kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Outsourcing: a leggyakoribb kockázat a rossz szolgáltató kiválasztása

A gyakran változó piaci környezetben egyre több vállalat dönt az outsourcing szolgáltatások igénybevétele mellett. Miközben folyamatosan nő a kiszervezett szolgáltatásokat használók száma, kevesen döntenek megfontoltan, pedig érdemes a külső szolgáltatások megrendelését alaposan átgondolni, hiszen stratégiai döntésről van szó.

images

images

Az elmúlt évtizedekben az üzleti szférában növekvő bizonytalanság figyelhető meg a globalizáció és a gyorsuló piaci verseny hatására. A versenyképesség fenntartásának ma elengedhetetlen feltétele a hatékonyság, a rugalmasság, a megbízhatóság és a profitabilitás javítása. Az outsourcing (kiszervezett szolgáltatások) megoldások segítségével egyre több vállalat éri el, hogy a bizonytalan, változó piaci környezetben is biztosítsa kiszámítható, nyereséges működését.

A magyar piacon 2008 óta jelenlevő Accace outsourcing és tanácsadó cég a partnerei körében felmérést készített. Az eredmények azt mutatják, hogy évről-évre növekszik a kiszervezés népszerűsége a legkülönbözőbb méretű vállalatok körében. A román, ukrán, lengyel és magyar vállalatok bevonásával végzett felmérés eredményeiből kiderül, hogy a válaszadók döntő többsége, 65 százaléka gondolja az outsourcingot a belső vállalati megoldásoknál költséghatékonyabb eszköznek. A válaszadók elsősorban a csökkenő költségekben, valamint a külső tudás és erőforrások hasznosításában látják a kiszervezés előnyeit. "Ezek mellett a kiszervezés legfőbb előnye a felelősség átruházása; hiszen az ügyfél átruházza az elvárt minőség és eredményesség reményében a felelősségét a szolgáltatóra - fogalmazott Nemecz István, az Accace ügyvezetője.

Az outsourcing bármilyen típusú és méretű vállalkozás számára előnyt jelenthet, működjön akár a forprofit szférában, vagy akár a közigazgatásban. A kiszervezés a dolgozói bérek megtakarításán túl is költségcsökkenést jelent, ezenkívül a nagyobb technológiai beruházások, a szoftverek és azok rendszeres frissítésének díját is megtakaríthatják a vállalatok. Ugyancsak előnye a kiszervezésnek a szolgáltatásnyújtás állandó minősége és magas minőségi szintje. Optimális esetben a bérszámfejtést nyújtó szolgáltató együttműködik például adótanácsadó és munkajog területén jártas jogász szakemberekkel, hogy összetettebb kérdésekben is segíteni tudják a vállalatot. A dolgozók számára előnyt jelent például a bérpapírokhoz való online hozzáférés biztosítása, illetve a magyar és angol nyelven mindig elérhető kiegészítő szolgáltatások.

Az előnyök számbavétele mellett az is fontos, hogy a vállalat előzetesen felmérje: számára milyen előnnyel bír a kiszervezés lehetősége, és milyen hasznot várhat ettől a szolgáltatástól. Az Accace tapasztalatai alapján ugyanis a leggyakoribb kockázat a rossz outsourcing szolgáltató kiválasztása. A cégeknek nagyon alaposan meg kell vizsgálniuk a lehetséges szolgáltatót és nem csupán az első benyomásnak engedve dönteni az új partner felől. Érdemes időt fektetni a megfelelő partner kiválasztásába, ellátogatni a kiszemelt cég irodájába, és egy személyes találkozó keretében meggyőződni a dedikálni kívánt csapat felkészültségéről.
A sikeres outsourcing 10 alapköve
1. A vállalat céljainak, célkitűzéseinek ismerete
2. Megfelelő partner kiválasztása
3. Alapos stratégiai tervezés, időszakos frissítéssel
4. Felsővezetői támogatás, szoros együttműködés az outsourcing partnerrel
5. Folyamatos kapcsolattartás
6. Cég eredményességét segítő javaslatok az outsourcing partnertől
7. Külső szakértelem hatékony kihasználása
8. Átfogó, naprakész jogszabályismeret
9. Személyes ügyek iránti fokozott figyelem
10. Rövid távú pénzügyi megoldások


"Kulcsfontosságú tényező a biztonsági előírások ellenőrzése a cégnél mind technikai, mind IT vonalon" - figyelmeztet Nemecz István. Például érdemes a potenciális szolgáltatóval elvégeztetni egy elemzést a saját cég biztonsági rendszerével kapcsolatosan, hogy az megfelel-e a pl. ISO 27001-es előírásoknak.

A kiszervezésre történő áttérés még egy közepes méretű vállalat esetében is összetett feladat. Az átállási folyamatot az elejétől kezdve jelentős tapasztalattal bíró, jól képzett szakemberekkel kell levezényelni, megfelelő eszközök és információtechnológiai háttér segítségével. Az átvételi folyamatot egy alapos tervezésnek kell megelőznie, amely folyamatos végigkövetéssel és állandó monitorozással segíti az átállást egy, a várakozások szerint hatékonyabb és rugalmasabb működésre.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk