Megjelent: 10 éve

Mivel motiválható a jövő nemzedéke?

Az ezredfordulós (Super Millennials) nemzedék másként dolgozik, eltérő igényei vannak a munkahelyi élettel kapcsolatosan. Az Ericsson ConsumerLab legújabb kutatásának eredményei szerint érdemes a különbözőségekre tekintettel lennie azoknak a cégeknek, amelyek szeretnék kihasználni ennek a generációnak a különleges képességeit.

Az Ericsson ConsumerLab legújabb kutatásában az Egyesült Államokban a 22-29 év közötti, ezredfordulós nemzedék már dolgozó tagjait vizsgálta, a felsőfokú végzettséggel rendelkező, ambíciózus, előre tekintő, magukat a jövő vezetőiként látó fiatalokra összpontosítva. Ennek a csoportnak az elnevezése: "Super Millennials".

Az ezredfordulós nemzedék nemsokára többségben lesz a munkaerőpiacon, így jelentős hatással lesz majd munkavégzés jövőbeni módjára, ezért kiemelten fontos e generáció hozzáállásának és viselkedésmintáinak megismerése.

Erős igény a folyamatos személyes kommunikációra

A digitális bennszülötteknek is nevezett nemzedék a munkaidőben folytatott személyes kommunikációra egyfajta jogként tekint. Munkahelyükön jellemzően naponta többször is fellépnek Facebook falukra, hogy leellenőrizzék ottani forgalmukat, chat-szobákat is látogatnak, szöveges üzeneteket küldenek és fogadnak a személyes mobileszközeiken. Többségük arról számol be, hogy a munkaidejük alatt személyes feladatokat is elvégeznek.

"A millenniumi nemzedék másképpen dolgozik, mint a korábbi generációk, eltérő igényei vannak a kommunikációs eszközökkel és általánosságban a munkahelyi élettel kapcsolatban" - véli Ann-Charlotte Kornblad, a Consumer Insights vezető tanácsadója. "A munkaadóknak át kell gondolniuk a munkahelyi feszültség esetleges forrásait, hogy folyamatosan biztosítsák a fiatalok elkötelezettségét és motiváltságát. Rendkívül fontos számukra a személyes szolgáltatásaikhoz való hozzáférés engedélyezése a munkahelyi eszközökön és a magukkal hozott személyes mobileszközökön egyaránt."

Egyensúly a munka és a magánélet között

A mobiltelefonok esetében elmondhatjuk, hogy az ezredfordulós generáció tagjainak közel fele saját eszközt használ a munkában, amelyet saját maga fizet. Tehát a saját telefonjuk munkával kapcsolatos használatát is ők fizetik. Ugyanakkor 23 százalékuknak a mobiltelefont (többnyire okostelefont) egészében a munkáltató fizeti. Ez a szám előreláthatólag emelkedni fog a jövőben, ahogy a munkáltatók ráébrednek, hogy milyen előnyökkel járhat ez. A munkaadó által fizetett telefonhoz az az elvárás is kapcsolódhat, hogy a munkavállaló a megszokott munkaidőn kívül is rendelkezésre álljon a munkával kapcsolatos kérdések kezelésére.

Charlotte Karlberg, a Consumer Insights másik szakértője szerint "az ezredfordulós nemzedék nem feltétlenül értékeli a non-stop rendelkezésre állásra vonatkozó elvárást, mivel ez szöges ellentétben áll a munkahelyi és magánélet elválasztására való erőteljes törekvésükkel. Még ha helyénvalónak is találják a munkahelyen folytatott magánéletet, nem feltétlenül engedik meg, hogy a munka belépjen a magánéletükbe - ez a generáció fontosnak tartja a munka és a magánélet közötti egyensúlyt."

Eredményorientált hozzáállás

A millenniumi nemzedéket inkább az eredményorientált hozzáállás jellemzi, és nem hajlandóak túlórázni pusztán azért, hogy fenntartsák a kemény munka látszatát. Számukra a munkával való elégedettség egyik fő tényezője a laza, rugalmas munkakörnyezet. Az ezt felismerő és támogatni tudó vállalatoknak nagyobb esélyük van rá, hogy boldogabb és termelékenyebb fiatalokkal vegyék körül magukat. Mindez azt is jelenti, hogy nincs kifejezetten ideális vállalat e fiatalok számára. Azonban egyes szervezetek - amelyről a jelentés úttörő vállalatként tesz említést - sikeresebben alkalmazkodtak az ezredforduló nemzedékének igényeihez.

"Napjainkban úgy tűnik, hogy a vállalatok nem használják ki kellőképpen az ezredfordulós generáció különleges tehetségét, különösen a technológia és a kooperáció terén" - mondja Kornblad. "Ezen változtatni kell, mivel ez a nemzedék számos olyan képességgel rendelkezik, amely szükséges a jelenlegi és jövőbeni munkakörnyezetben egyaránt."
  • 2023.06.06Napi, heti pihenőidő és az új visszaélés-bejelentési törvény A workshop második felében azzal foglalkozunk, hogy az Európai Unió Bírósága 2023. márciusában egy magyar ügy kapcsán kimondta, hogy a heti és a napi pihenőidőt elkülönítve kell kiadni. Ez a magyar „általános munkarend” alapulvételével azt jelenti, hogy a szombati és vasárnapi naptári napokra eső heti két pihenőnap előtt kell kiadni a 11 órás napi pihenőidőt, tehát péntek 13.00 óra után munka már nem végezhető. Részletek Jegyek
  • 2023.06.27IFRS Halasztott adó képzés Élő, interaktív, online képzés a nemzetközi beszámolókészítési elvek szerint az adózás számviteli kezeléséről. Fő cél: - a halasztott adó fogalmának megismertetése: mitől halasztott? - a halasztott adó elszámolásának célja és jelentősége - a számítás esetei és gyakorlati példákon keresztüli bemutatása. Részletek Jegyek
További cikkek
Négynapos munkahét: Mire használják a plusz szabadidejüket a dolgozók?

A négynapos munkahetet alkalmazó cégek dolgozói egyre hosszabb hétvégéket élvezhetnek, és különböző módon töltik azokat. Van, aki pihenésre és... Teljes cikk

Mit gondolnak a kkv-k a négynapos munkahétről?

Egy friss, hazai kkv-kat kérdező felmérés szerint a vállalatok közel harmada megfontolná a rövidebb munkahét bevezetését. A felmérésből az is... Teljes cikk

Gazsi Zoltán lett Az Év Leginspirálóbb Vezetője

Először ítélte oda Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat a PwC Magyarország 267 hazai vezérigazgató véleménye alapján. Teljes cikk