kapubanner for mobile

28 cikk a(z) shared service center címkével - 1. oldal

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

1 éve A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben, jellemzően nyelveket magas szinten beszélő diplomások. Megnéztük, hogy kik a jelentős szereplők, az utóbbi egy évben hogyan változott a létszám e cégeknél. Teljes cikk...


Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál

1 éve A business service szektorban dolgozók 70 százaléka Z generációs. Az igényeikhez alkalmazkodás kulcsfontosságú a megtartásban - mondja Lenk István az üzleti szolgáltató központok szervezetének (ABSL) elnöke, az Eaton Enterprises magyarországi ügyvezetője. Hagyományos év végi sorozatunkban HR vezetők összegzik az évet és nyilatkoznak célkitűzéseikről. Az első részben most egy üzleti vezető értékel, akinek a HR-re is széles rálátása van. A hazai BSC szektorban már 100 ezer munkavállaló dolgozik. Teljes cikk...


A 10 leggyorsabban növekvő HR toborzási szolgáltató: itt a HR Portál - OPTEN listája

2 éve Mely cégnek robbant az árbevétele 2022-ben? Hol volt a legnagyobb a profitnövekedés? Az OPTEN céginformációs szolgáltatóval közösen nagyító alá vettünk több ezer HR szolgáltatót. Exkluzív listánk a leggyorsabban növekvő magyarországi munkaerő-közvetítő és -kölcsönző vállalkozásokról. Teljes cikk...


Munkaerőpiaci kilátások és karrierlehetőségek a 21. században: egy átfogó áttekintés

2 éve A modern munkaerőpiac a technológiai fejlődés és az üzleti igények változása miatt új kihívásokat és lehetőségeket teremt. Az alábbi anyagban áttekintjük a szakdolgozat minta PDF fontosságát, a menedzseri pozíciók jellemzőit, a NAV állásokat, a rendszergazdák szerepét, a diplomata teendőit, a vendégtéri szaktechnikusok kihívásait és a shared service center előnyeit. Továbbá, megvizsgáljuk az infrastruktúra jelentését és hatását a modern vállalkozásokra. Teljes cikk...


Online épített fel üzleti szolgáltatóközpontot a Covid alatt

4 éve Amikor munkába állt tavaly nyár elején, már itt volt a koronavírus. Néhány hónap alatt hozott létre csapatával Budapesten egy üzleti szolgáltatóközpontot Szende Csaba. Méghozzá úgy, hogy a munkatársak 90 százalékával csak nemrég találkozott személyesen. A Trivium Packaging európai business services centerének (BSC) ügyvezetőjét a virtuális BSC kiépítéséről és az iparág trendjeiről is kérdeztük. Úgy látja, Közép-Európa, mint célpont a Covid alatt felértékelődött.    Teljes cikk...


Mennyit keresnek az üzleti szolgáltató központokban dolgozók?

4 éve Egy pályakezdő könyvelő 380 000 forintra számíthat, logisztikában stratégiai beszerzőként 700 000 forint, míg HR vezetőként 1,3 millió lehet az alapbér. A Hays Hungary Salary Guide című kiadványából az üzleti szolgáltató központokban (shared services center vagy business services center) kínált fizetéseket vesszük nagyító alá. Teljes cikk...


Melyek a legnagyobb hazai üzleti szolgáltatóközpontok?

4 éve Folytatjuk a Budapest Business Journal hetilap által összeállított iparági toplisták bemutatását. Ezúttal a Magyarországon működő nemzetközi üzleti szolgáltatóközpontokat vesszük nagyító alá a 2020. évi adatok alapján. Shared service center (ssc) vagy business service (bsc) center néven is emlegetik ezeket az üzleti egységeket. Már közel 200 működik Magyarországon. Teljes cikk...


Hogyan kezelték a covid-helyzetet az üzleti szolgáltató központok?

4 éve Magyarországon működő nemzetközi üzleti szolgáltató központok körében (BSC) mérte fel a covidjárvány két hullámának hatásait kérdőíves felmérésében a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) három partnerszevezettel. A BSC-k alkalmazottainak 92%-a home office-ban dolgozik, őszre a lelkesedés és elköteleződés fenntartása vált az egyik legfontosabb kihívássá. Teljes cikk...


A Disney+ már tavasszal Magyarországon? Gőzerővel keresik budapesti munkatársaikat

5 éve A video-streaming piac legújabb szereplője, a Disney legkorábban ősszel indítja el magyarországi szolgáltatását, ám a valóságban hamarabb jön Magyarországra és kicsit másképp. A HR Portál megtudta, hogy január vége óta gőzerővel zajlik a munkaerő-toborzás az új budapesti ügyfélszolgálati központba. 250 munkatárs Budapestről végzi majd a Disney szolgáltatással kapcsolatos ügyintézést. Úgy tudjuk, hogy a budapesti csapat már részben tőlünk szolgálja ki a Disney március 24-re tervezett nyugat-európai piacra lépését. Teljes cikk...


Új szolgáltató központok Miskolcon

6 éve Miskolc egy új piacra készül betörni: új szolgáltató központok, SSC-k (Shared Service Centerek) számára kínál komplex lehetőségeket - írja a hellovidek.hu oldal. Teljes cikk...


10 év a hazai iroda designban

6 éve Nemzetközi kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy az Y, Z generációs munkavállalók számára a munkabér és karrier mellett mára az inspiratív környezet a legfontosabb elvárás a munkáltatóval szemben, amit egyre több cég ismer fel. Különösen a Shared Service Centerek (SSC) esetében igaz ez, ahol a munkaerő fluktuáció rendkívül magas más ágazatokkal összehasonlítva. Az elmúlt egy évtized munkaerőpiaci elmozdulásai így jelentős változásokat eredményeztek nemcsak a munkahelyi kultúra, hanem az irodákkal szemben támasztott követelmények terén is. A Stay In Hungary Kft. szakemberei összegyűjtötték az elmúlt tíz év legfontosabb irodatervezés megoldásait, melyet három kiemelt korszakon és irodamodellen keresztül szemléltetnek. Teljes cikk...


A szakértelemben hisznek az ügyfélszolgálatok?

6 éve 2019. 01. 17., Budapest - A Cofidis Magyarország hiánypótló szakmai napot szervez az ügyfélszolgálatok, a Shared Service Center-ek (Szolgáltató Központok) helyzetéről és jövőjéről Szakértő Ügyfélszolgálat címmel. A HR- és ügyfélszolgálati vezetőknek szánt konferencia fókuszában az átalakuló ügyfélszolgálati munka és a munkavállalók szakmai felkészítésének kérdései állnak. A rendezvény keretét egy országos, reprezentatív kutatás alapozta meg, amely elsőként ad teljes iparági körképet az ügyfélszolgálati munkakörben dolgozókról és az őket alkalmazó cégek várakozásairól. A fél napos ingyenes szakmai esemény Budapesten a Dürer Rendezvényházban kerül megrendezésre 2019. január 29-én. Korlátozott számban még vannak helyek, regisztrálni a konferencia oldalán lehet. Teljes cikk...


Újabb szolgáltató központ, 180 munkahely

6 éve A Nokia Siemens Networks (NSN) Kft. 180 munkavállalót foglalkoztató pénzügyi szolgáltató központot nyitott Budapesten, amely több kontinensen, közel 50 ország számára lát el cégen belüli számviteli, könyvelési feladatokat Teljes cikk...


Harmincszorosára növelte munkavállalói számát az NI Hungary szolgáltató központja

8 éve Az NI Hungary Kft. 2005-ben hét fővel alakult szolgáltató központja - shared services center (ssc) - harmincszorosára növelte munkavállalói létszámát: csak az idei évben már száz munkavállalót vettek fel, így összesen több mint kétszázan dolgoznak ezen a területen - írja az MTI. Teljes cikk...


Transition/Migration Manager

9 éve Ezek a típusú szerepkörök a Shared Service Centerekben lelhetőek fel, ahol egy külföldi országból hoznak át bizonyos folyamatokat, melyeket ezt követően Magyarországról fognak ellátni. Teljes cikk...


Szakmai közösségi oldal indult a szolgáltató központosoknak

11 éve SSC Heroes néven a hazai szolgáltató központok (Shared Service Center) érintettjeit összegyűjtő közösségi portál indult, amely a szektor ismertségét hivatott növelni, és a szakma kommunikációját támogatni. Teljes cikk...


Szakemberhiány lassíthatja a szolgáltatóközpontok hazai terjedését

11 éve A nemzetközi szolgáltatóközpontok (SSC - Shared Service Center) hazai szerepének növelése a magyar gazdaságpolitika egyik sarkalatos törekvése. Ennek a célkitűzésnek a megvalósulását azonban mind erőteljesebben akadályozza az a tény, hogy egyre nehezebb megfelelő szakembert találni ezekre a speciális készségeket igénylő pozíciókra. A BDO Magyarország álláspontja szerint a megoldást a fiatal munkavállalók pálya-reorientációs felkészítése, illetve a szabályozási környezet rugalmasságának további fokozása jelentheti. Teljes cikk...


Felnőttkorba ért az SSC-szektor Magyarországon

12 éve Magyarországra már inkább a magasabb hozzáadott értékű szolgáltatások érkeznek. Ez a piac fejlődése. Új centereket azonban nem igazán tudtunk bevonzani, míg például Lengyelországban egyre több központ nyílik - derül ki az eddigi legnagyobb kitöltő számú és egyben az első hazai benchmark SSC-felmérés tanulságaiból. A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) kutatásáról, a hazai szolgáltató központi piac fejlődési stádiumáról Pintér Mónikával, a HOA elnökségi tagjával beszélgettünk. Teljes cikk...


Erre kell hangsúlyosan figyelni külföldiek foglalkoztatása esetén

12 éve Jogszerű foglalkoztatás csak az engedélyben megjelölt feltételekkel valósulhat meg, illetve a shared service centerek esetében a külföldiek foglalkoztatása külön odafigyelést és gondos előkészítést igényel - olvasható a DLA Piper Advocatus címmel futó blogján. Teljes cikk...


A British Telecom szolgáltató központjának debreceni tapasztalatai

12 éve Nem véletlen, hogy 2008 februárjában a British Telecom (BT) - a főváros mellett - Debrecenben is megnyitotta európai szolgáltató központját (SSC). A "cívisváros" évek óta dinamikusan fejlődik, kiváló az összhang a városvezetés, az egyetem, valamint a befektetők között és nem utolsósorban jól képzett fiatalok hada várja, hogy tudásukat a nemzetközi nagyvállalati kultúrával felvértezve igazi gyakorlatias szakemberekké váljanak. A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség a „"HOA menjek" program keretében Debrecenben is céglátogatást szervezett középiskolásoknak. Ennek kapcsán készült interjú Grócz Máriával, a BT Global Services HR vezetőjével, a HOA képzési munkacsoportjának egyik alapító tagjával. Teljes cikk...


Mennyit fizetnek a multik ügyféltámogató központjai?

13 éve Az utóbbi 10 évben több száz multinacionális vállalat helyezte a kelet-közép-európai régióba - így például Budapestre - regionális ügyféltámogató központját. Több tízezer fős, nyelveket beszélő munkaerőt alkalmaznak. Mennyiért is? Teljes cikk...


Karrierstart üzlettámogató központban

14 éve Nemzetközi csapat, jó munkakörnyezet, versenyképes fizetés. Személyzeti szakemberek ezeket a tényezőket emelik ki, miért jó multinacionális cég üzlettámogató központjában (angol rövidítéssel: ssc) dolgozni. Az utóbbi tíz évben közel 80 ilyen egység létesült Magyarországon, és körülbelül 35 ezren keresik itt a kenyerüket. Mi kell a bejutáshoz? Milyen árnyoldalai vannak az ilyen munkának? Teljes cikk...


Ilyen munkavállalókra lesz szükség évek múlva

14 éve A jövő a tanult, alkalmazkodásra és együttműködésre képes munkavállalóké lesz - derül ki az IBM Fehér Könyvéből. Néhány év múlva ugyanis az új munkahelyek 30 százalékánál felsőfokú, 50 százalékánál pedig középfokú végzettséget várnak el és az állások döntő részét a szolgáltató szektor kínálja majd. Ezzel a folyamattal értelmetlen szembemenni, mert versenyképességünk csökkenését eredményezheti - nyilatkozta portálunknak a kötetet gondozó Suhajda Attila, az IBM kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója. Teljes cikk...


Drágul az új munkaerő

17 éve A vállalatoknak világszerte fel kell készülniük arra, hogy a következő tíz évben iparágtól függően akár a munkaerő felét is érintheti a nyugdíjazás problémája. Ez maga után vonja a tehetségek számának csökkenését is, amely által drágábbá válik az új munkaerő - szól a prognózis a Napi Gazdaság cikkében. Teljes cikk...


Óriás szolgáltatóközpont 1700 dolgozóval

18 éve Hazánk legnagyobb szolgáltatóközpontját hozza létre a T-Systems. A német társaság hazai leányvállalata, az IT Services Hungary a fővárosban mintegy 700, Debrecenben pedig ezer embert készül foglalkoztatni. A cég a munkaerő-utánpótlás érdekében képzéseket indít középiskolásoknak és egyetemistáknak. Emellett a vállalat friss diplomásoknak szervez nyári egyetemet, és tanulmányi ösztöndíjat is ad. Teljes cikk...