Megjelent: 6 hónapja

WHO: 2030-ra csaknem 10 millió orvos, ápoló és szülésznő fog hiányozni a munkaerőpiacról

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint az emberek élettartamának növekedése miatt 2030-ra akár 40 millió új egészségügyi munkahelyre is szükség lehet. Addigra azonban mintegy 10 millió orvos, ápoló és szülésznő fog hiányozni a szakmából.

Az Európai Bizottság júliusban bemutatott Európai készségfejlesztési programja szerint napjainkban a munkahelyek legalább 85 százalékához szükséges digitális tudás.

2005 és 2016 között az új munkahelyek 40 százaléka a digitálisan intenzív ágazatokban jött létre, azonban 2019-ben a felnőttek csupán 56 százaléka rendelkezett az alapvető készségekkel - írja azenpenzem.hu.

A várható átrendeződés fokozottan érinti az egészségügyet. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint ugyanis az emberek élettartamának növekedése miatt 2030-ra akár 40 millió új egészségügyi munkahelyre is szükség lehet.

Addigra azonban 9,9 millió orvos, ápoló és szülésznő fog hiányozni a szakmából.
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ezt kínálja a belépőknek az ország egyik legbiztosabb munkáltatója

A szerződéses szolgálatra jelentkezőket egyszeri 100 ezer forinttal csábítja a honvédség. Megemelt nevelési támogatással, a bérelt lakások... Teljes cikk

Béremelést vár a dolgozók kétharmada

A munkavállalók fizetési várakozásait és munkahelyváltási hajlandóságát mérte fel 2020. december 1-31. között a HR Portál. Az online... Teljes cikk

Balatoni szezon: nem lesz, aki dolgozzon?

Senki nem tudja, hányan hagyták el az elmúlt időszakban a vendéglátást, és távoztak más szektorokba dolgozni, így jókora fejtörést okoz az... Teljes cikk