Pánikgombbal kérhetnek segítséget a kalauzok
Problémás utas, a kalauzt ért bántalmazás esetén használhatják a jegyvizsgálók a pánikgombot. Eddig tizenkét alkalommal volt rá szükség - írja a MÁV közleménye alapján az origo.hu.
A pánikgomb segítségével a kalauz riasztani tudja a vonaton utazó vagyonőrt, a többi jegyvizsgálót, mozdonyvezetőt, vagy az üzemirányítókat.
A pánikgombot bántalmazás vagy azzal való fenyegetés, utas rosszulléte, balesetveszély elhárítása, az utasok értékeinek és a vonat védelméért használhatják.
A tavaly nyár óta eddig 12 alkalommal használták a jegyvizsgálók.
A jegyvizsgálók elmondása alapján megesett, hogy egyszerre öt utas lépett fel fenyegetően, azonban a pánikgomb használata után érkezett erősítés végül meggyőzte őket, lehiggadtak, és mindannyian fizettek.
Intézkedés alkalmával nem minden esetben együttműködők az utasok.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
origo.hu
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Friss, több mint 2800 magyar munkavállalót vizsgáló kutatás szerint a dolgozók jelentős része krónikus stresszel, alváshiánnyal és egészségtelen... Teljes cikk
Szeptember 15-től már minden régióban pályázhatnak a kkv-k a munkabiztonságot erősítő eszközökre - jelentette be hétfői közleményében Czomba... Teljes cikk
Egyre több magyar munkavállalót érintenek a mentális betegségek, elsősorban szorongás és depresszió, ami évente több mint 1,1 millió... Teljes cikk
- Így teszik újra vonzóvá a vasúti szakmát 1 éve
- Párizs 2024 - Közlekedési sztrájk az olimpiai pluszmunkáért 2 éve
- Kalauzok nélkül: a MÁV teszteli, hogy bizonyos járatok jegyvizsgáló nélkül közlekedjenek 2 éve
- Megverték a jegyvizsgálót, megtámadták a mozdonyvezetőt - tiltakozásul leállnak a vonatok 2 éve
- Megállapodtak a béremelésről a MÁV-VOLÁN-csoportnál 2 éve
- MÁV: a német vasúton szerdától korlátozások várhatók munkabeszüntetés miatt 2 éve
- Elindult a vasutasok országos sztrájkja 2 éve
- Úgy lerészegedett a vasutas, hogy leállt miatta a vasúti közlekedés 2 éve
- Vasutasok a 18 fokról: Ez nem emberi munkavégzésre alkalmas hőmérséklet 3 éve
- Nem kaptak béremelést, sztrájkolhatnak is a vasutasok 3 éve
- Részeg mozdonyvezetőt szállítottak le a rendőrök a Dunaszerdahelyre beérkező vonatról 4 éve

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja