Mi hiányzik a legtöbb álláshirdetésből?
Sok ezer álláshirdetés található, több ezer hirdetőtől a nagy állásportálokon. Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy egy ekkora mezőnyben nem elég beleírni egy álláshirdetésbe a követelményeket, meg azt, hogy versenyképes fizetés kínálunk, meg dinamikus csapat vagyunk, 2017-ben ennél már jóval komolyabb álláshirdetést kell írni.
Ma már más a helyzet, 2009-ben ugyanis 2.000 db álláshirdetés volt a Profession.hu-n, míg 2017 februárban már 10.000 db volt a rekord! A nagy kérdés az, hogyan néz ki ma egy olyan álláshirdetés, amelyik hatékonyan működik, mik azok a dolgok, amelyek nem hiányozhatnak belőle, különben ablakon kidobott pénz az ára?
Induló példának nézzünk meg egy nemrég megjelent hirdetést:
Ez egy nagyon jó álláshirdetés, de nem szabad másolni, kivéve ha már olyan ismert cége van, aki szabályos rajongótáborral rendelkezik, mint a Nanushka és a meghirdetett munkakör olyannyira egyértelmű, mint itt. Nekik elég egy ilyen hirdetés, mert az ismertségük, a “cool”-ságuk révén bőven van pályázó, továbbá az sem elhanyagolható szempont, hogy nem hiányszakmában hirdetnek.
De mit csináljon egy olyan cég, aki nem ennyire ismert, mint például a PNH?
Hát semmiképpen ne ezt!
Mi itt a baj?
Nem akarom megsérteni a céget, de ki a fene az a PNH?
- Hol van?
- Mivel foglalkozik?
- Mennyire jó abban, amit csinál?
- Milyen régóta csinálják?
- Milyen eredményeket tettek le eddig az asztalra?
Megannyi kérdés, ami egy pályázó fejében megfogalmazódik, és ebből a hirdetésből nem kap rájuk választ!
Íme egy másik példa, egy szintén nem közismert cég álláshirdetése:
És itt a lényeg, a jobb oldalon, a cég részletes bemutatása. Sokan nem gondolnák, de ma ez egy álláshirdetés legfontosabb része! Vagy ha ön álláskereső lenne, akkor teljesen mindegy lenne, hogy milyen céghez megy dolgozni, csak legyen munka, fizetés és meleg iroda?
Sok-sok teszt és tapasztalat azt mutatja, hogy a hirdető cég kedvező színben történő bemutatása, konkrét eredmények leírása, amire büszke a cég vezetése, talán a legfontosabb része egy álláshirdetésnek! Ehhez képest a közel 10.000 hirdetésből jó, ha a 20-30%-nál van cégbemutató, és közben csodálkoznak, hogy nincsenek minőségi jelentkezők, majd a Profession.hu-ra és a munkaerőpiacra fogják a kudarcukat.
Rossz hírem van, azok az idők már elmúltak, amikor bármilyen igénytelen hirdetésre tódultak a jobbnál jobb munkavállalók, és a munkaadó nagy kegyesen válogathatott közülük. Ma már komoly verseny a vállalatok között a legjobbakért, sőt, sok helyen az egyáltalán munkaképes emberekért, és itt nem a tejipari vállalat versenyez a tejipari vállalat ellen, hanem minden olyan vállalat ellen versenyez, amely ugyanolyan munkakörbe keres embert.
Ha pedig verseny van, akkor a munkavállaló válogat, és oda megy, ami neki jobban tetszik, akár már az álláshirdetés, mint első benyomás alapján!
És vannak olyan iparágak, meg munkakörök, meg helyek az országban, ahol már legprofibban elkészített álláshirdetés sem működik többé, ott jönnek azok az új generációs toborzási módszerek, amire a vállalati hr szakemberek nagy része nincs felkészülve (pl. falusi kocsmába menni személyesen toborozni betanított munkásokat)...
Erre a változásra reagálni kell, trenírozni, szakmailag felkészíteni a HR-es kollégákat, mert csak így lehet költséghatékonyan, időben megtalálni még a hiányszakmákban is legjobb jelölteket.
Kelkó Tamás
toborzás specialista
A Sämling Üzleti Oktatási Központ Kft. Hatékony toborzás képzésének oktatója
- 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása. Részletek Jegyek
- 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése. Részletek Jegyek
- 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BME Részletek Jegyek
- 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. Részletek Jegyek
A bértranszparencia nem csupán trend, hanem a jövő munkakultúrájának alapköve. De miért is olyan megosztó kérdéskör a mai napig a vállalatok... Teljes cikk
Október 16-17-én rendezték meg Párizsban az Unleash-t, a világ egyik legnagyobb HR konferenciáját. Mi más is állhatott a rendezvény fókuszában,... Teljes cikk
"Mire befejeztem a reggelit, már 12 állásra jelentkeztem szerte az Egyesült Államokban" - nyilatkozta egy álláskereső, aki először próbált ki egy... Teljes cikk
- Itt egy álommunka annak, aki a felhők közé vágyik 1 hete
- Munkaerőhiány miatt több vidéki nagyvárosban megszűnnek bizonyos egészségügyi ellátások 1 hete
- Így szigorít a kormány a vendégmunkások behozatalában 2 hete
- Új év, új célok - Sokan most gondolják újra karrierjüket 1 hónapja
- Nincs elég írnok a bíróságokon, óriási a baj 1 hónapja
- Mitől lesz valóban befogadó munkahely egy munkahely? - a Tesco megmutatja 2 hónapja
- RPO: a toborzás kiszervezése megoldás lehet az SSC-k munkaerőhiányára 2 hónapja
- Milliós fizetési ajánlattal is találkoztunk ezen a most futó állásbörzén: fotógaléria 3 hónapja
- Már toborozzák a dolgozókat a szegedi BYD-gyárba 3 hónapja
- Értékes munkaerőforrás, így lehet őket bevonni: mérlegen a Magyarországon tanuló külföldiek 3 hónapja
- Budapesten toboroz légiutas-kísérőket az Emirates 3 hónapja