Megjelent: 3 éve

Munkáltatói márkaépítés vállalaton belül

A hiteles márka az elkötelezett, tehetséges munkavállalók hívó szava. A cégeknek három védjegye van: a termék márkája, mely az árura és szolgáltatásra irányul, a munkáltató márkája, mely megmutatja, hogy a vállalat milyen értékeket képvisel, és a tehetség márkája, mely a szakemberek és kiválóságok megszerzésére és megtartására fókuszál, mondta Földváry Beáta, a WIFI Hungaria ügyvezető igazgatója a cég Oktató és Továbbképző Intézete által szervezett Menedzser Fórumon. A három összetevő kapcsolatáról, egymásra hatásáról osztották meg tapasztalatikat a meghívott előadók.

Elsőként Schmidt Barbara, az evosoft Hungary Kft. HR igazgatója vázolta fel az employer brandig alapvető kérdéseit. A HR vezető rámutatott, hogy a márkaépítés alapkövei a folyamathoz kapcsolódó feladatkörök tisztázása, a vállalati értékek megfogalmazása, a megfelelő csatornák kiválasztása és az önazonosság megtalálása. De ezek közül talán a legfontosabb mégis az, hogy a vállalat imidzse összhangban legyen a dolgozók személyes tapasztalataival.

Bár a rendezvény résztvevői a munkaerőpiac különböző szegmenseit képviselték, mégis megegyezhettek abban, hogy a hagyományos toborzási és munkaerő megtartási stratégiák az aktuális piaci helyzetben már nem elegendőek. Jelenleg a vállalatok legnagyobb kihívása a szakképzett munkaerő bevonzása és megtartása.

Szeleczky Noémi a Libri-Bookline HR igazgatója a dolgozók továbbképzésében látja a megoldást. A továbbképzések segítségével a cég közép, de akár felsővezetői gyakran a cég belső munkatársaiból kerülhetnek ki. A kollégából vezetővé válást támogatva, képzés keretében felvértezik őket azzal a tudással, és látásmóddal, melyre az új pozíciójukban szükségük lesz. A HR vezető elmondta, hogy sok cég nem foglalkozik megfelelően az új pozícióba, a ranglétrán feljebb kerülő dolgozó mentális felkészítésével. A Libri-Bookline-nál azonban különleges figyelmet fordítanak erre, hiszen a cél az, hogy a munkavállalók a céggel együtt közösen alakuljanak, változzanak, megtartva régi értékeiket. A cég arculata is ezt tükrözi, a nagy múltra visszatekintő Libri bolthálózat és a trendi, fiatalos Bookline online felülete kiegészíti egymást.

Amikor a termékmárka láthatatlan

Az evosoft-nál a termék és munkáltatói márka kapcsolata nem ennyire kézzelfogható. Az evosoft szoftvereket fejleszt belső piacra, a Siemens megrendelésére, de ezt a terméket nem lehet tárgyiasítani, ott van a Combinoban, mégis nehéz vizualizálni, mert nincs jelen, mint márka. Ezt az elvontabb gondolkodást igénylő kapcsolatot kell megfelelő hívószóként használni, bevonzani az informatikusokat.

Sikeres termékmárka, megbízható munkáltató

A tehetség márkája mellett a cégek elengedhetetlen feladata a munkavállalói márka kiépítése, erősítése. Ezt Szeleczky Noémi cégével kapcsolatban úgy fogalmazta meg, hogy szeretné, ha a Libri-re olyan jóérzéssel tekintenénk munkaadóként is, mint bolthálózatként. A cégnél jelenleg a munkáltatói márkaépítés kiemelt, hiszen a tapasztalatok azt igazolják, hogy a vállalatot főként a könyvesbolttal azonosítják, és kevesen gondolnak arra, hogy milyen karrierlehetőséget kínál a cég, akár a logisztikai területen vagy az irodai munkakörökben. A folyamat sikerességéről árulkodik, hogy a legutóbbi elégedettségi felmérésen a dolgozók kiugróan magas pontszámmal értékelték a vállalat megbízhatóságát, beszállítóival, vevőivel való fair magatartást.

A tudásvágy, mint motivációs tényező

Schmidt Barbara az evosoft Hungary Kft. HR vezetője a munkatársak tudásvágyának kielégítésére, kíváncsiságának fenntartására egy középvezetői fórumot honosított meg. A kéthavonta megrendezett összejövetelekre Barbara vendégelőadókat hív, így megfordult már náluk pletykakutató, burnout szakértő, vagy az agilis menedzsment egyik legismertebb szakértője is. Az evosoft-nál emellett nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a munkatársak átadják egymásnak és a menedzsereknek is tapasztalataikat. Ezért a felsővezetés minden héten ellátogat - gembázik - az értékteremtés helyszínére egy-egy szoftverfejlesztő csoporthoz, ahol a teamek bemutathatják projektjüket és megoszthatják problémáikat. Ez a fajta nyitottság teremti meg a valódi párbeszéd kialakulását a cégen belül.

A fórum előadói és résztvevői a területspecifikus megoldások mellett a közös pontot a márkaépítés hitelességében találták meg. Földváry Beáta összegzésként megfogalmazta, hogy a cég önmagagáról alkotott márkája akkor hiteles, ha összhangban van azzal, ami az új belépőket bevonzza, és ami ott tartja őket.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter