Tanítsuk meg beosztottainkat profin telefonálni! (I.)
Egy jó telefonbeszélgetés gyakran egy esetleges üzleti megállapodás felét jelentheti, ám ugyanekkorát bukhatunk egy rosszul sikerült telefon következtében. Hogyan és mire tanítsuk meg beosztottainkat ahhoz, hogy abszolút profin intézhessék a céges telefonokat?
Az ilyen telefonokkal azonban a telefonbeszélgetések számának növekedésével egyenes arányban növekszik a cég sikertelensége is. Tanítsuk hát meg munkavállalóinkat arra, hogy hogyan kell profin telefonálni!
1."A tudás, hatalom"... A telefonálás terén is!
Mielőtt önkéntelenül felkapnánk a telefont, hogy elintézzünk egy céges ügyet, gondoljuk át: "Ki az akit fel akarunk hívni? Melyik időpontban a legoptimálisabb telefonálnunk?". Játsszuk el fejben a beszélgetés menetét! Gondoljuk át: mit szeretnénk elmondani és milyen információkat kell mindenképpen közölnünk? Mindezek mellett mérlegelnünk kell, hogy milyen reakcióra számíthatunk és azok ellen vagy mellett hogyan érdemes reagálnunk. Egy kis segítség: készítsünk pár szavas jegyzetet, hogy kikerüljük a kellemetlen helyzeteket!
2.Legyünk szisztematikusak!
Már biztos: jól felkészültünk. A telefon túloldalán ülő személy azonban felkészületlen
I.Köszönjünk!
II.Nevezzük meg a céget ahonnan telefonálunk - esetlegesen beosztásunkat is!
III.Mondjuk el nevünket érthetően, jól artikulálva!
IV.Jöhet egy jól megfogalmazott bevezető mondat! Például: "Nagyon örülök, hogy sikerült elérnem Önt, mert...". Ezzel rögtön pozitív atmoszférát teremtünk a beszélgetés további kimeneteléhez.
V.Ha nagyobb horderejű, vagy összetettebb mondanivalóról van szó, az előző, rövidre zárt, összefoglaló mondatunk után azonnal kérdezzünk rá: "Érdeklődni szeretnék, hogy most megfelel Önnek az időpont, hogy erről beszéljünk, vagy... (esetleg hívjam vissza később?)". Hiszen gondoljunk csak bele: nincs is annál bosszantóbb, ha késésben vagyunk munkánkkal és egy telefonnal feltartanak bennünket. Ha a másik fél kérdésünkre közli, hogy számára most nem alkalmas az időpont, úgy kedvesen kérdezzünk vissza: "Mikor hívhatnám vissza?". Fontos: az ekkor kapott választ azonnal jegyzeteljük fel és semmiképpen ne feledkezzünk meg róla!
3.Apróságokkal a sikerért!
Az olyan elsőre talán jelentéktelennek tűnő apróságokra, mint például a toll, a papír előkészítése vagy a naptár látható, elérhető helyen tárolása rendkívüli fontossággal bírnak. Ha felhívják az irodát és egy beosztott zavartan veszi fel a telefont majd félreteszi a telefont azzal, hogy elmegy papírt, tollat keresni, az mindenről árulkodik, csak profizmusról nem! Ezt jobb, ha észben tartjuk! A beszélgetés során tehát a kéznél lévő jegyzettömbre
-dátum,
-név,
-ki vette át az üzenetet,
-miben egyeztek meg stb.
Jegyzeteljük fel a felmerült kérdéseinket is szintúgy, mint a számunkra meghatározónak tűnő személyes jellemzőket. Értékesítők esetén kiváló az alábbiakat is feljegyzetelni:
-hobbi,
-érdeklődési terület,
-jövőbeni célok,
-személyes jellemvonások,
-pozitív/negatív hozzáállás stb.
Megérzéseinkre támaszkodva ezek a jegyzetek később egy esedékes értékesítés során jól jöhetnek. Az ezekre való hivatkozás ugyanis személyessé teszi a megkeresést, ha pl. megjegyezzük: "Remélem, jól sikerült a kirándulás, amit múltkor említett...".
4.Érthető fogalmazás
Ha pontosan megfogalmazzuk magunkban, hogy mi a mondanivalónk, álláspontunk, igyekezzünk azt lényegre törően megfogalmazni! Beszédünk során törekedjünk a rövid mondatszerkezetekre és ne használjunk kényszeredetten idegen szavakat. Jó tipp: "Aki kérdez, az vezet!". Ne féljünk visszakérdezni, hiszen ezzel folyamatosan fenntarthatjuk az érdeklődést és mindkettőnk számára tisztázhatjuk a tényeket. Azonban ez is csak akkor működik, ha gördülékenyen kérdezzük a másik felet, biztosítva ezzel a társalgás akadálymentes menetét.
Cikkünk befejező részében a "keep smiling" fontosságától a telefonos retorikán át a perfekt befejezésig a telefonálás teljes 10 szabályával ismerkedhetnek meg. A sikeresség érdekében a személyügyi szakembereknek megéri e 10 ponton alapuló telefon-tréning alkalmazása a cégen belül. Ingyenes, hatékony, sikeres!
A cikk második részéhez kérjük, kattintson az alábbi linkre:
http://www.hrportal.hu/index.phtml?page=article&id=45113
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Kódolás népszerűsítése több generáció körében, étterem és cukrászda működtetése a szakképzésben, társadalmilag hasznos innovációk... Teljes cikk
Kényes helyezetekhez, feszültséghez, széthúzáshoz vezethetnek sokak szerint a generációs különbségek, főleg a munka világában. Szükségszerű-e,... Teljes cikk