Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 4 éve

Jutalommal, prémiummal, ajándékkal is kell motiválni

A 418 kis- és középvállalkozás, és nagyvállalat döntéshozói körében végzett online kutatás rámutatott: a munkavállalók valamilyen formában történő jutalmazása mára már beépült a hazai vállalatok üzleti gyakorlatába, ugyanakkor a jutalmazások tudatos rendszerbe foglalása terén még van hová fejlődniük a cégeknek.

A felmérés szerint előremutató, hogy a megkérdezett vállalatok fele már egy átfogó jutalmazási-elismerési stratégiát dolgozott ki a dolgozók hatékony motiválására. A kutatás szerint azok a cégek, akik nem adnak eseti juttatásokat, leginkább a hiányzó anyagi fedezetre hivatkoznak (38 százalék), illetve azt gondolják, hogy inkább az állandó juttatások fejlesztése növeli a munkatársak elkötelezettségét (27 százalék).

Az év végi időszakot kiemelten kezelik a cégek: a megkérdezettek háromnegyede tartotta különösen fontosnak, hogy a kollégák munkáját megköszönje az ünnepek közeledtével.
Arra a kérdésre, hogy milyen alkalmakkor jutalmazzák munkavállalóikat, a karácsonyi jutalmat jelölték meg a legtöbben: a válaszadók 77 százaléka ilyenkor osztja ki a céges elismeréseket. Emellett jellemző jutalmazási alkalom még az üzleti-pénzügyi évhez kötött céges teljesítmény bónusz a válaszadók 32 százaléka szerint, valamint az olyan jeles alkalmak megünneplése, mint egy gyermek születése, a születésnap vagy akár a nőnap, 18,5 százalék szerint.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mérhető a pedagógiai munka változása

Az intézményválasztás az egyik legnagyobb dilemmája a gyereknevelésnek. Mikor-hova írassuk be a gyerekünket, ahol jó helyen lesz, és ami... Teljes cikk

Vezetői dilemma: mivel motiváljuk a munkavállalókat?

A munkáltatók nagy része gondolkodás nélkül ezt felelné: pénzzel! HR-szakemberként feladatunk: fejleszteni a vezetők gondolkodását, szélesíteni a... Teljes cikk

Ilyen a jó vezető

Csapatmunkában gondolkodik, érzékeny mások érzelmi állapota iránt, céltudatos, óvatos és megbecsüli a munkatársait - ezek a jellemzői az átlagon... Teljes cikk