Kulcsfontosságú rendszerek a kultúra szampontjából
Kiértékelés
. Hogyan értékelik a munkáltatók a dolgozók viselkedését? Milyen gyakran vizsgálják felül ezeket? Következetesek a visszajelzések, és fontos-e, hogy ki adta ezeket? A bizalom hiánya félelem alapú környezetet teremt.Fejlesztés
. Amikor az alkalmazottak úgy érzik, hogy a szakmai fejlődés, a visszajelzések értékelése vagy az elkötelezettség felmérése irreleváns, akkor a feltett kérdések valószínű nem utalnak vissza arra, amit a szervezet ténylegesen megerősít vagy jutalmaz. Kulturális problémák akkor is felmerülhetnek, amikor alacsony pontszámaik miatt a munkavállalók büntetést és nem ösztönzést kapnak.Jutalmazás
. Mi a kritériuma annak, hogy valaki menedzserré, igazgatóvá vagy alelnökké váljon? Milyen technikai és vezetői képességekkel rendelkezni mindehhez? Ha ezek a kritériumok konkrétan meg vannak határozva, a folyamatok átláthatóak és tisztességesek, akkor a munkavállalóknak sem kell aggódniuk azon, ha például barátságban vannak a vezérigazgatóval. A Globoforce 2018-as felmérésében a megkérdezett HR vezetők 85 százaléka szerint egy jó jutalmazási program segíti a kultúra kialakulását, amennyiben ezek a programok értékalapúak, és a vállalat alapvető értékein nyugvó magatartást ismerik el.#3. elem: a gyakorlatok
A vállalati események, a megbeszélések, a visszacsatolási folyamatok, a döntések meghozatala mind a gyakorlatok részei. Vannak ismétlődő döntéshozatali folyamatok? A meeting résztvevőitől elvárt, hogy együttműködőek és konszenzusra törekvőek legyenek, vagy némi konfliktus még belefér? Miről beszélnek a menedzserek a teljesítményértékelések során? Daimler úgy véli, hogy ezeknek a gyakorlatoknak folyamatosan változniuk kell, ahogy a vállalat is változik, növekszik, átszerveződik, vagy új fenyegetésekkel szembesül. Az egykor hasznos gyakorlatok elveszíthetik jelentőségüket, értelmetlenné válhatnak, sőt akár kontraproduktívak is lehetnek. „Ha például a csapatépítő tréningek eredeti szándéka az volt, hogy a kollégák megismerjék egymást, de azóta megduplázódott a cég mérete, akkor egyértelműen változtatásokra lesz szükség” - hoz példát a szakember a kezdeti jó gyakorlatok átalakításának időszerűségére.
A Harvard Business Review cikke nyomán
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Miért hagyják el a jó munkavállalók a „jó” munkahelyeket?
2. oldal - Kulcsfontosságú rendszerek a kultúra szampontjából