kapubanner for mobile
Megjelent: 20 éve

Tanítsuk meg beosztottainkat profin telefonálni! (I.)

Egy jó telefonbeszélgetés gyakran egy esetleges üzleti megállapodás felét jelentheti, ám ugyanekkorát bukhatunk egy rosszul sikerült telefon következtében. Hogyan és mire tanítsuk meg beosztottainkat ahhoz, hogy abszolút profin intézhessék a céges telefonokat?

Ami a telefonos beszélgetéseket illeti, különböző embertípusok vannak. Van, aki teljes odaadással beszél, beszél, beszél.. Van olyan ember, aki egyenesen retteg a bejövő telefonoktól és vannak olyanok is, akik felveszik ugyan, de bemutatkozás nélkül. Aztán van olyan embertípus aki fél perc alatt elintézi a telefont, majd nyugodtan távozik a teljes tudatlanság biztos érzetével.
Az ilyen telefonokkal azonban a telefonbeszélgetések számának növekedésével egyenes arányban növekszik a cég sikertelensége is. Tanítsuk hát meg munkavállalóinkat arra, hogy hogyan kell profin telefonálni!

1."A tudás, hatalom"... A telefonálás terén is!
Mielőtt önkéntelenül felkapnánk a telefont, hogy elintézzünk egy céges ügyet, gondoljuk át: "Ki az akit fel akarunk hívni? Melyik időpontban a legoptimálisabb telefonálnunk?". Játsszuk el fejben a beszélgetés menetét! Gondoljuk át: mit szeretnénk elmondani és milyen információkat kell mindenképpen közölnünk? Mindezek mellett mérlegelnünk kell, hogy milyen reakcióra számíthatunk és azok ellen vagy mellett hogyan érdemes reagálnunk. Egy kis segítség: készítsünk pár szavas jegyzetet, hogy kikerüljük a kellemetlen helyzeteket!

2.Legyünk szisztematikusak!
Már biztos: jól felkészültünk. A telefon túloldalán ülő személy azonban felkészületlen
, ezért ügyeljünk a beszélgetés alábbi sorrendjére!
I.Köszönjünk!
II.Nevezzük meg a céget ahonnan telefonálunk - esetlegesen beosztásunkat is!
III.Mondjuk el nevünket érthetően, jól artikulálva!
IV.Jöhet egy jól megfogalmazott bevezető mondat! Például: "Nagyon örülök, hogy sikerült elérnem Önt, mert...". Ezzel rögtön pozitív atmoszférát teremtünk a beszélgetés további kimeneteléhez.
V.Ha nagyobb horderejű, vagy összetettebb mondanivalóról van szó, az előző, rövidre zárt, összefoglaló mondatunk után azonnal kérdezzünk rá: "Érdeklődni szeretnék, hogy most megfelel Önnek az időpont, hogy erről beszéljünk, vagy... (esetleg hívjam vissza később?)". Hiszen gondoljunk csak bele: nincs is annál bosszantóbb, ha késésben vagyunk munkánkkal és egy telefonnal feltartanak bennünket. Ha a másik fél kérdésünkre közli, hogy számára most nem alkalmas az időpont, úgy kedvesen kérdezzünk vissza: "Mikor hívhatnám vissza?". Fontos: az ekkor kapott választ azonnal jegyzeteljük fel és semmiképpen ne feledkezzünk meg róla!

3.Apróságokkal a sikerért!
Az olyan elsőre talán jelentéktelennek tűnő apróságokra, mint például a toll, a papír előkészítése vagy a naptár látható, elérhető helyen tárolása rendkívüli fontossággal bírnak. Ha felhívják az irodát és egy beosztott zavartan veszi fel a telefont majd félreteszi a telefont azzal, hogy elmegy papírt, tollat keresni, az mindenről árulkodik, csak profizmusról nem! Ezt jobb, ha észben tartjuk! A beszélgetés során tehát a kéznél lévő jegyzettömbre
folyamatosan jegyzeteljük a kritikus pontokat:
-dátum,
-név,
-ki vette át az üzenetet,
-miben egyeztek meg stb.
Jegyzeteljük fel a felmerült kérdéseinket is szintúgy, mint a számunkra meghatározónak tűnő személyes jellemzőket. Értékesítők esetén kiváló az alábbiakat is feljegyzetelni:
-hobbi,
-érdeklődési terület,
-jövőbeni célok,
-személyes jellemvonások,
-pozitív/negatív hozzáállás stb.
Megérzéseinkre támaszkodva ezek a jegyzetek később egy esedékes értékesítés során jól jöhetnek. Az ezekre való hivatkozás ugyanis személyessé teszi a megkeresést, ha pl. megjegyezzük: "Remélem, jól sikerült a kirándulás, amit múltkor említett...".

4.Érthető fogalmazás
Ha pontosan megfogalmazzuk magunkban, hogy mi a mondanivalónk, álláspontunk, igyekezzünk azt lényegre törően megfogalmazni! Beszédünk során törekedjünk a rövid mondatszerkezetekre és ne használjunk kényszeredetten idegen szavakat. Jó tipp: "Aki kérdez, az vezet!". Ne féljünk visszakérdezni, hiszen ezzel folyamatosan fenntarthatjuk az érdeklődést és mindkettőnk számára tisztázhatjuk a tényeket. Azonban ez is csak akkor működik, ha gördülékenyen kérdezzük a másik felet, biztosítva ezzel a társalgás akadálymentes menetét.


Cikkünk befejező részében a "keep smiling" fontosságától a telefonos retorikán át a perfekt befejezésig a telefonálás teljes 10 szabályával ismerkedhetnek meg. A sikeresség érdekében a személyügyi szakembereknek megéri e 10 ponton alapuló telefon-tréning alkalmazása a cégen belül. Ingyenes, hatékony, sikeres!

A cikk második részéhez kérjük, kattintson az alábbi linkre:
http://www.hrportal.hu/index.phtml?page=article&id=45113
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Idén már kevésbé féltik a magyarok az állásukat a mesterséges intelligenciától

Érzékelhetően derűlátóbbá váltak tavaly óta a hazai munkavállalók a mesterséges intelligencia munkahelyekre gyakorolt várható hatásaival... Teljes cikk

Eljött a HR-es varázslók ideje: jön a fekete hattyú?

A hazai versenypályán többre lehetünk képesek, ha tudunk, ha tanulunk, ha az adatok mellé fantáziálunk, álmodozunk, varázsolunk - mondja Csermely... Teljes cikk

Felmérés: a fiatalok tanítják az idősebbeket az AI használatára

A Z-generációs munkavállalók közel kétharmada (59%) segít idősebb kollégáinak elsajátítani a mesterséges intelligencia használatát, ezzel... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek