg a... Teljes cikk

Kevesebben lettek a postások, dinamikusan bővül két gyártó cég: létszámtrendek

2023. novemberről decemberre 300 fő felett csökkent a Magyar Posta alkalmazottainak száma, kevesebben lettek a B + N Referencia takarítócégnél is.... Teljes cikk

Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk