Megfelelő embert a megfelelő helyre - az integráció támogatásával
Azzal minden HR szakember egyet ért - és különösen igaz ez a mostani munkaerő-piaci helyzetben - hogy az új munkatárs beilleszkedése, tudatos integrációja az egyik legfontosabb kérdés annak érdekében, hogy a kollégára hosszú távon lehessen számítani.
Innovatív vállalatként a Pannonjob azonban nem csak a fizikai dolgozók „elvándorlására”, hanem az ezzel párhuzamosan a szellemi területen is megjelenő fluktuációra szintén nagy hangsúlyt helyez.
A növekvő munkaerő-igény mellett fontos szempont, hogy a digitális világ, elsősorban a közösségi média révén a potenciális jelölteket (akár passzív álláskeresőket) sokkal egyszerűbben, gyorsabban érhetjük el, szólíthatjuk meg - emiatt számítanunk kell arra is, hogy könnyebben továbblépnek munkatársaink, akik kisebb kockázattal mondanak igent egy-egy álláslehetőségre. Ennek fényében különös hangsúlyt kap az integráció, hiszen az újonnan becsatlakozó kollégák gyakran 2-3 másik ajánlattal a „zsebükben” érkeznek új munkahelyükre. Ha az integráció sikertelen, a kolléga nem találja meg a számítását, azonnal továbbléphet.
Ebben a helyzetben még inkább felértékelődött a munkaerő-közvetítő cégek szerepe a tekintetben, hogy a megfelelő munkatársakat találjuk meg a számukra legmegfelelőbb pozícióba. Az elégedett jelöltek az által, hogy jól érzik magukat, beilleszkednek, fejlődési lehetőséget kapnak, magasabb szintű munkájuk és lojalitásuk révén partnereink elégedettségét és eredményességét is növelik.
Már a pozíció felvételénél pontosan meg kell határozni azokat a kompetenciákat, melyek fontosak lehetnek az új munkatárs esetében. Emellett elengedhetetlenek azok az információk, hogy milyen vállalati kultúrában, légkörben, milyen vezetővel és kollégákkal kell dolgoznia az új kollégának.
Egy professzionális pozíció felvétel nem az adott kompetenciák meghatározására, hanem azok pontos tisztázására épül, vagyis nem azt kérdezzük meg, hogy csapatjátékos legyen-e a pályázó, hanem azt, hogy az adott cég mit ért az alatt, hogy valaki „csapatjátékos”.
A kompetenciák mellett természetesen rendkívül fontos az adott munkakör piacképességének vizsgálata. X, Y, Z generáció ide vagy oda, a bérezés és az egyéb juttatások rendkívül fontos szempontok az álláskeresők számára. Számos keresésünk, benchmark elemzésünk révén hatékony visszajelzést tudunk adni e tekintetben is megbízóink számára.
A kiválasztás alapja a pozíció felvétel által lebonyolított strukturált, kompetencia alapú interjú. A személyiség még alaposabb megismerésének módszere lehet a Thomas DISC rendszer alkalmazása. Ennek segítségével meg tudjuk határozni potenciális jelöltjeink erősségeit, fejlesztendő területeit, valamint azt, hogy hogyan lehet őket motiválni, hogyan viselkednek a munkahelyükön, hogyan kezelik a stresszes szituációkat. Ezen információk birtokában könnyebben tudjuk meghatározni pályázóink helyét, szerepét a szervezetben - az adott pozícióra vetítve milyen erősségekkel rendelkeznek, mivel ösztönözhetjük őket munkájuk során, mik azok a frusztráló tényezők, amivel esetükben számolnunk kell és karriertervezésük során mit vegyünk alapul. Munkaerő-közvetítő cégként ezzel is segítjük partnercégeinket, vagyis egyfajta „útmutatót” biztosítunk a jelöltek hatékony integrációjához.
A jelenlegi munkaerő-piaci helyeztet tekintve már a próbaidő alatt megfigyelhető, hogy olyan stresszes szituációkkal találkozik újdonsült kollégánk, amire egyszerűbb nemet mondani, és akár egy másik lehetőséget elfogadni. Fontos, hogy a fluktuáció megelőzését párhuzamosan kezdjük el az integrációval.
Összességében sokat tehetünk meg már a kiválasztás folyamán azzal, hogy tudatosan építjük fel a toborzásunkat annak érdekében, hogy a megüresedett pozíciókat a legalkalmasabb, legmegfelelőbb munkatársakkal töltsük be, és hogy őket a legjobb módszerekkel próbáljuk beilleszteni.
Tanácsadó cégként javasoljuk partnereinknek, hogy már a munkába lépéskor is figyeljünk az új munkatársra - akár mentor bevonásával - hiszen ez egy új helyzet, egy új szituáció számára, amely jelentős stressz-faktort jelenthet.
Közvetítési szolgáltatásunk részeként - hogy megbizonyosodjunk arról, hogy valóban megtaláltuk a megfelelő munkatársat a megfelelő helyre - az elhelyezést követő 15. és a 45. napon utánkövetjük jelöltjeinket, felmérjük elégedettségüket, benyomásaikat, véleményüket.
Tapasztalataink alapján elmondható, hogy jelöltjeink nyitottan és őszintén megosztják tanácsadóinkkal az esetlegesen felmerülő problémákat, melyre cégünk megfelelően tud reagálni, illetve visszajelzést adni megbízónk számára, melynek révén közösen megoldást tudunk találni ezekre a helyzetekre.
Ezen felül megbízóinknál félévente elégedettség-mérést is végzünk, hogy az elhelyezett jelöltek véleménye mellett nyomon követhessük megbízóink visszajelzéseit, elégedettségét is.
A toborzás - kiválasztás, valamint a beilleszkedés hatékony támogatása tehát a „nulladik lépés” ahhoz, hogy a megfelelő ember a megfelelő helyre kerüljön, és ezáltal a munkaerőt megtartsuk cégünknél.
Puszta Laura
Pannonjob Kft.
Közvetítési üzletágvezető
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
- Felmérés: Egyre kevesebb munkahelyen elvárás a diploma 3 hete
- Felmondott a BKK vezérigazgatója: "Nem lehet hatalmi játszmák eszköze" a vezetői kiválasztás 3 hete
- Felkészülés a fogadásukra: mit tehet egy cég, hogy sikeresen fogadja a Fülöp-szigeteki munkavállalókat? 4 hete
- 500 fülöp-szigeteki vendégmunkás dolgozhat majd a debreceni akkugyárban 1 hónapja
- Jó fizetés vagy valami más? Ez a legfontosabb a magyar munkavállalóknak 1 hónapja
- Új ajtók nyílhatnak a Brexit után: brit–EU megállapodás készül a fiatalokról 1 hónapja
- Íme 10 aljas módszer, mellyel kikényszeríthető a felmondás 1 hónapja
- Mi a leggyakoribb felmondási ok és miért nem meri kimondani senki? 2 hónapja
- Mentőöv a szakemberhiányban: fókuszban az atipikus foglalkoztatás 2 hónapja
- Elbizonytalanította a munkáltatókat a vendégmunkásokra vonatkozó törvénymódosítás 2 hónapja
- Külföldi munkavállalók az SSC szektorban – Magyarország továbbra is vonzó célpont 2 hónapja