13 cikk a(z) shared service center címkével:

Harmincszorosára növelte munkavállalói számát az NI Hungary szolgáltató központja

1 éve Az NI Hungary Kft. 2005-ben hét fővel alakult szolgáltató központja - shared services center (ssc) - harmincszorosára növelte munkavállalói létszámát: csak az idei évben már száz munkavállalót vettek fel, így összesen több mint kétszázan dolgoznak ezen a területen - írja az MTI. Teljes cikk...


Transition/Migration Manager

2 éve Ezek a típusú szerepkörök a Shared Service Centerekben lelhetőek fel, ahol egy külföldi országból hoznak át bizonyos folyamatokat, melyeket ezt követően Magyarországról fognak ellátni. Teljes cikk...


Szakmai közösségi oldal indult a szolgáltató központosoknak

4 éve SSC Heroes néven a hazai szolgáltató központok (Shared Service Center) érintettjeit összegyűjtő közösségi portál indult, amely a szektor ismertségét hivatott növelni, és a szakma kommunikációját támogatni. Teljes cikk...


Szakemberhiány lassíthatja a szolgáltatóközpontok hazai terjedését

5 éve A nemzetközi szolgáltatóközpontok (SSC - Shared Service Center) hazai szerepének növelése a magyar gazdaságpolitika egyik sarkalatos törekvése. Ennek a célkitűzésnek a megvalósulását azonban mind erőteljesebben akadályozza az a tény, hogy egyre nehezebb megfelelő szakembert találni ezekre a speciális készségeket igénylő pozíciókra. A BDO Magyarország álláspontja szerint a megoldást a fiatal munkavállalók pálya-reorientációs felkészítése, illetve a szabályozási környezet rugalmasságának további fokozása jelentheti. Teljes cikk...


Felnőttkorba ért az SSC-szektor Magyarországon

5 éve Magyarországra már inkább a magasabb hozzáadott értékű szolgáltatások érkeznek. Ez a piac fejlődése. Új centereket azonban nem igazán tudtunk bevonzani, míg például Lengyelországban egyre több központ nyílik - derül ki az eddigi legnagyobb kitöltő számú és egyben az első hazai benchmark SSC-felmérés tanulságaiból. A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) kutatásáról, a hazai szolgáltató központi piac fejlődési stádiumáról Pintér Mónikával, a HOA elnökségi tagjával beszélgettünk. Teljes cikk...


Erre kell hangsúlyosan figyelni külföldiek foglalkoztatása esetén

5 éve Jogszerű foglalkoztatás csak az engedélyben megjelölt feltételekkel valósulhat meg, illetve a shared service centerek esetében a külföldiek foglalkoztatása külön odafigyelést és gondos előkészítést igényel - olvasható a DLA Piper Advocatus címmel futó blogján. Teljes cikk...


A British Telecom szolgáltató központjának debreceni tapasztalatai

5 éve Nem véletlen, hogy 2008 februárjában a British Telecom (BT) - a főváros mellett - Debrecenben is megnyitotta európai szolgáltató központját (SSC). A "cívisváros" évek óta dinamikusan fejlődik, kiváló az összhang a városvezetés, az egyetem, valamint a befektetők között és nem utolsósorban jól képzett fiatalok hada várja, hogy tudásukat a nemzetközi nagyvállalati kultúrával felvértezve igazi gyakorlatias szakemberekké váljanak. A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség a „"HOA menjek" program keretében Debrecenben is céglátogatást szervezett középiskolásoknak. Ennek kapcsán készült interjú Grócz Máriával, a BT Global Services HR vezetőjével, a HOA képzési munkacsoportjának egyik alapító tagjával. Teljes cikk...


Mennyit fizetnek a multik ügyféltámogató központjai?

6 éve Az utóbbi 10 évben több száz multinacionális vállalat helyezte a kelet-közép-európai régióba - így például Budapestre - regionális ügyféltámogató központját. Több tízezer fős, nyelveket beszélő munkaerőt alkalmaznak. Mennyiért is? Teljes cikk...


Karrierstart üzlettámogató központban

7 éve Nemzetközi csapat, jó munkakörnyezet, versenyképes fizetés. Személyzeti szakemberek ezeket a tényezőket emelik ki, miért jó multinacionális cég üzlettámogató központjában (angol rövidítéssel: ssc) dolgozni. Az utóbbi tíz évben közel 80 ilyen egység létesült Magyarországon, és körülbelül 35 ezren keresik itt a kenyerüket. Mi kell a bejutáshoz? Milyen árnyoldalai vannak az ilyen munkának? Teljes cikk...


Ilyen munkavállalókra lesz szükség évek múlva

7 éve A jövő a tanult, alkalmazkodásra és együttműködésre képes munkavállalóké lesz - derül ki az IBM Fehér Könyvéből. Néhány év múlva ugyanis az új munkahelyek 30 százalékánál felsőfokú, 50 százalékánál pedig középfokú végzettséget várnak el és az állások döntő részét a szolgáltató szektor kínálja majd. Ezzel a folyamattal értelmetlen szembemenni, mert versenyképességünk csökkenését eredményezheti - nyilatkozta portálunknak a kötetet gondozó Suhajda Attila, az IBM kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója. Teljes cikk...


Drágul az új munkaerő

10 éve A vállalatoknak világszerte fel kell készülniük arra, hogy a következő tíz évben iparágtól függően akár a munkaerő felét is érintheti a nyugdíjazás problémája. Ez maga után vonja a tehetségek számának csökkenését is, amely által drágábbá válik az új munkaerő - szól a prognózis a Napi Gazdaság cikkében. Teljes cikk...


Óriás szolgáltatóközpont 1700 dolgozóval

11 éve Hazánk legnagyobb szolgáltatóközpontját hozza létre a T-Systems. A német társaság hazai leányvállalata, az IT Services Hungary a fővárosban mintegy 700, Debrecenben pedig ezer embert készül foglalkoztatni. A cég a munkaerő-utánpótlás érdekében képzéseket indít középiskolásoknak és egyetemistáknak. Emellett a vállalat friss diplomásoknak szervez nyári egyetemet, és tanulmányi ösztöndíjat is ad. Teljes cikk...


Óriás szolgáltatóközpont 1700 dolgozóval

11 éve Hazánk legnagyobb szolgáltatóközpontját hozza létre a T-Systems. A német társaság hazai leányvállalata, az IT Services Hungary a fővárosban mintegy 700, Debrecenben pedig ezer embert készül foglalkoztatni. A cég a munkaerő-utánpótlás érdekében képzéseket indít középiskolásoknak és egyetemistáknak. Emellett a vállalat friss diplomásoknak szervez nyári egyetemet, és tanulmányi ösztöndíjat is ad. Teljes cikk...