Kölcsönzővel vadászik munkatársakra a MÁV-Start
Közel kétmilliárdos szerződést kötött a MÁV-Start egy munkaerő-kölcsönzővel. A Pannon-Work két éven át vadászhat forgalmistákra, lakatosokra, elektroműszerészekre, de még műszaki szakfordítókra is - írta a hvg.hu.
A Máv-Start tavasszal írt ki közbeszerzést, amelyben több tucat szakmát jelölt meg, amelyre két éven át megoldást kell nyújtania a munkaerő-kölcsönzőnek. Ezek között szerepelt pl. a lakatos, elektroműszerész, CNC-megmunkáló. A Máv-nak szüksége van raktárosokra, takarítókra, kamionsofőrökre, sőt adminisztrátorokra vagy éppen műszaki fordítóra is. A nyertesnek napi 15-20 ezer forintot kell fizetnie, ha a szükséges munkakört mégsem tudja betölteni.
A Pannon-Work meghatározó tulajdonosa Homonnay Géza, aki számos vállalkozásban érdekelt, legutóbb akkor került szóba, amikor a Budapest Taxit felvásárolták.
A Máv-Start számára az 1,9 milliárd forint csepp a tengerben, 2015-ben a 70 milliárd forintot is meghaladta a bérekre, juttatásokra és járulékokra kifizetett összeg. A cég átlagosan 14 ezer embert foglalkoztat.
A kölcsönzés csak egy részét oldja meg a munkaerőhiánynak, hiszen azoknak, akik közvetlenül vesznek részt a közlekedésben, több vizsgát is le kell tenniük, amelyek önmagukban 3-6 hónapig is eltartanak. Ilyenek például a piros sapkás forgalmisták vagy a váltókezelők, akiknek forgalmi vizsgát kell tenniük, de az indulók közül sokan elbuknak. Ha pedig egy meghatározott állomáson kerülnek szolgálatba, ahhoz még az úgynevezett önállósító vizsgán is meg kell felelniük. Így nem csoda, ha például a budapesti igazgatóságon óriási a hiány ezeknek a szakmáknak a képviselőiből.