kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

Tanítsuk meg beosztottainkat profin telefonálni! (I.)

Egy jó telefonbeszélgetés gyakran egy esetleges üzleti megállapodás felét jelentheti, ám ugyanekkorát bukhatunk egy rosszul sikerült telefon következtében. Hogyan és mire tanítsuk meg beosztottainkat ahhoz, hogy abszolút profin intézhessék a céges telefonokat?

Ami a telefonos beszélgetéseket illeti, különböző embertípusok vannak. Van, aki teljes odaadással beszél, beszél, beszél.. Van olyan ember, aki egyenesen retteg a bejövő telefonoktól és vannak olyanok is, akik felveszik ugyan, de bemutatkozás nélkül. Aztán van olyan embertípus aki fél perc alatt elintézi a telefont, majd nyugodtan távozik a teljes tudatlanság biztos érzetével.
Az ilyen telefonokkal azonban a telefonbeszélgetések számának növekedésével egyenes arányban növekszik a cég sikertelensége is. Tanítsuk hát meg munkavállalóinkat arra, hogy hogyan kell profin telefonálni!

1."A tudás, hatalom"... A telefonálás terén is!
Mielőtt önkéntelenül felkapnánk a telefont, hogy elintézzünk egy céges ügyet, gondoljuk át: "Ki az akit fel akarunk hívni? Melyik időpontban a legoptimálisabb telefonálnunk?". Játsszuk el fejben a beszélgetés menetét! Gondoljuk át: mit szeretnénk elmondani és milyen információkat kell mindenképpen közölnünk? Mindezek mellett mérlegelnünk kell, hogy milyen reakcióra számíthatunk és azok ellen vagy mellett hogyan érdemes reagálnunk. Egy kis segítség: készítsünk pár szavas jegyzetet, hogy kikerüljük a kellemetlen helyzeteket!

2.Legyünk szisztematikusak!
Már biztos: jól felkészültünk. A telefon túloldalán ülő személy azonban felkészületlen
, ezért ügyeljünk a beszélgetés alábbi sorrendjére!
I.Köszönjünk!
II.Nevezzük meg a céget ahonnan telefonálunk - esetlegesen beosztásunkat is!
III.Mondjuk el nevünket érthetően, jól artikulálva!
IV.Jöhet egy jól megfogalmazott bevezető mondat! Például: "Nagyon örülök, hogy sikerült elérnem Önt, mert...". Ezzel rögtön pozitív atmoszférát teremtünk a beszélgetés további kimeneteléhez.
V.Ha nagyobb horderejű, vagy összetettebb mondanivalóról van szó, az előző, rövidre zárt, összefoglaló mondatunk után azonnal kérdezzünk rá: "Érdeklődni szeretnék, hogy most megfelel Önnek az időpont, hogy erről beszéljünk, vagy... (esetleg hívjam vissza később?)". Hiszen gondoljunk csak bele: nincs is annál bosszantóbb, ha késésben vagyunk munkánkkal és egy telefonnal feltartanak bennünket. Ha a másik fél kérdésünkre közli, hogy számára most nem alkalmas az időpont, úgy kedvesen kérdezzünk vissza: "Mikor hívhatnám vissza?". Fontos: az ekkor kapott választ azonnal jegyzeteljük fel és semmiképpen ne feledkezzünk meg róla!

3.Apróságokkal a sikerért!
Az olyan elsőre talán jelentéktelennek tűnő apróságokra, mint például a toll, a papír előkészítése vagy a naptár látható, elérhető helyen tárolása rendkívüli fontossággal bírnak. Ha felhívják az irodát és egy beosztott zavartan veszi fel a telefont majd félreteszi a telefont azzal, hogy elmegy papírt, tollat keresni, az mindenről árulkodik, csak profizmusról nem! Ezt jobb, ha észben tartjuk! A beszélgetés során tehát a kéznél lévő jegyzettömbre
folyamatosan jegyzeteljük a kritikus pontokat:
-dátum,
-név,
-ki vette át az üzenetet,
-miben egyeztek meg stb.
Jegyzeteljük fel a felmerült kérdéseinket is szintúgy, mint a számunkra meghatározónak tűnő személyes jellemzőket. Értékesítők esetén kiváló az alábbiakat is feljegyzetelni:
-hobbi,
-érdeklődési terület,
-jövőbeni célok,
-személyes jellemvonások,
-pozitív/negatív hozzáállás stb.
Megérzéseinkre támaszkodva ezek a jegyzetek később egy esedékes értékesítés során jól jöhetnek. Az ezekre való hivatkozás ugyanis személyessé teszi a megkeresést, ha pl. megjegyezzük: "Remélem, jól sikerült a kirándulás, amit múltkor említett...".

4.Érthető fogalmazás
Ha pontosan megfogalmazzuk magunkban, hogy mi a mondanivalónk, álláspontunk, igyekezzünk azt lényegre törően megfogalmazni! Beszédünk során törekedjünk a rövid mondatszerkezetekre és ne használjunk kényszeredetten idegen szavakat. Jó tipp: "Aki kérdez, az vezet!". Ne féljünk visszakérdezni, hiszen ezzel folyamatosan fenntarthatjuk az érdeklődést és mindkettőnk számára tisztázhatjuk a tényeket. Azonban ez is csak akkor működik, ha gördülékenyen kérdezzük a másik felet, biztosítva ezzel a társalgás akadálymentes menetét.


Cikkünk befejező részében a "keep smiling" fontosságától a telefonos retorikán át a perfekt befejezésig a telefonálás teljes 10 szabályával ismerkedhetnek meg. A sikeresség érdekében a személyügyi szakembereknek megéri e 10 ponton alapuló telefon-tréning alkalmazása a cégen belül. Ingyenes, hatékony, sikeres!

A cikk második részéhez kérjük, kattintson az alábbi linkre:
http://www.hrportal.hu/index.phtml?page=article&id=45113
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mire figyeljünk a külföldi vendégmunkások beillesztésénél?

A harmadik országbeli munkavállalók beillesztése, a kulturális különbözőségek kezelése, kihívásokkal teli folyamat lehet. Hódosi Zoltán két... Teljes cikk

Az üzleti gondolkodás fejlesztése a HR-ben

Az HR és az üzleti gondolkodás összekapcsolása kiemelkedő fontosságú a vállalatok sikere szempontjából. A humán erőforrás szakembernek ugyanakkor... Teljes cikk

Net-Coach ösztöndíjas felnőttképzést indít tavasztól az NMHH

Új felnőttképzési program indul tavasztól a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) együttműködésében. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek