kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Meghódítja a hotel office a munka világát? - íme az új tér távmunkára

Néhány éve már megvan a szolgáltatás, amire a covid ráerősített. Egyre több szálloda irodai munkatérnek is kiadja szobáit. 9-5-ig munkára vagy ottalvással is kivehető a hotel office-ként hirdetett távmunkaopció. Akinek kényelmetlen az otthoni iroda, a céghez nem járhat be, neki alternatíva lehet és új impulzusokat adhat. Válságtermék vagy tartós trend lesz belőle?

A szomszédom már 6 hónapja otthonról dolgozik egy amerikai nagyvállalat számára, akiknek Magyarországon is van székhelyük. A járvány miatt azonban 2021 januárjáig biztosan nem térhetnek vissza az irodába, a biztonságuk érdekében. Nehezen viseli. Főleg, hogy a picinyke lakás négyzetméterein ketten osztoznak. Ha akár egy napra elhagyhatná az otthonát, honnan dolgozna szívesen?

Gyanítom, többen vagyunk, akik átérezzük a szomszédom menekülési vágyát, és az otthoni négy fal szorongató keretei közül kilépve, a hatékony munkavégzés érdekében kipróbáltuk már a co-working (közösségi munkavégzés) irodák nyújtotta lehetőségeket, esetleg laptopunk fölé görnyedve időztünk órákon át egy csésze kihűlt kapucsínó társaságában valamelyik kávézóban, a személyzet rosszalló pillantásainak kereszttüzében. Nos, a világ mégis kínál olyan újszerű megoldásokat, amely a home office alternatívája lehet a jövőben, akár már a jelenlegi pandémiás helyzetben is.

Hallott már a hotel office-ról? Pedig Amerikában és Európa számos országában nem újkeletű a hotel iroda használata. Sőt, Magyarországon már 2020 áprilisától is igénybe lehetett venni a szolgáltatást egyes szállodákban. Jellemzően azonban októberben került bevezetésre és robbant be a köztudatba az újszerű szállodai szobahasználat, mint a home office alternatívája.

Mi jelent pontosan a hotel office?


A covidjárvány miatt a külföldi turizmus a világ minden pontján szinte teljesen megszűnt, emiatt a szállodák, hotelek forgalma radikálisan visszaesett, a legtöbb cég dolgozói pedig egyelőre nem térhetnek vissza az irodákba, így otthonról dolgoznak. Azonban nem biztos, hogy mindenkinek megvannak az otthoni munkavégzés ideális feltételei, akár többedmagával osztozik egy albérleten, esetleg instabil az internetkapcsolata, kiküldetésben van, vagy nagycsaládosként bármelyik percben összefut egy családtaggal, a házi kedvenccel, amely megnehezíti a munkával töltött órákat. A szállodai környezet változatosságot, inspirációt hozhat, és a szállodai szoba jó alternatívája lehet a home office-nak a produktív és zavartalan munkavégzésre. Többnyire a 3***, 4****, 5***** csillagos hotelek szeretnék ily módon pótolni a járvány miatt kieső bevételeiket, így Amerikában, Európában és Magyarországon is elindult már olyan program, amely akár nappali használatra is kínál szállodai szobákat az otthonról menekülőknek.
Tények és számok külföldről
• 2015: Yannis Moati elindította a HotelsByDay weboldalt és applikációt, 30 new yorki és chichagói hotel közreműködésével. A koncepció roppant egyszerű: aki napközben néhány óra kikapcsolódásra, pihenésre vágyik, esetleg egy csendes helyet keres nappali szundításra, vagy reggel 9 és délután 5 között dolgozna, megbeszélést tartana, annak lehetősége van egy hotelszobát, kizárólag nappali használatra lefoglalni. Az árak általában olcsóbbak, mint az átlagos éjszakai tartózkodás az egyes szállodákban.
• 2016: a HotelsByDay weboldalon keresztül, már több, mint 270 városban, 500 szálloda nyújtott #daycation szolgáltatást (kora reggeli érkezés, késő délutáni távozás) az arra vágyóknak világszerte.
• Az amerikai szállodák napi 400 millió dollárt veszítenek szobabevételükből, ami eddig meghaladta a 46 milliárd dollárt.
• Az európai szállodák kihasználtsága 2020. júniusában 73% -kal csökkent az STR (Smith Travel Research) szerint, így a szállodáknak kreatívnak kellett lenniük, hogy visszaszerezzék a kieső bevételeket.
• Az Accor's Hotel Office 250 brit szállodában és 70 Észak-Európában érhető el. A szobák bármikor lefoglalhatók, akár egy órás felmondási idővel is, már napi 35 fontért (kb. 11.000 forint).

Itthon már nettó 6.900 Ft-os napi díjért is igénybe vehetjük a szolgáltatást. A bérleti díjakat 1, 3, 5, illetve 10 napos lebontásban állapítják meg, az árak és a szolgáltatás jellege szállodánként változó. A maximális higiéniai körülmények betartása mellett, követve az összes járványügyi előírást, az alapszolgáltatás általában tartalmazza a szoba használati díját, mely tágas, íróasztallal, kényelmes ülősarokkal ellátott, gyors, megbízható internetkapcsolattal rendelkezik, csendes és nyugodt légkört biztosítva a munkavégzéshez. Természetesen hotelenként eltérő extra ajánlatokkal is találkozhatunk, melyek a bérleti díj részét képezik. A hotelek szobafoglalási rendszere közvetlenül nem feltétlen ajánlja fel a hotel iroda opciót, így mindenképpen javasolt, hogy foglalás előtt telefonon vagy e-mailben érdeklődjünk a lehetőségeinkről.

Árak, szolgáltatási elemek reggelitől nyomtatóig


Lássuk, milyen hotel office opciókra számíthatunk, ha otthonunk helyett, üzleti céllal, egy hotelből dolgoznánk:

Akik napi bejárással vagy bentlakással vennék igénybe a hotel office szolgáltatást, illetve a főváros nyüzsgését budai zöld övezetre cserélnék, számukra a II. kerületben fekvő Hotel Tiliána ideális választás lehet. A hotel már áprilisban alkalmazkodott a koronavírus okozta helyzethez, és megalkották a #maradjotthonnálunk szolgáltatásukat, kifejezetten cégekre szabva. Az alapszolgáltatásokon felül, videokonferenciát kiszolgáló HDMI-csatlakozású okostévét is tudunk használni virtuális megbeszéléseinkhez. Ha pedig ránk törne az éhség, teljesen elszeparált, érintésmentes kiszolgálású étkezésre biztosítanak, akár a szobánkban vagy a hotel teraszán. A bérleti díj napi bejárással, illetve bentlakással vehető igénybe, akár 20-50%-kal kedvezőbb áron, mintha normál esetben standard szobát foglalnánk. Napi bejárás esetén, 9.800,-Ft + 5% Áfa / napi díjért (minimum havi 5 nap fix megrendelése esetén) dolgozhatunk zavartalanul szállodai szobánkból, ezért már tízórai bekészítést és 2 fogásos üzleti ebédet is kapunk. Amennyiben bentlakással vennénk igénybe a szolgáltatást, akkor mélyebben a pénztárcánkba kell nyúlnunk, mert a bérleti díj 18.900,-Ft + 5% Áfa / fő / éj (minimum havi 10 éjszaka fix megrendelése mellett), ami tartalmazza a szobahasználatot, valamint naponta 3 főétkezést is.

Üzleti utazók számára megoldást kínálhat az Airport Hotel Budapest Superior ****, hiszen a Vecsésen található szálloda 5 perces autóút távolságra helyezkedik el a reptértől. A 15-20.000 Ft-os napi áron igénybe vehető alapszolgáltatások mellett szobaszervíz és ingyenes, őrzött parkolót is biztosítanak azon érdeklődők számára.

A fővárostól távolodva, day use (napközbeni szobahasználat) néven népszerűsíti hotel office ajánlatát a Sopron belvárosában lévő Pannónia Hotel. A szobák/irodák reggel 7-től este 20 óráig állnak rendelkezésre, igény szerinti szobaszerviz, vagy extra szolgáltatások (pl. saját kávégép elhelyezése), valamint üzleti sarok, dockoló, nyomtató, második csatlakoztatható monitor is elérhető a céges ügyfelek számára. Mindezen szolgáltatások árairól e-mailben nyújt felvilágosítást a hotel.

Azok a munkavállalók, akik olykor éjszakába nyúlóan dolgoznak vagy alkalomadtán külföldi partnereiknek nyújtanak támogatást a 6- 8 órányi időeltolódás miatt az éj leple alatt, ideális választás lehet a Hotel & More fővárosi és vidéki szállodáinak Room Only vagy Sleep & Go ajánlata. A helyenként már 6.900 Ft/ fő / éj Room Only szolgáltatás tartalmazza a szobahasználat mellett a díjmentes korai érkezés (12:00) és késői elutazás (12:00) lehetőségét, valamint az ingyenes WIFI hozzáférést és parkolást. Ha az előbb említetteken felül a hotelben reggeliznénk, esetleg nyomtatásra, scannelésre van szükségünk a recepción, akkor a Sleep & Go ajánlatban 8.900 Ft / fő / éj mindezek elérhetőek számunkra, illetve kedvezményes áron vacsorát is rendelhetünk. Ha pedig minimum 3 éjszakára bérelnénk ki egy Hotel Office-t, akár 7.900 Ft / fő / éj bérleti díj ellenében a sleep & go szolgáltatás keretein felül egész napos kávé, tea és ásványvíz bekészítés, a tárgyalásokhoz ingyenes teremhasználat, valamint ebéd és vacsora rendelési lehetőség is jár.

Most munkáltatói igazolással vehető igénybe


A korlátozások értelmében: „A 2020. november 11. és 2020. december 11. éjfél közötti foglalások csak akkor valósulhatnak meg, ha üzleti, gazdasági, oktatási céllal érkezik a vendég. A szabadidős célú foglalásokat folyamatosan lehet regisztrálni, de kizárólag 2020 december 11. utáni érkezéssel.” - olvasható a Magyar Turisztikai Ügynökség honlapján.

A jogszabályoknak való megfelelés érdekében a szálláshely érdeke, hogy igazolni tudja a 484/2020. (XI. 10.) Korm.rendelet szerinti előírásoknak való megfelelést. Ennek érdekében a szállodák minden leendő vendégüktől azt kérik, hogy igazolják a szálláshelyen való tartózkodásuk üzleti, gazdasági vagy oktatási célját. Erre a célra jellemzően valamilyen okirat, (munkáltatói) igazolás elfogadható, amely az igénybevétel alátámasztására alkalmas, illetve a helyszínen vagy elektronikus formában egy nyilatkozatot szükséges még pluszban kitöltenünk, amelyet a szálloda biztosít számunkra.

Vajon a jövő munkavégzési lehetőségét rejti az újszerű alternatíva és békeidőben is megtalálja helyét a piacon? Vagy ebben a rendkívüli helyzetben, csupán egy rendkívüli lépés eredménye a hotel office?

Nyitókép: az Accor szállodalánc hotel office-ának hangulatképe
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Home office munka

A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk

Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett

A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk

Jön a 4 napos nyári munkahét a PwC-nél, de később le kell dolgozni

Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk