Megjelent: 6 éve

Szakmai közösségi oldal indult a szolgáltató központosoknak

images

A most indult, szolgáltató központnál dolgozóknak szóló SSC Heroes oldalon az érintettek mondanak véleményt az egyes cégeknél tapasztalható munkakörülményekről, a menedzsment hozzáállásáról vagy épp az étkezők minőségéről.

A szolgáltató központokról (SSC - Shared Service Center) sokaknak máig a call centerek jutnak eszükbe, miközben már nagy multinacionális cégek komplexebb feladatokat ellátó kihelyezettségeiről beszélhetünk. A szektor napjainkra az egyik legtöbb hazai munkavállalót foglalkoztató ágazattá nőtte ki magát, és az elkövetkezendő 1-1,5 évben is itt várható a legnagyobb arányú munkahelybővítés – írja az új közösségi oldal közleménye.

Az EY (korábban Ernst & Young) által a közelmúltban elvégzett Nemzeti SSC felmérés szerint közel 80 vállalat rendelkezik hazánkban szolgáltató központtal, amelyek több, mint 30 ezer ember számára biztosítanak munkalehetőséget. Ezzel Lengyelország után hazánk a második legkedveltebb ebből a szempontból Európában, ráadásul a központok 68 százaléka további bővítéseket is tervez. Hatékonyságukat leginkább a jól képzett munkaerővel, a nyelvtudással, valamint az alacsony költségekkel magyarázzák a döntéshozók.

A terület vezetői szerint a további töretlen fejlődés egyik legfontosabb gyakorlati kihívása a közeljövőben a szektor megítélésének és kommunikációjának javításában rejlik. Ennek adhat lendületet a tematikus szakmai közösségi portál. Az oldalra a szektorban dolgozók, illetve az iránta érdeklődők regisztrálhatnak, és többek között az egyes cégeknél fennálló munkakörülményekről, előrelépési- és munkalehetőségekről, vagy akár az étkezők minőségéről is tájékozódhatnak. Az információk ráadásul első kézből származnak, ugyanis a regisztrált munkáltatók és munkavállalók anonim módon osztják meg tapasztalataikat különböző témakörökben.

Külön érdekesség, hogy az egyes munkakörök fizetési statisztikáit is vezeti a rendszer. A legmagasabb és legalacsonyabb határértékeken kívül az átlagérték is megtalálható az egyes pozíciókhoz tartozó fizetések kapcsán, amelynek hitelességét a készítők is próbálják növelni a szándékoltan túlzó, fals adatok moderálásával. „A hazai központok dolgozói nagyrészt az Y generáció 25-30 éves fiataljai, akikre manapság a kivándorlási hajlandóság leginkább jellemző. Meg szeretnénk mutatni nekik, hogy ebben a szektorban itthon is van lehetőség komoly szakmai tapasztalatra szert tenni, ráadásul kifejezetten magasnak számító kezdő fizetésért.” – mondta Balázsik Péter, az SSC Heroes alapítója a célokról. A jelenleg béta üzemmódban működő angol nyelvű portál a közösségi funkciókon kívül híroldalként is funkcionál, így mostantól az összes hazai SSC témájú hír egy helyen megtalálható lesz – áll a közleményben.
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Home office és beléptetés online - így zajlanak a hétköznapok járvány idején a Roche Szolgáltató Kft-nél

Tudatos felkészülés krízishelyzetekre, home office teszt élesben a teljeskörű bevezetés előtt, online toborzás és onboarding a vészhelyzet alatt... Teljes cikk

170 új munkatárs és az Ice Cube sofőrjei segítik az élelmiszer-kiszállítást a Tescónál

A Tesco Online Bevásárlás csapatának munkáját a kiszállításban jártas Ice Cube cég munkatársai és autói is segítik. Teljes cikk

Így szervezze ki hatékonyan a projektfeladatokat

Bizonyos tevékenységek, akár projektek kiszervezése ma már mindennapos a cégek életében. Így egyrészt a vállalatnál hiányzó tudást lehet bevonni... Teljes cikk