Megjelent: 7 éve

Munkáltatói márkaépítés vállalaton belül

A hiteles márka az elkötelezett, tehetséges munkavállalók hívó szava. A cégeknek három védjegye van: a termék márkája, mely az árura és szolgáltatásra irányul, a munkáltató márkája, mely megmutatja, hogy a vállalat milyen értékeket képvisel, és a tehetség márkája, mely a szakemberek és kiválóságok megszerzésére és megtartására fókuszál, mondta Földváry Beáta, a WIFI Hungaria ügyvezető igazgatója a cég Oktató és Továbbképző Intézete által szervezett Menedzser Fórumon. A három összetevő kapcsolatáról, egymásra hatásáról osztották meg tapasztalatikat a meghívott előadók.

Elsőként Schmidt Barbara, az evosoft Hungary Kft. HR igazgatója vázolta fel az employer brandig alapvető kérdéseit. A HR vezető rámutatott, hogy a márkaépítés alapkövei a folyamathoz kapcsolódó feladatkörök tisztázása, a vállalati értékek megfogalmazása, a megfelelő csatornák kiválasztása és az önazonosság megtalálása. De ezek közül talán a legfontosabb mégis az, hogy a vállalat imidzse összhangban legyen a dolgozók személyes tapasztalataival.

Bár a rendezvény résztvevői a munkaerőpiac különböző szegmenseit képviselték, mégis megegyezhettek abban, hogy a hagyományos toborzási és munkaerő megtartási stratégiák az aktuális piaci helyzetben már nem elegendőek. Jelenleg a vállalatok legnagyobb kihívása a szakképzett munkaerő bevonzása és megtartása.

Szeleczky Noémi a Libri-Bookline HR igazgatója a dolgozók továbbképzésében látja a megoldást. A továbbképzések segítségével a cég közép, de akár felsővezetői gyakran a cég belső munkatársaiból kerülhetnek ki. A kollégából vezetővé válást támogatva, képzés keretében felvértezik őket azzal a tudással, és látásmóddal, melyre az új pozíciójukban szükségük lesz. A HR vezető elmondta, hogy sok cég nem foglalkozik megfelelően az új pozícióba, a ranglétrán feljebb kerülő dolgozó mentális felkészítésével. A Libri-Bookline-nál azonban különleges figyelmet fordítanak erre, hiszen a cél az, hogy a munkavállalók a céggel együtt közösen alakuljanak, változzanak, megtartva régi értékeiket. A cég arculata is ezt tükrözi, a nagy múltra visszatekintő Libri bolthálózat és a trendi, fiatalos Bookline online felülete kiegészíti egymást.

Amikor a termékmárka láthatatlan

Az evosoft-nál a termék és munkáltatói márka kapcsolata nem ennyire kézzelfogható. Az evosoft szoftvereket fejleszt belső piacra, a Siemens megrendelésére, de ezt a terméket nem lehet tárgyiasítani, ott van a Combinoban, mégis nehéz vizualizálni, mert nincs jelen, mint márka. Ezt az elvontabb gondolkodást igénylő kapcsolatot kell megfelelő hívószóként használni, bevonzani az informatikusokat.

Sikeres termékmárka, megbízható munkáltató

A tehetség márkája mellett a cégek elengedhetetlen feladata a munkavállalói márka kiépítése, erősítése. Ezt Szeleczky Noémi cégével kapcsolatban úgy fogalmazta meg, hogy szeretné, ha a Libri-re olyan jóérzéssel tekintenénk munkaadóként is, mint bolthálózatként. A cégnél jelenleg a munkáltatói márkaépítés kiemelt, hiszen a tapasztalatok azt igazolják, hogy a vállalatot főként a könyvesbolttal azonosítják, és kevesen gondolnak arra, hogy milyen karrierlehetőséget kínál a cég, akár a logisztikai területen vagy az irodai munkakörökben. A folyamat sikerességéről árulkodik, hogy a legutóbbi elégedettségi felmérésen a dolgozók kiugróan magas pontszámmal értékelték a vállalat megbízhatóságát, beszállítóival, vevőivel való fair magatartást.

A tudásvágy, mint motivációs tényező

Schmidt Barbara az evosoft Hungary Kft. HR vezetője a munkatársak tudásvágyának kielégítésére, kíváncsiságának fenntartására egy középvezetői fórumot honosított meg. A kéthavonta megrendezett összejövetelekre Barbara vendégelőadókat hív, így megfordult már náluk pletykakutató, burnout szakértő, vagy az agilis menedzsment egyik legismertebb szakértője is. Az evosoft-nál emellett nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a munkatársak átadják egymásnak és a menedzsereknek is tapasztalataikat. Ezért a felsővezetés minden héten ellátogat - gembázik - az értékteremtés helyszínére egy-egy szoftverfejlesztő csoporthoz, ahol a teamek bemutathatják projektjüket és megoszthatják problémáikat. Ez a fajta nyitottság teremti meg a valódi párbeszéd kialakulását a cégen belül.

A fórum előadói és résztvevői a területspecifikus megoldások mellett a közös pontot a márkaépítés hitelességében találták meg. Földváry Beáta összegzésként megfogalmazta, hogy a cég önmagagáról alkotott márkája akkor hiteles, ha összhangban van azzal, ami az új belépőket bevonzza, és ami ott tartja őket.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrier platform nyilvánosságra hozta a legkedveltebb munkaadók toplistáját. A Top Employers Hungary jelenleg az egyetlen... Teljes cikk

Ezek a cégek nyerték el a legjobb munkáltatói minősítést

16 vállalat kapta meg a Top Employer Magyarország 2024 minősítést a Top Employers Institute-tól. A felmérés hat HR területet fed le, köztük az... Teljes cikk

Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál

A business service szektorban dolgozók 70 százaléka Z generációs. Az igényeikhez alkalmazkodás kulcsfontosságú a megtartásban - mondja Lenk István... Teljes cikk