Most jön még csak a java. Mire figyeljünk a munkába való visszatéréskor?
Az újrakezdéssel járó kihívásokra kínál komplex megoldásokat az ezentúl egységesen Blue Colibri International néven működő Colibri HR Solutions employer branding ügynökség és a belső kommunikációval foglalkozó Blue Colibri App.
Szépen lassan visszatér az élet a kihalt utcákra, a vendéglátóhelyekre és az üresen kongó irodaházakba és az üzemekbe. Az elmúlt időben a vállalatok többsége megugrotta a korábban elképzelhetetlent, és sikerrel küzdötte le a váratlanul eléjük tornyosuló akadályokat. De biztos, hogy a nehezén már túlvagyunk? Hogyan lehet zökkenőmentes a reboarding? Mire figyeljünk a munkába való visszatéréskor?
2020 kétségkívül a változások és az azokhoz való alkalmazkodás éve. A koronavírus-járvány időszakában azonnali alkalmazkodásra volt szükség mind szervezeti, mind egyéni oldalról, hogy sikeresen tudjunk megküzdeni a rendkívüli helyzet adta változásokkal. Vállalatok tömkelege költöztette a munkát a munkavállalóik otthonába, leálltak az üzemek és a gyártás. Azonban nemcsak a járvány időszaka rejtegetett számunkra változásokat, ugyanolyan kihívásokkal teli lesz az elkövetkező időszak, amelyre szervezeti szempontból tudatosan érdemes készülnünk.
HR digitalizáció, a belső kommunikáció fejlesztése, a munkavégzés rugalmasabbá tétele csak néhány azok közül a kihívások közül, amelyek még a HR és a cégvezetés előtt állnak. Ezekre a kihívásokra nyújt komplex megoldásokat és szolgáltatásokat hazai és nemzetközi (CEE régió) ügyfeleinek az ezentúl egységesen Blue Colibri International néven működő Colibri HR Solutions employer branding ügynökség és a belső kommunikációval foglalkozó Blue Colibri App csapata.
A belső kommunikáció fejlesztése megkerülhetetlen
A belső kommunikáció évek óta a TOP megoldandó szervezeti kihívások egyike. A járványhelyzet sok céget rákényszerített arra, hogy a korábban elódázott fejlesztéseket az idő töredéke alatt kieszközölje. Azok a cégek, ahol hónapokkal ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy a vezetők aktív szerepet vállaljanak a belső kommunikációban, a hagyományos csatornákat modern eszközökre cseréljék vagy dedikált csapatokra bízzák a belső kommunikációs stratégiát, most (önszántukból vagy a kényszer szülte helyzetből adódóan) elindultak a változás útján. A vírushelyzet megjelenésekor indított díjmentes Blue Colibri App SMART kríziskommunikációs appot több tucat vállalat közel 40.000 munkavállalója kezdte el használni az elmúlt 2 hónapban.
Az út azonban hosszú, és bár a kezdeti lépések megtétele a legnehezebb, ugyanannyi kitartást és elszántságot követel az is, hogy ne térjenek le erről az útról. Amikor megszűnik a személyes jelenlét, és nem lehet támaszkodni a korábbi megszokott kommunikációs gyakorlatokra mint az üzenőfal, TV-k, kioszkok, vállalati újságok, akkor mindenképp érdemes a modernebb, helyfüggetlen eszközökhöz nyúlni.
A munkavállalók éheznek a céges információkra
A járványhelyzet hatalmas információéhséget szült a munkavállalókban, amit a munkáltatóknak azonnal kellett kielégíteniük. De téves lenne azt feltételezni, hogy a munkavállalók csak a krízis kapcsán mutatnak érdeklődést. Mindenkiben jelen van a kíváncsiság a cég élete iránt, csak a vállalatok eddig nem a megfelelő csatornákon próbálták eljuttatni az információkat. Az USA-ban és Nyugat-Európában évek óta uralják a belső kommunikációs piacot az azonnali, mérhető és kétirányú kommunikációt biztosító mobilappok. Magyarországon elsőként a Blue Colibri International fejlesztett egy digitális felületet, amely a belső kommunikációt, a szervezeti tanulást és elköteleződést támogatja. A munkavállalók információéhségét, érdeklődését és kíváncsiságát mi sem bizonyítja jobban, hogy a Blue Colibri Appot használó vállalatokban kivétel nélkül 1-2 hét leforgása alatt sikerült a munkavállalók 90%-át elérni.
Egy eszköz kevés, ha nincs benne magával ragadó tartalom
A megfelelő kommunikációs eszközök megválasztásán túl, a szervezeti tartalomgyártás fejlesztése a másik sarkalatos pont. A technológiai fejlődésnek köszönhetően az információs zaj egyre nagyobb, és az online tartalmak végeláthatatlan sorával kell felvennie a céges anyagoknak a versenyt. Egy figyelemfelkető kép, egy kreatív animációs videó, vagy a munkavállalókkal forgatott élőszereplős kisfilm többet mond bármennyi szónál.
A reboarding során a munkatársak egészségének védelme érdekében a cégeknek nagy hangsúlyt kell fektetniük a megfelelő egészségügyi előírások betartására. A szabályokat érdemes figyelemfelkeltő formátumban megmutatni, hogy biztosan mindenkihez eljussanak a kulcsfontosságú információk. Néhány infografikával és animációs videóval, amely a kézmosás, a maszkviselés és a közösségi távolságtartás szabályait mutatják be, a vállalatok felelősségteljesen járhatnak el a reboarding során. A tájékoztatóanyagokat még az irodába való visszatérés előtt online, majd azt követően az iroda különböző szegleteiben juttathatják el a cégek a munkavállalóikhoz.
A Blue Colibri International cégre szabott, a márkaelőírásokkal megegyező, egyedi igényeket kielégítő tartalomgyártási szolgáltatással segíti azokat a cégeket, akik minőségi tartalmakkal kívánják megragadni a munkavállalók figyelmét, tájékoztatni őket a legfontosabb tudnivalókról és erősíteni bennük a vállalati identitást.
Az online, célzott, visszamérhető onboarding a fluktuáció biztos ellenszere
A toborzás, az újbelépők onboardingja és a vállalati képzések során is a modernizáció és a digitalizáció az új hívószó. Korábban elképzelhetetlen volt, hogy úgy illeszkedjen be az új kolléga, hogy a szervezetből személyesen még senkivel sem találkozott. A tréningek és a vállalati képzések mindig tantermekben és tárgyalókban ülve valósultak meg tréningeszközök gárdájával, azonban az elmúlt néhány hónap bebizonyította, hogy érdemes szakítani a megszokottal, mert a legtöbb eddig személyesen zajló folyamat tökéletesen működik az online térben. Sőt…
Az esetek többségében vakon vannak a szervezetek, amikor szeretnék felmérni, hogy hol tart az újbelépő a beilleszkedésben, hogyan éli meg a betanulást, miben lenne szüksége támogatásra. A Blue Colibri International kifejezetten onboardingra és vállalati képzésekre fejlesztett Blue Colibri App ACADEMY rendszerében a frissen felvett munkavállalók egy helyen találják az összes fontos információt, a dokumentumtárban elolvashatják a céges tudnivalókat, a névjegyzékben pedig látják az összes kollégát az elérhetőségeikkel együtt. A kérdőív funkciónak köszönhetően arra is lehetőség van, hogy a vállalatok visszamérjék az onboarding és a betanítás hatékonyságát, hiszen a munkavállaló visszajelzést adhat arról, hogyan látja, az ő beilleszkedése milyen státuszban van, hogyan érzi magát a szervezetnél.
Ezzel minimálisra csökkenthető a korai lemorzsolódás esélye, hiszen még azelőtt lehetősége van a vállalatnak közbeavatkozni, mielőtt az új kolléga tovább állna. Az új munkavállalók szemében kifejezetten vonzó lehet, hogy a cég rendelkezik egy egyedi névvel ellátott, a vállalati arculatnak megfelelő saját alkalmazással, amit a dolgozók a saját eszközeikre is feltelepíthetnek. Ez jelentősen javítja a cég imaget a potenciális munkavállalók szemében.
Az újrainduló vállalatoknál tehát kulcskérdés lesz a belső kommunikáció fejlesztése, az újbelépők online onboardingja és a munkatársak elkötelezése. A Blue Colibri International csapata ezekben nyújt támogatást a vállalatoknak, többek között azzal, hogy továbbra is 3 hónapos díjmentes időszakkal biztosítja a SMART kommunikációs appot vagy az ACADEMY oktatási platformot, amelyek funkciói akár a 3 hónap alatt, akár azután bővíthetőek. További információ és demó kérés: https://bluecolibriapp.com/
- 2024.09.26recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen! Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
- 2024.10.02A duális képzés kihívásai a HR területen ingyenes webinárium A webinárium útmutatást, olyan gyakorlati megoldásokat, hasznos tippeket ad, amivel hatékonyan kezelheti a duális képzés HR kihívásait, miközben maximálisan kihasználja a rendszer nyújtotta előnyöket. Részletek Jegyek
- 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában. Részletek Jegyek
2024. júniusában Magyarország első számú bírósága, a Kúria igen fontos döntést hozott a napi és pihenőidő egymáshoz való viszonyáról, amely... Teljes cikk
Az Európai Digitális Tanúsítványokkal könnyebb a tudás láthatóvá tétele! Teljes cikk
Miért nem hiányozhat HR szakemberként a XXI. Magyar Munkajogi Konferenciáról? Az inspiráló, színvonalas előadások, különleges programok mellett... Teljes cikk
- Beruházási hullámban az ország, honnan lesz munkaerő? 1 éve
- Kiszervezés helyett beszervezés? 2 éve
- Kellenek-e ázsiai vendégmunkások? 2 éve
- Leépítés vagy megtartás? Döntő szerep a HR-nél a kockázatkezelésben 2 éve
- Présben a gyártó cégek: hogyan lesz elég kékgallérosom? 2 éve
- Munkaerőéhes a munkaerőpiac Magyarországon 3 éve
- Hogyan találjak dolgozókat a gyárba? - kékgalléros toborzási trendek 2021-ben 3 éve
- Miért hős minden HR-es? 4 éve
- Itt az új feszültség az álláspiacon: a vendéglátósok nem mennek gyári munkásnak 4 éve
- Beleölt milliók helyett, hatékonyságot a toborzásba! 5 éve
- A norvég favágók átdobták a pesti srácokat 8 éve