Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 2 éve

Mesterséges intelligencia is segíti majd a kormányhivatali dolgozók munkáját

Gyorsabb, önkiszolgáló és automatizált ügyintézést ígér a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy több mint kétmilliárd forintos európai uniós támogatásból megvalósuló fejlesztés révén.

Megvalósítási szakaszba lépett a "Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre" elnevezésű, az Európai Unió által finanszírozott projekt. Ennek célja 400 érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pont (KIOSK) létrehozása - közölte a NISZ.

Ezzel az eszközzel sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül már az első ütemben 12 ügytípus lesz intézhető, akár 24 órában, országszerte több száz helyszínen, a tervek szerint pedig 2022 végére a KIOSK rendszer az ország 301 kormányablakában és 6 okmányirodájában válik elérhetővé.

"Használata olyan mindennapi rutinná válik az ügyfelek számára, mint egy bankautomata használata" -  véli Uzsák Katalin, a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkára.

A projektet a Széchenyi 2020 program keretében valósítja meg a konzorciumvezető Belügyminisztérium és konzorciumi partnerei - Budapest Főváros Kormányhivatala, az IdomSoft Zrt., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. -, a várható befejezés 2022 decembere. 

A fejlesztés forrása 2,31 milliárd forint, amelyet az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében.

 

  • 2023.06.27IFRS Halasztott adó képzés Élő, interaktív, online képzés a nemzetközi beszámolókészítési elvek szerint az adózás számviteli kezeléséről. Fő cél: - a halasztott adó fogalmának megismertetése: mitől halasztott? - a halasztott adó elszámolásának célja és jelentősége - a számítás esetei és gyakorlati példákon keresztüli bemutatása. Részletek Jegyek
  • 2023.09.01I Land gamifikált készségfejlesztés Gamifikált készségfejlesztő e-learning programunk játszva tanít: 30 napon keresztül, napi 20-30 percben egy izgalmas virtuális küldetésen vezetjük végig a résztvevőket. Részletek Jegyek
  • 2023.10.10MŰEGYETEMI ÁLLÁSBÖRZE 150+ KIÁLLÍTÓ, TÖBB SZÁZ ÁLLÁS ÉS SZAKMAI GYAKORLAT VÁR! Kiállítóink hallgatókat, frissdiplomásokat és tapasztalt munkavállalókat is várnak állásajánlataikkal. Részletek Jegyek
További cikkek
Tízből négyen felmondanak a próbaidő alatt: nincs tudatos beléptetési folyamat a cégek zöménél

Az onboarding nem csak az új munkatárs napi munkára való betanítása, hanem ennél sokkal több. A profi beléptetési folyamat része a csapatba... Teljes cikk

Közel 50 cég mutatja meg a gyerekeknek, hogy hol dolgoznak a szüleik

A gyerekek ismét lehetőséget kapnak, hogy betekintést nyerjenek a munka világába. Teljes cikk

Munkahelyi segítség: milyen kommunikációs csatornát válasszunk?

Ahhoz, hogy eredményesen (vagy egyáltalán) el tudjuk végezni a munkánkat, más emberek közreműködésére van szükségünk. Ez sokszor informális... Teljes cikk