Milyen eséllyel indul egy nő a vállalkozói szférában?
Nők. Vezetők. Sikeremberek. Miben rejlik a siker titka? Mi a közös a történetükben? Különböző területről, de ugyanazzal az elszántsággal, céltudatossággal érkeztek. Családanyák, akiknek a munkájuk a legnagyobb örömük. A Google március 8-án nőnapi rendezvényt szervezett, melynek központi témája a női vállalkozó. A Cake Shop alapítója, a Radnóti Színház igazgatója és a NoSalty vezérigazgatója mesélt tapasztalatairól.
Ebből a néhány kiragadott adatból és információból is látszik, hogy van bőven tennivaló. Ezért is olyan fontos, hogy minél több pozitív példát megismerjünk. Négy sikeres vállalkozónő a nőnapi rendezvény előadója, akik bizonyítják, a kreativitás, innováció és üzleti siker a nőké is.
A társadalmi környezet és az oktatás nyitottabbá válása segítené a nőket
„Számomra pont ugyanazt jelenti nőként vagy férfiként dolgozni ma Magyarországon, minden munkahelyemen a magaménak éreztem a feladatokat, célokat és ugyanúgy dolgoztam értük, mint a Nosalty-nál, ahol tulajdonos is vagyok” - válaszolta a HR Portálnak nyilatkozva Zalai Ágnes, a cég vezérigazgatója. „A két lányomnak azt tanítom, hogy legyenek bátrak, merjenek kérdezni és kételkedni és bízzanak önmagukban. A legfőbb siker ezen a területen, ha olyan munkát végzünk, amit szeretünk, amivel együtt élünk és folyamatos motivációt ad nekünk, amellyel értéket képviselünk és adunk át. Annak az esélyét, hogy ezt minél többen megélhessék, a társadalmi környezet és az oktatás nyitottabbá válása tudná növelni.”
Kitartás a racionalitásokon túl vezet a sikerhez
Sallay Fanni közgazdász, termékfejlesztő, cukrász, a Cake Shop alapítója és tulajdonosa, három gyermek édesanyja. Az utóbbi öt évben jól működő vállalkozást épített fel a hobbijából, a cukrászatból. Soha nem felejtette el a kezdeteket, mikor pénz nélkül, frissdiplomásan, az első gyermekét várva kezdte el karrierjét. Budapesttől több kilométerre kezdte el az első üzemben a sütigyártást, de nem volt szerencséje, leégett az üzem. Nem adta fel, hamarosan már Pest Megyében gyártották a finomabbnál finomabb süteményeket, s a legnevesebb kávézóláncoknak szállítottak be. Mindezt óriási kitartásának köszönhette, hisz dolgozott kilenc hónapos kismamaként, fáradtan, a válása idején és három gyermeket egyedül nevelve is. A vállalkozása a racionalitáson túl született, biztonságot ad neki, s ami a legfontosabb, hogy a munkája az élete legnagyobb örömforrása. Szerinte a legfontosabb megtalálni a dinamikus egyensúlyt, s minden egyes üzleti lépést a változásokhoz kell kalibrálni. Bár kívülről a története tündérmesékhez hasonlít, ő inkább egy izgalmas, véget nem érő kalandnak tartja. „Egy cukrászda vagyunk a belvárosban, ahol lebontottuk a falat a műhely és a vendégek között. Egy sütibolt, ahol minden recept szerelemből, kitartásból, desszertekbe-bolondulásból és önálló tudásból született. Egy hely, ami nem szeretne másra hasonlítani, csak otthon adni a folyó karamellnek, a csurgó csokinak, a púposodó tejszínhabnak. Egy világ, ahol a vaníliaillat erősebb minden, az ajtó előtt rekedt gondnál”- mi ez, ha nem vegytiszta szerelem?
A Nosalty egy különleges, teljesen független magyar start-up abból a szempontból, hogy az alapító-tulajdonos olyan üzleti angyal, aki azóta is a cég fő tulajdonosa és saját hobbiprojektjeként indította el az oldalt 2008 májusában. Zalai Ágnest 2009 októberében keresték meg mint online marketinges, azzal, hogy az addigra napi 8000 egyedi látogatót elérő oldalt, hogyan lehetne felfuttatni. Ma ez a szám havi 1,6 millió ember, és napi szinten 120-300 ezer, a szezonalitástól függően. A megkeresést követően a szakember másfél évig egy számítógéppel otthonról, kávézókból dolgozott az oldal nézettségének növelésén, majd 2010 végén alapították meg a céget és lett első körben egyszemélyes vezérigazgató. Szép lassan bővült a csapat, mára 18 ember dolgozik a cégnél.
2012-ben előzték meg az addig legnagyobb versenytársukat és lettek Magyarország piacvezető receptoldala. 2011-ig nem engedtek be hirdetéseket az oldalra, majd 2012-től pedig azon különleges oldalak közé tartoznak a TOP20 magyar oldal között (forrás:dkt.hu), amelyik saját, házon belüli értékesítési csapattal dolgozik, immár 2015 óta nyereséges cégként. 2013-ban gasztromagazinná is váltak, saját szerkesztőséget kialakítva, ekkor hozták létre Magyarország legnagyobb publikus kalória- és tápanyag adatbázisát saját dietetikusuk vezetésével, amely jelenleg mind az 57 ezer receptjüknél megjeleníti ezeket az értékeket. Így a receptek mellett a család, egészség, fogyókúra és a gasztronómia, háztartás minden területét igyekszenek lefedni.
Tavalyi évben pedig létrehozták a videós üzletágukat, amelyben jelenleg három fő gyártja folyamatosan a főzős videóikat. 2009 novemberében elindított Facebook oldalukon keresztül, amely mára a tizedik legnagyobb magyar Facebook közösségi oldal, hetente három-négy millió embert érnek el videós tartalmaikkal.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Milyen eséllyel indul egy nő a vállalkozói szférában?
2. oldal - Vezetőnek lenni egyben önismereti tréning és professzionális csapatmunka