kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Szervezetfejlesztés - Change management

A szervezetfejlesztés egyik legnagyobb és legkomplexebb kihívása a szervezeti kultúra váltás.

Szervezeti kultúra váltás

  • A szervezeti kultúra váltásnak mindig meg kell lennie egy világos és erős indokának, amely meggyőzi a szervezet tagjait arról, hogy miért szükséges a változás, és milyen előnyökkel járhat. Ez lehet például egy válság, egy új piaci lehetőség, egy új vezetői vízió vagy egy új stratégia.
  • A szervezeti kultúra váltásnak mindig ki kell indulnia a vezetőségtől, akiknek fel kell vállalniuk a változás iránti elkötelezettségüket, és példát kell mutatniuk a kívánt magatartásokkal. A vezetőknek be kell vonniuk a szervezet többi tagját is a változásba, és biztosítaniuk kell a megfelelő kommunikációt, támogatást és visszajelzést
  • A szervezeti kultúra váltásnak mindig rendelkeznie kell egy jól kidolgozott tervvel, amely meghatározza a változás célját, irányát, ütemezését, mérföldköveit és eredménymutatóit. A tervnek figyelembe kell vennie a szervezet jelenlegi kultúrájának erősségeit és gyengeségeit, valamint az ellenállás lehetséges okait és formáit.
  • A szervezeti kultúra váltásnak mindig alkalmazkodnia kell a változó körülményekhez, és képesnek kell lennie a korrekciókra és a finomhangolásokra. A változásmenedzsment nem egy lineáris és determinisztikus folyamat, hanem egy iteratív és adaptív folyamat, amely során folyamatosan tanulunk és javítunk.

A szervezetfejlesztés és a változásmenedzsment két összefüggő, de nem azonos fogalom. A szervezetfejlesztés a szervezet egészére kiterjedő, tervszerű és tudatos beavatkozás, amelynek célja a szervezet hatékonyságának és életképességének növelése a magatartástudományi ismeretek felhasználásával. A változásmenedzsment a szervezetfejlesztés egyik eszköze, amely a szervezet jövőállóságát biztosítja a stratégiai célok, a vezetés, a szervezeti működés, kultúra és a technológia összehangolt fejlesztési folyamatának kézben tartásával. A változásmenedzsment egyszerre jelenti a változás folyamatának erős, rugalmas és tudatos irányítását, és az emberek kreatív önszerveződésének támogatását.

A szervezetfejlesztés és a változásmenedzsment lépései általában a következők:

  • Adatgyűjtés, elemzés, célok meghatározása: A szervezet jelenlegi helyzetének, erősségeinek, gyengeségeinek, lehetőségeinek és veszélyeinek felmérése, valamint a kívánt jövőkép és a megvalósítandó célok kitűzése.
  • Stratégiák meghatározása: A célok eléréséhez szükséges területek, folyamatok, eszközök, módszerek, időkeretek és felelősök kijelölése, valamint a változás kommunikációjának és értékelésének tervezése.
  • Beavatkozás, a szervezetfejlesztési és változásmenedzsment stratégia végrehajtása: A stratégia megvalósításának megkezdése és folyamatos végrehajtása, a változás folyamatának figyelemmel követése, monitorozása és szükség szerinti korrekciója, valamint az érintettek bevonása, motiválása és támogatása.
  • Eredmények mérése, értékelése, tanulságok levonása: A végrehajtott szervezetfejlesztési és változásmenedzsment lépések hatásának kielemezése, mérése és összehasonlítása a kitűzött célokkal, valamint a sikerek elismerése, a problémák megoldása és a tanulságok levonása a jövőbeli fejlesztések érdekében.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Gazdaságilag nem aktívak

Gazdaságilag nem aktívak azok, akik nem sorolhatók sem a foglalkoztatottak, sem a munkanélküliek csoportjába. Teljes cikk

Munkanélküliségi ráta

A munkanélkülieknek a gazdaságilag aktív népességen belüli aránya. Teljes cikk

Aktivitási arány

A gazdaságilag aktívak aránya a népességen belül azt mutatja meg, hogy a népesség hány százaléka vesz részt a munkaerőpiacon, azaz a... Teljes cikk