Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 11 hónapja

Robot banki ügyintézőkkel fogunk beszélgetni

Éppen az ügyfelekkel foglalkozó területeken látnak legnagyobb fantáziát a világ legnagyobb bankjai a mesterséges intelligenciában, melynek alkalmazása százmilliárd dolláros nagyságrendű költségmegtakarítást okozhat.

Az állások száma azonban csak mérsékelten csökkenne, ráadásul az új technika nemcsak elvesz, hanem teremt is munkahelyeket -írja a privatbankar.hu

Elsősorban a az ügyfélkapcsolatok terén látta a legtöbb bank az első számú alkalmazási lehetőséget, Ez a Finanacial Times által megkérdezett 18 bankból 17-re igaz. Továbbá a bankárok 40 százaléka tervez beruházásokat az AI terén, ám csak akkor használják a technikát, ha lényeges költségmegtakarításokat okoz.

A technológia elterjedése azonban mindössze a munkahelyek 20 százalékát veszélyezteti. Elsősorban a pénzügyi vállalatok működését fogják átalakítani a chatbotok (chetelő robotok), a hangos asszisztensek, az ügyfélazonosítás, a biometrikus azonosítás, a biztosítások és a befektetések kezelése terén. Ez még egy bűncselekmény esetén is hasznos lehet.

privatbankar.hu
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
5 tévhit a HR-szoftverekkel kapcsolatban

A HR Master a HR Blogon felsorol 5 előítéletet a HR-szoftverekkel kapcsolatban, és összegyűjtötték miért fontosak ezek a programok még a legkisebb... Teljes cikk

Milyen lesz a HR 2025-ben?

Lesz, ahol 2025-re megszűnik a HR? Legalábbis a mai formájában? A Tech Mahindra az elkövetkező hat évben újragondolja a HR funkciókat. A cég... Teljes cikk

Automatizálás a kiválasztási folyamatban: hatékonyság vs. személyesség?

Az emberierőforrás-gazdálkodás területén is fontos kérdés a digitalizáció, a folyamatok fejlesztése, automatizálása. Az elmúlt évek során a... Teljes cikk