Megjelent: 17 éve

Nem csak bevezetni, működtetni is kell a cafeteria rendszert

Tapasztalatok szerint a munkáltatók nagy része már felismerte, hogy nagy hangsúlyt kell fektetni a cafeteria szabályzat kidolgozására, a kollégák megfelelő tájékoztatására. Sok vállalat azonban megfeledkezik arról, hogy a kialakított rendszert működtetni is kell, vagy nem látja még át, hogy a rendszer működtetése milyen adminisztrációval is jár.

A cafeteria rendszer által megkövetelt többletmunkára sokszor nincs kellő tapasztalat, illegendő elegendő belső erőforrás a cégeknél. Legtöbb esetben belső átszervezéssel vagy külső munkaerő felvételével próbálják megoldani a hirtelen felmerülő problémát. Fontos szempont a felelős munkatárs kinevezésénél vagy kiválasztásánál, hogy felkészült legyen erre az első pillantásra egyszerű, ám mégis sokrétű feladatra. Nem csak személyiségben (precizitás, ügyfélcentrikus személyiség, stb.) kell alkalmasnak lennie, de a gyakorlati tapasztalatok is sokat jelentenek. Hiába sikerült a szabályzat kialakításánál minden adó- és jogi előírásnak eleget tenni, hiszen ezeket a szabályozásokat a működtetés során is figyelembe kell venni, mint például a be- és kiléptetésnél, az esetleges levonásoknál, a munkavállalónál bekövetkezett változásoknál, az év közben történő jogi változásoknál.

Az első időszakban áthidaló megoldás lehet a cafeteria rendszer műkötetésének kiszervezésre, mely feladatra egyre több cafeteria szolgáltató cég vállalkozik. Fontos átgondolnunk azonban, hogy bár ezek a szakemberek rendelkeznek minden szakmai tudással a működtetés ellátásához, ám a cégre vonatkozó információk nincsenek birtokukban.

A cafeteria rendszer bevezetésénél érdemes gondolni tehát a pénzügyi háttér megteremtésén túl az emberi erőforrás megteremtésre. Amennyiben előre látjuk, hogy a cégen belül nincs olyan munkatárs, aki fel tudja vállalni jelenlegi feladatköre mellet a cafeteria működtetését, érdemes a kezdetekkor olyan külső tanácsadó céget bevonni, aki nem csak a rendszer kialakítását, hanem a működtetést, vagy ezekben való tanácsadói támogatást is vállalja. Ha van erőforrása, de a munkaerő nem kellően tapasztalt ezen a területen, hasznos lehet cégre szabott cafeteria működtetés betanítást kérni a külsős, tapasztalt tanácsadótól. Így nemcsak erőforrást, időt és pénzt takaríthatunk meg, hanem a jövőbeli ellenőrzések miatt sem lesznek álmatlan éjszakáink.

Szabó Katalin
Trenkwalder Kft. cafeteria projektvezető
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Rejtett adócsapdák céges autóknál – rengeteg cég bukik el rajta!

A munkavállalók számára gyakori juttatási forma a céges autó, de az ezzel kapcsolatos áfakezelés számos kihívást és buktatót rejt a... Teljes cikk

SZÉP-kártya: így változtak a költések tavalyhoz képest

A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévben, mint tavaly - ismertette a Nemzetgazdasági... Teljes cikk

Mire költenek a SZÉP-kártyások? - így vásárolunk húsvétkor

A húsvéti időszakban kiemelt szerepet kapnak a SZÉP-kártyák, melyekkel egyebek mellett vendéglátóhelyeken, hotelekben is lehet fizetni. Tavaly és... Teljes cikk