Megjelent: 7 éve

Még mindig nem fogadja el minden szálláshely a SZÉP-kártyát

A panziók 41,6 százaléka máig nem használja ki a 2012 eleje óta számukra is rendelkezésre álló lehetőségeket. Ezt mutatja a cafeteriatrend.hu 169 szálláshely megkérdezésével született felmérése.

2014 júniusában a cafeteriatrend.hu weboldal munkatársai 169 szálláshelyet kerestek meg egy felméréssel, melyben azok SZÉP-kártya elfogadási szokásait vizsgálták. Az interjúk a különböző kibocsátók kártyáinak elfogadására és az egyes alszámlák kezelésére vonatkoztak.


Így fogadják a szolgáltatókat



Sok kártyahasználót tölthet el bosszúsággal, amikor az egyik kibocsátó kártyájával nem tud fizetni egy-egy elfogadóhelyen, mert ott csak egy másik szolgáltató elektronikus utalványát fogadják el. A szálláshelyek esetén úgy tűnik, alig fogunk az idén nyáron találkozni ezzel a problémával.

Míg 2012-ben a válaszadók 65 százalékánál tudtunk mindhárom kibocsátó kártyájával fizetni, addig tavaly és az idei évben mindössze a megkérdezettek 13-14 százalékánál okozhat problémát, hogy pont a mi szolgáltatónk kártyáját nem fogadják el. Ezzel a 80 százalék feletti értékkel úgy tűnik, tetőzik a kibocsátók közti átjárhatóság.

Több problémával találkozunk az alszámlák kezelésénél:
  • 2012-től a SZÉP kártya mindhárom (szálláshely, szabadidő, vendéglátás) alszámlájáról téríthetjük a szállás költségünket. Ez a lehetőség tavaly óta a fürdők és strandok számára is biztosított. – emlékeztet Fata László cafeteria szakértő.
  • A megkérdezett szálláshelyek a tavalyi évhez hasonló 11,8 százalékos mértékben nem fogadják el a vendéglátás alszámlát (ez az érték 2012-ben 14,2 százalék volt) és 29 százalékuknál okoz problémát, ha a szabadidő alszámláról kívánunk náluk költeni.
  • A panziók esetén még mindig az átlagnál rosszabb a helyzet ezen a téren, és a tavalyi 42 százalékhoz képest alig mérhető javulás. Idén a megkérdezett panziók 41,6 százaléka nem tud mit kezdeni a szabadidő alszámlán lévő pénzekkel. Bár a 2012. évi 60 százalékhoz képest ez sokkal jobb érték, de idén még okozhat ez kellemetlenséget a felhasználók számára.
    • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
    • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
    • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
    Follow hrportal_hu on Twitter
    További cikkek
    Milyen juttatásra vágynak a kékgalléros dolgozók?

    Időszakos bónuszt vagy prémiumot szeretnének leginkább a kékgalléros munkavállalók - derül ki egy kutatásból. Teljes cikk

    300 ezer forint a SZÉP-kártyán, jövőre 10%-os béremelés a Volánbusznál

    Öt év alatt 50% felett emelte a béreket a Volánbusz, idén nettó 300 ezer forint került minden munkavállaló SZÉP-kártyájára. Jövőre átlag... Teljes cikk

    Rekordokat döntöget a Szép-kártya felhasználás

    A feltöltést és a költéseket tekintve is rekord eredményeket ért ez júliusban a turizmus motorjának számító Szép-kártya, amely a korábbiakhoz... Teljes cikk