Megjelent: 14 éve

Kiszervezzük vagy házon belül tartsuk a HR feladatokat?

Az outsourcing szolgáltatások iránti igény és kereslet folyamatosan változott az elmúlt években. Sokan még mindig az outsourcing lehetőségét tartják a legideálisabbnak, míg mások újra házon belül szeretnék tudni ezeket a folyamatokat.

images

- A teljes körű outsourcing területén visszaesést tapasztaltunk az elmúlt időszakban, de az egyes részfeladatok kiszervezésére még mindig sok megbízást kapunk ügyfeleinktől. A nagyobb partnerek sokkal több tanácsadást és sok esetben személyes jelenlétet igényelnek kiszervezett munkaügyi feladatok esetében is - nyilatkozta Sütő Zsuzsanna, a VT-SOFT Kft. ügyvezető igazgató helyettese.

- A vállalat nagysága továbbra sem befolyásoló tényező, hiszen 10-20 fős cégektől kezdve a több ezer fős létszámig látunk el feladatot. Nagyon fontos szempont a döntéseknél a vállalat-specifikus megoldások lehetősége, valamint a hiánytalan szakmai tudás és a bizalom. Ezek után már általában a költségek alapján döntenek a vállalatok, hogy házon belül tartják a feladatot, vagy az egészét, esetleg munkaigényesebb részeit szervezik ki az erre szakosodott cégeknek - mondta Sötő Zsuzsanna.

Alapvetően a VT-SOFT teljes körű megoldást szeretne nyújtani a hozzá forduló cégek számára, akik sok esetben először csak arról szeretnének megbizonyosodni, hogy a kínált megoldás megfelelő-e az Ő elvárásainak. A következő lépésben döntenek arról, hogy az adott megoldást milyen formában szeretnék igénybe venni. A VT-SOFT mindkét lehetőségre tud alternatívát kínálni. A házon belüli megoldást a cég integrált humánügyviteli rendszere, a VT-Constellation támogatja, valamint hosting szolgáltatásokkal biztosítja a stabilabb és biztonságosabb rendelkezésre állást. Kiszervezés esetén pedig a közel hetven fős szakembergárda nyújt professzionális segítséget.

Új igények, kényelmi funkciók

Amennyiben a bérszámfejtés és munkaügyi folyamatok kiszervezése mellett dönt a vállalat, fontos szempont, hogy a továbbiakban egyáltalán ne terheljék az ezzel kapcsolatos feladatok a HR osztály munkatársait. A nagyobb dolgozói létszámnál már akár a dolgozói kérdések mennyisége és az azonnali megválaszolás is komoly terhet róhat az osztályra. A VT-SOFT több ügyfele kifejezetten igényli az állandó helyszíni jelenlétet és az ezzel járó pontos és gyors segítségnyújtás lehetőségét. Ezzel az újfajta megoldással a kiszervezett szolgáltatás minden előnye megmarad, sőt a munkavállalók azonnali segítséget kapnak kérdéseikre és problémás ügyeik kezelésére. A helyszíni ügyfélszolgálat a bérszámfejtés és TB ügyintézés területén lehet a leghatékonyabb, hiszen az ilyen jellegű kérdésekre a HR osztály munkatársai általában nem tudnak szakszerű és pontos választ adni.

A VT-SOFT partnerei a helyszíni segítség mellett minden alapvető kényelmi funkciót is élvezhetnek, így a szerverek távoli elérésének köszönhetően azonnali lekérdezési és riportolási lehetőségük van, akár a szakemberek segítsége nélkül is.

- Az ügyviteli rendszer távoli elérésének köszönhetően a HR terület mindig naprakész és pontos adatokkal dolgozhat. A munkavégzés sokkal pontosabb és gyorsabbá vált a humánügyviteli rendszer bevezetésének köszönhetően, hiszen a munkáltató és a munkavállaló számára releváns adatok azonnal kinyerhetőek a rendszerből - nyilatkozta az outsourcing előnyeiről Varga Andrea, a hallókészülék gyártásával foglalkozó a Victofon Kft. HR menedzsere.

Házon belül

A munkaügyi és HR feladatok újra házon belüli megszervezése több dologra vezethető vissza. Sokszor a nemzetközi anyavállalatok szigorú előírásai rendelkeznek arról, hogy milyen feladatokat lehet kiszervezni a vállalaton kívülre, illetve a választandó humánügyviteli szoftvert is meghatározzák, hogy a globális rendszernek a lehető legegyszerűbb legyen az adatok összegzése. Utóbbi esetekben sokszor problémát jelenthetnek a magyar jogrendszer útvesztői, amire sok globális szoftvermegoldás nincs felkészülve.

- Többször tapasztaltuk, hogy bár ügyfeleink teljes megelégedettséggel használják szolgáltatásunkat, az anyavállalat nyomására mégis újra házon belülre viszik a humán ügyviteli feladatokat. Az ilyen esetekben tanácsadással és esetlegesen egyes részfeladatok átvállalásával szoktunk ügyfeleink segítségére lenni - mondta Sütő Zsuzsanna.
  • 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A csendes felmondás után itt a quiet cracking jelensége, de mit is jelent ez?

A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk

Versenyelőnyben lesz az a cég, amely jól menedzseli a hibrid munkavégzést

Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk

Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group

A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk