Megjelent: 7 hónapja

Sosem volt még ekkora szükség a vezetők érzelmi intelligenciájára

Az érzelmi intelligencia egyébként is nélkülözhetetlen kvalitás egy vezető számára, most azonban a koronavírus miatt kialakult helyzetben az eddiginél is nagyobb szükség van rá. A válság után visszaüthet, ha nélkülözzük az empátiát, az asszertivitást és profit termelő gépként bánunk az alkalmazottakkal.

images

A koronavírus következményeként jelentkező leállások egész iparágakat kényszerítettek térdre. Válsághelyzetben egy cég vezetőjeként még nagyobb felelősség hárul az emberre, mint egyébként.

Hogyan viselkedik egy érzelmileg intelligens vezető válsághelyzetben? - A Kósa Erika Akadémia alapítójának tanácsai.

Nem mindig a gyors válasz a jó válasz

Gazdasági területtől függetlenül rengeteg vállalatvezető szinte azonnal elbocsátotta az alkalmazottjait, vagy csökkentette a bérüket. Ahol a helyzet miatt teljesen ellehetetlenült a munkavégzés, ott ez a megoldás érthető. A gyors reakció azonban nem mindig a legjobb megoldás egy problémára. Érdemes higgadtan és tudatosan átgondolni, hogy a tervezett változásoknak milyen hatásai lesznek a vállalatra. Az alkalmazkodás nem egyszerű, mégis mindent meg kell tennünk, hogy elkerüljük a teljes leállást - tanácsolja Kósa Erika.

Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció

Normál helyzetben is nagyon fontos, hogy a vállalaton belüli kommunikáció asszertív és kétoldalú legyen. A vezetőknek érdemes meghallgatniuk az alkalmazottak véleményét, ötleteit, félelmeit, hiszen ezáltal több nézőpontot is megismernek, valamint a beosztottak is azt érzik, hogy számítanak.

Fokozottan igaz ez válság idején, hiszen az ember rosszul viseli a bizonytalanságot és a kiszolgáltatottságot. Ha aszimmetrikus a kommunikáció, ha egyoldalú döntésekkel szembesítjük a munkavállalókat, akkor úgy érezhetik, hogy kihagyták őket olyan kérdések megvitatásából, ami pont őket érinti.

A kommunikációnak egyenesnek, konkrétnak és folyamatosna, motiválónak, támogatónak és megnyugtatónak kell lennie.

Bízz a munkatársaidban!

Magyarországon főleg a kis- és középvállalatok vezetői ódzkodnak a home office gondolatától, mert nem bíznak abban, hogy a beosztottak valóban a kiadott feladattal foglalkoznak. Ebben a helyzetben viszont felelőtlen vezetői hozzáállás olyan alkalmazottaktól azt kérni, hogy továbbra is járjanak be, akik otthonról is el tudják végezni a munkájukat. A munkavállaló biztonsága és a vírus terjedésének lassítása most a legfontosabb.

Fontos az is, hogy a home office-ban lévő alkalmazottak megkapjanak minden, a munkavégzéssel kapcsolatos segítséget, a „terepen” dolgozók pedig minden egészségbiztonsággal kapcsolatos támogatást.

Fókuszban a jövő

Mind etikai, mind márkaépítési szempontból hibát követ el, akit profitgyártó „gépként” tekint a munkavállalókra.

„Nem szabad elfelejtenünk, hogy emberekkel dolgozunk, és munkáltatóként felelősek vagyunk értük, közvetve pedig a családjukért. Krízishelyzetben ráadásul az alkalmazottak és a társadalom is árgus szemekkel figyeli, hogy miként cselekszik a felsővezetés. És ők azok, akik a helyzet normalizálódása után is emlékezni fognak” - hívja fel a figyelmet Kósa Erika.

Az etikátlanul, nem megfelelő eljárással elbocsátott vagy rossz körülmények között foglalkoztatott munkaerő nagyon kedvezőtlen hatással lehet a vállalat jövőbeli megítélésére. A külső és a belső márkaimázs is károkat szenvedhet, ezeket pedig nagyon nehéz később helyreállítani.

  • 2020.11.17Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE A Toborzás a LinkedIn-en és a Facebookon 1 napos workshopon délelőtt kérdést kaphat LinkenInnel kapcsolatos kérdéseire, szó lesz továbbá a vállalati oldal fontos elemeiről, karrieroldalról és oldal-analitikákról. Délután példákkal színesítve ismerkedhet meg a kampánykezeléssel, kapcsolati háló felépítésének kérdéseivel és egyéb, Facebookkal kapcsolatos funkcióval. Részletek Jegyek
  • 2020.11.23Művezető képzés A művezetők szakmai továbbképzése a vezetői feladataik eredményes és hatékony ellátására. A résztvevők vezetői, problémamegoldási és termelékenységfejlesztési készségeinek fejlesztése konkrét feladatokon, szituációs játékokon, esettanulmányokon keresztül. Részletek Jegyek
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Az IT-vezetők fizetése még az ügyvezető igazgatókét is túlszárnyalhatja

A koronavírus-járvány a menedzseri bérekre és munkakörökre is hatással van. Teljes cikk

Először neveztek ki női elnök-vezérigazgatót a Wall Streeten

Jane Fraser személyében először neveztek ki női elnök-vezérigazgatót a Wall Street egyik nagy bankja, a Citigroup élére. Teljes cikk

Top vezetői erények - 2. rész

A hiteles vezetőt fel lehet ismerni arról, hogy rendelkezik bizonyos erényekkel. De melyek ezek az erények, amelyek egy vezetőt a legalkalmasabbá tesznek... Teljes cikk