Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 8 hónapja

Robot banki ügyintézőkkel fogunk beszélgetni

Éppen az ügyfelekkel foglalkozó területeken látnak legnagyobb fantáziát a világ legnagyobb bankjai a mesterséges intelligenciában, melynek alkalmazása százmilliárd dolláros nagyságrendű költségmegtakarítást okozhat.

Az állások száma azonban csak mérsékelten csökkenne, ráadásul az új technika nemcsak elvesz, hanem teremt is munkahelyeket -írja a privatbankar.hu

Elsősorban a az ügyfélkapcsolatok terén látta a legtöbb bank az első számú alkalmazási lehetőséget, Ez a Finanacial Times által megkérdezett 18 bankból 17-re igaz. Továbbá a bankárok 40 százaléka tervez beruházásokat az AI terén, ám csak akkor használják a technikát, ha lényeges költségmegtakarításokat okoz.

A technológia elterjedése azonban mindössze a munkahelyek 20 százalékát veszélyezteti. Elsősorban a pénzügyi vállalatok működését fogják átalakítani a chatbotok (chetelő robotok), a hangos asszisztensek, az ügyfélazonosítás, a biometrikus azonosítás, a biztosítások és a befektetések kezelése terén. Ez még egy bűncselekmény esetén is hasznos lehet.

privatbankar.hu
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
27 karrier indult be a Magyar Telekomnál egy Insta Story gyorsaságával

Egy új toborzási módszerrel a Magyar Telekom egy nap alatt 27 gyakornokot szerződtetett. A toborzásra több mint 900 hallgató regisztrált, közülük... Teljes cikk

HR sci-fi

Az nem újdonság, hogy ha valaki állást keresgél az interneten, akkor a keresett pozíciókhoz hasonló hirdetések bukkannak fel a böngészőkben. De az... Teljes cikk

A felhő egyre elterjedtebb, a biztonság viszont továbbra is kihívást jelent

Egyre több vállalat helyezi a felhőbe az üzemkritikus működési folyamatait és a legbizalmasabb adatállományait, azonban a felhő alapú... Teljes cikk