Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 éve

Magyar elismerés a világ legnagyobb coach-szervezetében

A világ legnagyobb coach szervezete, az International Coach Federation (ICF) Ábri Juditot, egy magyar szakembert választott ki arra, hogy képviselje a közösséget világjáró körútján. Ábri Judit mások mellett „coacholta” már Freddie Mercuryt is, előadásában a vállalati kultúraváltoztatás eszközeiről fog beszélni.

Az elmúlt évtizedekben megnőtt az igény azokra a szakemberekre, akik afféle személyi edzőként jól irányzott, előremutató kérdésekkel segítenek cégek munkatársainak vagy magánszemélyeknek a fejlődésben, esetleg egyéni elakadásaikban, dilemmáikban. A világ legnagyobb ilyen szakmai szervezete, az ICF, amelynek közel 25 ezer szakember a tagja, megalakulásának 20. évfordulóján, 2015. november 26-áig Európa, a Közel-Kelet és Afrika harminc országában tart összesen 35 rendezvényt. A turné célja, hogy bemutassa a régióban a professzionális coaching értékét és erejét – nemzetközi kutatások szerint az ilyen szolgáltatásba való befektetés minimum tíz- vagy akár ötvenszeres hasznot hozhat a cégeknek. A programokon 26 nemzetközi előadó szólal meg, köztük egyetlen magyarként Ábri Judit executive coach. (Az ICF on Tour programsorozata november 4.-én érkezik Magyarországra, az eseményen adják át Az Év Coach Szemléletű Vállalata 2015 díjat is.)

Ábri Judit előadásának címe: „Változtassunk a beszélgetésen, változtatunk a kultúrán”. A szakember szerint akkor beszélhetünk coach szemléletű vállalatról, „amikor a vezetők fejlesztő szellemben gondolkodnak és viszonyulnak kollégáikhoz, és azt nézik, hogyan tudnák előmozdítani munkatársaik eredményességét”. Habár ez sok munkahelyen nem evidens, a nemzetközi példák mellett egyre több magyar munkahelyen is visszaigazolódik, hogy a munkatársak rendszeres szóbeli elismerése jó közérzetet szül, és személyes sikerük elősegítése megnöveli a cég eredményességét is. Több kutatásból kiderült: az elkötelezett, jó kedvű munkatárs termelékenysége többszöröse lehet a csak ímmel-ámmal dolgozó vagy éppen frusztrált kollégáéinak.

Ábri Judit szerint úgy tudunk változtatni a munkahelyi kultúrán, ha a gondolkodásmódunkon és a hozzáállásunkon változtatunk először, és ez kitapintható lesz a beszélgetéseink tartalmán és hangulatán. Bár egyszerűnek tűnik, nem mindig könnyű megvalósítani a bárki által megtanulható módszert: „Úgy tudunk változtatni a beszélgetésen, ha például nem szólalunk meg, »csak« hallgatunk, és minden porcikánkkal figyelünk. Vagy, ha megszólalunk, akkor is, ahelyett, hogy a tudásunkat fitogtatnánk, inkább az érdeklődésünket mutatjuk meg. Így tudunk egy egymás mellett elbeszélő kultúrából váltani, és egymás felé fordulni.”
Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár