Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 14 éve

MUTASD A TERMÉKED, MEGMONDOM, KI VAGY! - Tippek a személyzetkiválasztáshoz

images

Ha egy sikeres céget akarunk megszervezni, a vezetőnek magával kell kezdeni. Csak sikeres vezetők tudnak sikeres munkatársakat megnyerni maguknak!

A sikeres emberek figyelme kifelé fordul, azaz nem önmagukon van. Ezt nevezhetnénk érdeklődésnek, azaz ők azok, akik a figyelmet adnak. A kevésbé sikereseket befelé forduló figyelem jellemzi, vagyis nem érdeklődőek, hanem inkább érdekesek, ők figyelmet akarnak.


Miért fontos ez?

A termelés mindig kiáramlással kezdődik. Egy levél vagy telefon, felmérés, egy tárgyalás, és maga a szolgáltatás is kifelé forduló figyelem, vagyis egy kiáramlás a cégünktől a közönségünk felé. Azután majd jön a beáramlás! Mindegy mit áramoltatunk ki, milyen irányított kommunikációt, energiát vagy akciót, az beáramlást fog eredményezni.

A beáramlás mennyisége, és persze minősége (érdeklődés, bevétel, új munkatársak, stb.) a kiáramlás mennyiségétől és minőségétől függ.

Abban nagyon jónak kell lennünk, hogy kiválasszuk az embereinket! Hiszen nekünk már az interjú során ki kell tudnunk szűrni, hogy kik a termelők! Ki kell szűrni, hogy kik azok, akik kevésbé mutatják magukat érdekesnek, fontosnak! Az igazán fontos emberek érdeklődők, és nem mutatják, hogy fontosak! Nézzünk csak rá! Azok, aki folyton a fontosságukat mutogatják, elég sok problémát okoznak nekünk!ők figyelmet akarnak, azaz beáramlást, és sajnos nem fognak kiáramoltatni, vagyis termelni.

Ezért az egyik legfontosabb technológia a személyzetkiválasztás. A legjobb emberek lesznek a vezető legfontosabb erőforrásai!
Van olyan beosztott a cégében, aki nagyon kedves, nagyon szociális, de terméke nem sok? És fordítva? Nem annyira közvetlen személyiség, de tökéletesen ellátja a rábízott feladatokat?

A hangsúly a termelésen van. A termelő egyén figyelme a kiáramláson van, mit kell termelni, mit tehetek, miben segíthetek a cégemnek, munkatársaimnak, ügyfeleinknek. Az ő játszmája, hogyan tudom csinálni ezt a munkát?

A nem termelő egyéné a mennyi pénzt tudok kapni, hogyan szerezzem meg ezt az állást? Tehát először adj pénzt, aztán csinálok valami kis kiáramlást!
Teljesen más a motiváció!

A kiáramlás sokkal szentebb, sokkal erkölcsösebb, hatékonyabb és sokkal kifizetődőbb mint a beáramlás! Ha kiáramoltatunk, a pénz be fog jönni hozzánk! A termelő embernek a figyelme éppen ezért azon van, hogy mit tud kiáramoltatni!

Az interjúkon a legfontosabb azt megtudni, hogy a jelentkezőnek mennyire van figyelme a munkán, a kiáramláson. Az egyik hiba, amit elkövethetünk, hogyan mutatjuk be a munkát, amire embert keresünk. Ne a szépségeiről beszéljünk! Mutassuk be reálisan! Ha a feladat igazán kemény, beszéljünk arról! Ha ettől lesz érdeklődő, ő hajlandó lesz termelni!
Mindig erre kell figyelni: érdeklődő a jelentkező vagy inkább érdekes akar lenni!

A másik hiba, ahogy egy "normál" interjú folyik, miután bemutattuk a cégünket, megérjük, hogy beszéljen magáról . És ezzel lehetőséget kap arra, hogy érdekesnek mutathassa magát! Aztán megkérdezzük, hogy mit csinált korábbi munkahelyein. És ismét jöhet a "PR"!

Ennek az eredménye egy jó hosszú beszélgetés, amit majd egy jó hosszú kiértékelés a felelős kollégákkal, hogy dönteni tudjunk. De mi alapján? A jelentkező saját PR-ja alapján, amit alaposan begyakorolt, és Isten tudja, hányadszor adott már elő!
És mi az, amit nem tudtunk meg? Termelő-e a jelentkező! Mit állított elő? Mennyit? Mennyi idő alatt?

Ezért a legelső, hogy leellenőrizzük, hogy az emberünk előállított-e valamit az életben! Tehát más kérdésekre van szükség. Bennünket nem a PR-szöveg érdekel!

Mi volt a terméke az előző munkahelyén? Mit állított elő, vagy mi volt az eredménye a munkájának! Minden tevékenységnek van terméke. A péké a kenyér. Az adminisztrátoré a legépelt és elküldött levél, egy értékesítőé az eladott szolgáltatás vagy áru.

Aztán meg kell tudni, hogy mennyit termelt ezekből az ott léte alatt. Igen, a mennyiség érdekel bennünket. Ne feledjük, mi termelő embereket akarunk!

Harmadszor kérdezzünk rá arra, hogy kinek kellett ezekről beszámolnia!

Vigyázat! Nagyon rossz jel, ha megtámadja a kérdéseket! Ha a jelentkező nem termelő, nem nagyon állított elő semmit az életben, akkor ő egy "normál" interjúra készült, PR-beszélgetésre számított!
Nem állítom, hogy ő egy rossz ember, csak azt tanácsolom, ne vegye fel!
Lehet, hogy a beszélgetés nagyon rövid lesz! Hiszen bennünket a termék érdekel! Ha valamilyen terméket már fel tud mutatni, és képes valakit megnevezni, aki ezt bizonyítani is tudja, hajlandó és képes lesz kiáramoltatni, ő egy termelő ember.

Jogos lehet a kérdés: "Hogyan tudom ezt megállapítani egy pályakezdőről?"
Hát, ugyanígy! "Mire vagy büszke az életedben azon kívül, hogy iskolába jártál?" Azt fogja tapasztalni, hogy az érdeklődő emberek már munkába lépésük előtt is képesek voltak kiáramoltatni és termékeket előállítani!Ilyen válaszokat kaphatunk: "Édesapámmal dolgoztam nyaranta, és három házat építettünk fel." "Kétszer nyertünk a focicsapattal a bajnokságon." "Saját pénzemből vettem a motoromat."Stb.

Egy szervezet csak akkor jut beáramláshoz, azaz bevételhez, ha termel, azaz kiáramoltat. Ezt pedig csak termelő egyénekkel teheti meg. Így a felvételi interjúk szlogenje csak egy lehet:

Mutasd a terméked, megmondom, ki vagy!

Nagy Szilvia - konzultáns, Comline Kft.
Follow hrportal_hu on Twitter