Mi hiányzik a legtöbb álláshirdetésből?
Sok ezer álláshirdetés található, több ezer hirdetőtől a nagy állásportálokon. Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy egy ekkora mezőnyben nem elég beleírni egy álláshirdetésbe a követelményeket, meg azt, hogy versenyképes fizetés kínálunk, meg dinamikus csapat vagyunk, 2017-ben ennél már jóval komolyabb álláshirdetést kell írni.
Ma már más a helyzet, 2009-ben ugyanis 2.000 db álláshirdetés volt a Profession.hu-n, míg 2017 februárban már 10.000 db volt a rekord! A nagy kérdés az, hogyan néz ki ma egy olyan álláshirdetés, amelyik hatékonyan működik, mik azok a dolgok, amelyek nem hiányozhatnak belőle, különben ablakon kidobott pénz az ára?
Induló példának nézzünk meg egy nemrég megjelent hirdetést:
Ez egy nagyon jó álláshirdetés, de nem szabad másolni, kivéve ha már olyan ismert cége van, aki szabályos rajongótáborral rendelkezik, mint a Nanushka és a meghirdetett munkakör olyannyira egyértelmű, mint itt. Nekik elég egy ilyen hirdetés, mert az ismertségük, a “cool”-ságuk révén bőven van pályázó, továbbá az sem elhanyagolható szempont, hogy nem hiányszakmában hirdetnek.
De mit csináljon egy olyan cég, aki nem ennyire ismert, mint például a PNH?
Hát semmiképpen ne ezt!
Mi itt a baj?
Nem akarom megsérteni a céget, de ki a fene az a PNH?
- Hol van?
- Mivel foglalkozik?
- Mennyire jó abban, amit csinál?
- Milyen régóta csinálják?
- Milyen eredményeket tettek le eddig az asztalra?
Megannyi kérdés, ami egy pályázó fejében megfogalmazódik, és ebből a hirdetésből nem kap rájuk választ!
Íme egy másik példa, egy szintén nem közismert cég álláshirdetése:
És itt a lényeg, a jobb oldalon, a cég részletes bemutatása. Sokan nem gondolnák, de ma ez egy álláshirdetés legfontosabb része! Vagy ha ön álláskereső lenne, akkor teljesen mindegy lenne, hogy milyen céghez megy dolgozni, csak legyen munka, fizetés és meleg iroda?
Sok-sok teszt és tapasztalat azt mutatja, hogy a hirdető cég kedvező színben történő bemutatása, konkrét eredmények leírása, amire büszke a cég vezetése, talán a legfontosabb része egy álláshirdetésnek! Ehhez képest a közel 10.000 hirdetésből jó, ha a 20-30%-nál van cégbemutató, és közben csodálkoznak, hogy nincsenek minőségi jelentkezők, majd a Profession.hu-ra és a munkaerőpiacra fogják a kudarcukat.
Rossz hírem van, azok az idők már elmúltak, amikor bármilyen igénytelen hirdetésre tódultak a jobbnál jobb munkavállalók, és a munkaadó nagy kegyesen válogathatott közülük. Ma már komoly verseny a vállalatok között a legjobbakért, sőt, sok helyen az egyáltalán munkaképes emberekért, és itt nem a tejipari vállalat versenyez a tejipari vállalat ellen, hanem minden olyan vállalat ellen versenyez, amely ugyanolyan munkakörbe keres embert.
Ha pedig verseny van, akkor a munkavállaló válogat, és oda megy, ami neki jobban tetszik, akár már az álláshirdetés, mint első benyomás alapján!
És vannak olyan iparágak, meg munkakörök, meg helyek az országban, ahol már legprofibban elkészített álláshirdetés sem működik többé, ott jönnek azok az új generációs toborzási módszerek, amire a vállalati hr szakemberek nagy része nincs felkészülve (pl. falusi kocsmába menni személyesen toborozni betanított munkásokat)...
Erre a változásra reagálni kell, trenírozni, szakmailag felkészíteni a HR-es kollégákat, mert csak így lehet költséghatékonyan, időben megtalálni még a hiányszakmákban is legjobb jelölteket.
Kelkó Tamás
toborzás specialista
A Sämling Üzleti Oktatási Központ Kft. Hatékony toborzás képzésének oktatója
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk
A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk
Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hete
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 1 hete
- "Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek? 2 hete
- Kihirdették Az Év Irodája verseny győzteseit - mutatjuk a legtrendibb munkatereket 2 hete
- 33 ezer állás vár betöltésre: több lett a hirdetés márciusban 3 hete
- Íme az UniYou Év Diákmunkahelye pályázatának győztesei 3 hete
- Minden váltáson gondolkodó munkavállaló potenciális jelölt 3 hete
- Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel? 4 hete
- Megkezdte a munkavállalók toborzását az épülő debreceni gyárába a kínai Eve Power 4 hete
- Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső? 1 hónapja
- Ennyi magyar munkaadó tervez létszámcsökkentést a második negyedévre 1 hónapja