Munkáltatói márkaépítés vállalaton belül
A hiteles márka az elkötelezett, tehetséges munkavállalók hívó szava. A cégeknek három védjegye van: a termék márkája, mely az árura és szolgáltatásra irányul, a munkáltató márkája, mely megmutatja, hogy a vállalat milyen értékeket képvisel, és a tehetség márkája, mely a szakemberek és kiválóságok megszerzésére és megtartására fókuszál, mondta Földváry Beáta, a WIFI Hungaria ügyvezető igazgatója a cég Oktató és Továbbképző Intézete által szervezett Menedzser Fórumon. A három összetevő kapcsolatáról, egymásra hatásáról osztották meg tapasztalatikat a meghívott előadók.
Bár a rendezvény résztvevői a munkaerőpiac különböző szegmenseit képviselték, mégis megegyezhettek abban, hogy a hagyományos toborzási és munkaerő megtartási stratégiák az aktuális piaci helyzetben már nem elegendőek. Jelenleg a vállalatok legnagyobb kihívása a szakképzett munkaerő bevonzása és megtartása.
Szeleczky Noémi a Libri-Bookline HR igazgatója a dolgozók továbbképzésében látja a megoldást. A továbbképzések segítségével a cég közép, de akár felsővezetői gyakran a cég belső munkatársaiból kerülhetnek ki. A kollégából vezetővé válást támogatva, képzés keretében felvértezik őket azzal a tudással, és látásmóddal, melyre az új pozíciójukban szükségük lesz. A HR vezető elmondta, hogy sok cég nem foglalkozik megfelelően az új pozícióba, a ranglétrán feljebb kerülő dolgozó mentális felkészítésével. A Libri-Bookline-nál azonban különleges figyelmet fordítanak erre, hiszen a cél az, hogy a munkavállalók a céggel együtt közösen alakuljanak, változzanak, megtartva régi értékeiket. A cég arculata is ezt tükrözi, a nagy múltra visszatekintő Libri bolthálózat és a trendi, fiatalos Bookline online felülete kiegészíti egymást.
Amikor a termékmárka láthatatlan
Az evosoft-nál a termék és munkáltatói márka kapcsolata nem ennyire kézzelfogható. Az evosoft szoftvereket fejleszt belső piacra, a Siemens megrendelésére, de ezt a terméket nem lehet tárgyiasítani, ott van a Combinoban, mégis nehéz vizualizálni, mert nincs jelen, mint márka. Ezt az elvontabb gondolkodást igénylő kapcsolatot kell megfelelő hívószóként használni, bevonzani az informatikusokat.
Sikeres termékmárka, megbízható munkáltató
A tehetség márkája mellett a cégek elengedhetetlen feladata a munkavállalói márka kiépítése, erősítése. Ezt Szeleczky Noémi cégével kapcsolatban úgy fogalmazta meg, hogy szeretné, ha a Libri-re olyan jóérzéssel tekintenénk munkaadóként is, mint bolthálózatként. A cégnél jelenleg a munkáltatói márkaépítés kiemelt, hiszen a tapasztalatok azt igazolják, hogy a vállalatot főként a könyvesbolttal azonosítják, és kevesen gondolnak arra, hogy milyen karrierlehetőséget kínál a cég, akár a logisztikai területen vagy az irodai munkakörökben. A folyamat sikerességéről árulkodik, hogy a legutóbbi elégedettségi felmérésen a dolgozók kiugróan magas pontszámmal értékelték a vállalat megbízhatóságát, beszállítóival, vevőivel való fair magatartást.
A tudásvágy, mint motivációs tényező
Schmidt Barbara az evosoft Hungary Kft. HR vezetője a munkatársak tudásvágyának kielégítésére, kíváncsiságának fenntartására egy középvezetői fórumot honosított meg. A kéthavonta megrendezett összejövetelekre Barbara vendégelőadókat hív, így megfordult már náluk pletykakutató, burnout szakértő, vagy az agilis menedzsment egyik legismertebb szakértője is. Az evosoft-nál emellett nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a munkatársak átadják egymásnak és a menedzsereknek is tapasztalataikat. Ezért a felsővezetés minden héten ellátogat - gembázik - az értékteremtés helyszínére egy-egy szoftverfejlesztő csoporthoz, ahol a teamek bemutathatják projektjüket és megoszthatják problémáikat. Ez a fajta nyitottság teremti meg a valódi párbeszéd kialakulását a cégen belül.
A fórum előadói és résztvevői a területspecifikus megoldások mellett a közös pontot a márkaépítés hitelességében találták meg. Földváry Beáta összegzésként megfogalmazta, hogy a cég önmagagáról alkotott márkája akkor hiteles, ha összhangban van azzal, ami az új belépőket bevonzza, és ami ott tartja őket.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk
Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk
- Újra Top Employer díjat nyert a Lidl Magyarország 4 hónapja
- Miért mondanak fel, és hogyan tarthatjuk meg őket? 4 hónapja
- Jóbarátok közt 5 hónapja
- Jelentősen optimistábbak a fiatalok a karrierlehetőségeiket illetően 5 hónapja
- Podcast stúdió bérlés, mint munkáltatói márkaépítő eszköz 6 hónapja
- A kékgalléros munkavállalók megtartásának titka - mélyelemzés és a megoldás 7 hónapja
- Munkáltatói igazolás - minden, amit tudni szeretnél róla 7 hónapja
- Megvannak az Employer Branding Award nyertesei 8 hónapja
- A megtartás képlete: az emberközpontú vezetés az egyik összetevő 9 hónapja
- Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni 9 hónapja
- Munkáltatói márka disszonancia: ígéret és valóság konfliktusa 9 hónapja