A változások után is erős tudott maradni a dolgozói elkötelezettség

Negyedszer lett a Kincentric Legjobb Munkahelyek felmérésének egyik díjazottja a NUMIL Hungary Tápszerkereskedelmi Kft., amely egy csaknem egy évig tartó átalakulás és változáskezelés után is erős szinten tudta tartani a dolgozók elkötelezettségét. A cég ügyvezető igazgatója, Dr. Kralovánszky Gábor válaszolt a kérdéseinkre.
Mit jelent számotokra a díj?
A Numil Kft. többször nyert már el Kincentric Legjobb Munkahely díjat, de a csecsemőtápszer és a felnőtt klinikai tápszer divíziók egyesülése után egy évvel ennek az elismerésnek a kivívása a korábbiaknál is komolyabb feladat volt. A csaknem egy évig tartó transzformációs folyamat és változáskezelés után óriási eredmény, hogy kollégáink elkötelezettsége és elégedettsége ennyire erős pályára állt, méghozzá ilyen rövid idő alatt. Köszönhetem ezt vezetőtársaimnak, akik a napi felelősségi körükön túl komoly energiát fektettek a szervezetünk közös fejlesztésébe, az új vállalati kultúránk alakításába, építkezve a korábbi szervezetek értékeire.
Milyen fejlesztéseket hajtottatok végre az előző Legjobb Munkahelyek Program tanulságai alapján?
A korábbi évek eredményei megerősítettek minket abban, hogy jó úton járunk. Az a bevonó kultúra és bizalmon alapuló, felhatalmazó vezetői stílus, ami minket jellemez, működik. Az emberek értékelik, élnek a lehetőséggel, és nem utolsósorban pozitívan hat a munkájuk hatékonyságára.
A koronavírus okozta rendhagyó helyzetben hogyan tudtátok fenntartani/növelni a kollégák elkötelezettségét? Melyek voltak a legnagyobb kihívások? Milyen konkrét intézkedéseket vezettetek be?
Tevékenységünk több ponton szervesen kapcsolódik az egészségügyi ellátó rendszerhez, ami az átlagosnál is nagyobb odafigyelést és felelősséget jelent számunkra. Megteremtettük a biztonságos munkavégzés feltételeit a területen és az irodában egyaránt. A dolgozóknak rendszeres egészségvédelmi oktatást szerveztünk a vírushelyzetben alkalmazandó szabályokról. Mindemellett a mentális és lelki egészség megóvására is törekedtünk előadássorozat formájában, melyet mentálhigiénés szakemberek tartottak. Mindez párosult a vezetési stílusunkra jellemző rugalmassággal, a vezetőink kiváló remote menedzsmentje segített a kollégákkal történő szoros kapcsolat és a lelkesedésük fenntartásában. A korlátozások bevezetése után azonnal megkezdtük a területi munkatársak felkészítését annak érdekében, hogy munkájukat továbbra is hatékonyan el tudják látni. Az új, speciális kompetenciák elsajátítása és rendszeres használata a vállalatunk eredményeiben is rövid időn belül észlelhető volt.
Milyen tanácsot adnátok azoknak a cégeknek, amelyek Kincentric Legjobb Munkahellyé szeretnének válni?
A vezetők dolgozzanak olyan munkakörülmények kialakításán, melyek válaszolnak a mai kor, a munkaerőpiac és a tehetségek kihívásaira. Ne féljenek igazán fontos kérdésekben is megkérdezni a dolgozókat, bevonva őket a vállalat kulturális irányainak formálásába.
Fotó: Kovács Attila