kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Munkáltatói ajándék húsvétra: melyik a legjobb megoldás?

A hazai vállalkozások egyre szélesebb körében jellemző gyakorlat, hogy nem csupán év végén, hanem kiemelt évközi alkalmakkor, így például húsvétkor is megajándékozzák dolgozóikat. Az idei ajándékok körét a jelenlegi járványhelyzet és az aktuális adójogszabályok egyaránt alapvetően befolyásolják - hívja fel a figyelmet a Moore Hungary tanácsadó és könyvvizsgáló cég.

Amennyiben az ajándékokra egy meghatározott keretösszeg áll rendelkezésre, az adott vállalkozásnak mindenképpen célszerű olyan lehetőséget választani, amely kedvezőbb közteher mellett valósítható meg, ily módon is növelve a munkavállalónak jutó értéket.

Alapesetben az ajándék munkaviszonyból származó jövedelemnek minősül, ez pedig akár megduplázhatja az ajándékozó költségét" - mutat rá Kocziha Andrea, a Moore Hungary adótanácsadási partnere. - Ha azonban az ajándék besorolható az egyes meghatározott juttatások körébe, az ajándék értéke után a kifizetőnek csupán 35,99 százalékos összesített adó- és járulékfizetési kötelezettsége keletkezik.”

Egyes meghatározott juttatásnak minősül a csekély értékű ajándék a munkavállalók és hozzátartozók részére. A csekély értékű ajándék személyenként évi egy alkalommal, a minimálbér 10 százalékáig (16.740 Ft) adható. Csekély értékű ajándék lehet termék, szolgáltatás, vagy ezekre beváltható utalvány, feltéve, hogy az csak konkrét termékre, szolgáltatásra fordítható és pénzre nem váltható.

Céges rendezvényen a kifizető ennél jóval magasabb összegű, a minimálbér 25 százalékáig terjedő (41.850 Ft) egyedi értékű ajándéktárgyat is adhat „egyes meghatározott juttatásként”, amennyiben a rendezvény jellege vendéglátás vagy szabadidős program. Fontos kritérium, hogy az ajándék ez esetben nem lehet utalvány, és az ajándéktárgyat a rendezvényen át is kell adni.

Céges rendezvényt a jelenlegi covid-veszélyhelyzetben is lehet tartani - online formában. Online rendezvényen a NAV tájékoztatása szerint elegendő, ha az ajándékot csak „szóban” adják át, azaz közlik, hogy mi a juttatás tárgya és az hogyan érhető el. A megajándékozott pedig azt később kézbesítéssel vagy a kifizetőtől személyesen is átveheti.

Adómentes ajándékozásra a munkáltatónak ugyan nincs lehetősége, de pandémia idején különösen motiváló lépés lehet, ha a munkáltató húsvét alkalmából új, munkavégzéshez szükséges eszközöket biztosít a munkavállalók részére. Ez esetben az eszköz ugyan a munkáltató tulajdona marad, de azt a dolgozó használhatja a munkavégzés során, sőt részben magáncélra is. Ilyen juttatás lehet például egy új computer, egér, egérpad, laptop-táska, egy értékes toll vagy mobil telefonkészülék, de a sor még hosszan folytatható” - tette hozzá Kocziha Andrea.
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk

Menni vagy maradni? Váltási dilemmák év elején

Hiába gondolkodik a munkavállalók közel fele munkahelyváltáson, Szemán Zoltán karrier-tanácsadó szerint ez inkább a vágyat fejezi ki, nem a... Teljes cikk