Vezetőnek lenni egyben önismereti tréning és professzionális csapatmunka
Kováts Adél, a Radnóti Színház igazgatója megfontolta, hogy elvállalja-e a posztot több évtizedes szakmai siker után. Némi gondolkozás után belevágott, hiszen sosem derült volna ki számára, hogy mi történt volna, ha nem lépi meg, nem használja ki a lehetőséget. A színészmesterség gyakorlása után szembesült azzal, hogy vezetőnek lenni huszonnégy órás elfoglaltságot jelent, szinte mindig jelen kell lenni a színház életében. A problémák folyamatosan érkeznek, s ebben kell megtalálni az egyensúlyt, amiben a vezető is létezni tud. Számára az új helyzet nagyon jó önismereti tréning is, személyiségének egy egészen új oldalát ismeri meg általa. Bevonó, véleménycserélő vezetési stílust alkalmaz, fontos a kollégák visszajelzése, véleménye. A női nemet fantasztikusnak tartja, s úgy gondolja, van létjogosultsága a női szolidaritásnak a magyar munkaerőpiacon, ahol még mindig túlsúlyban vannak a férfi szakemberek, vezetők. Bár a helyzet a kilencvenes évek előtti állapothoz képest javult, mikor még csak a rendeződiplomásoknak csekély százaléka volt nő, de még ma is a színházi igazgatóknak a száma az egy százalékot sem éri el az országban.
A színésznő úgy gondolja, a sok befektetett munka már kezdi éreztetni hatását, köszönhető ez a kisebb változtatásoknak, melyeket bevezetett a színháznál.
Fontos az is, hogy vezetőként hozzá kell szokni, hogy hosszabb távon lehet látni a munka gyümölcsét, s útközben csak saját magára számíthat az ember. Kováts Adél szeretett volna fiatalosabb lendületesebb arculatot adni a színházának, s először a logót terveztette át. Célként tűzte ki azt is, hogy olyan darabokat is bemutassanak, ahol társadalmi problémák kerülnek előtérbe. Bevezette a gyermekszínházat is, hogy a közönséget is tágítsa, eljussanak hozzájuk azok is, akik eddig nem.
„Kezdetektől nagyon fontos volt számunkra, hogy az online marketing eszközöket és a közösségi média felületeket a leghatékonyabban használjuk, mivel nem egy médiaportfolió tagja vagyunk, önálló cégként nem rendelkezünk hálózati tereléssel” - magyarázta a siker titkát Zalai Ágnes. „Minden eszközt magunk fedeztünk fel és tanultunk meg, egyikünk sem a média világából érkezett. A cég megalapítása óta kizárólag csak a fejlesztésekhez kapcsolódó feladatokat adjuk ki külső szakembereknek. Ezen felül a keresőoptimalizálás még az a terület, amelyen Magyarország egyik legelismertebb szakembere dolgozik nekünk hosszú évek óta. A legnagyobb kihívás a folyamatosan változó környezet, a végtelen sok adat és információ priorizálása és a fókusz megtartása, mindezt úgy, hogy az innováció, a növekedés az egyik hajtóerőnk. Számomra a legnagyobb siker a cég életében, hogy egy elképesztően rugalmas, hatékony és elhivatott csapatot sikerült kialakítani, akik az állandóan változó online világból érkező kihívásokra a lehető leggyorsabban és hatékonyabban tudnak együtt válaszokat adni. Az organikus, nem hierarchikus gondolkodásban hiszek, a döntés és a felelősség a vezetőké, de a megoldáson együtt gondolkodunk és közösen találjuk meg, mert közös a cél” - zárta a gondolatsort a szakember.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Milyen eséllyel indul egy nő a vállalkozói szférában?
2. oldal - Vezetőnek lenni egyben önismereti tréning és professzionális csapatmunka