logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2023.04.27 - 2 éve
Borealis

A HOLNAP VEZETŐI KOMPETENCIÁI – Meg tudom csinálni, avagy miben segít a can do attitűd?

A "can do attitűd" általánosságban azt jelenti, hogy valaki pozitív és elkötelezett hozzáállást mutat a problémák megoldása és a célok elérése érdekében.

A HOLNAP VEZETŐI KOMPETENCIÁI sorozat keretében emrég írtunk arról, hogy mi jellemzi a  megoldásfókuszú vezetőket.  Mielőtt továbblépünk egy újabb fontos készség bemutatására azonban még időzzünk el egy kicsit ennél a témánál, ugyanis ezek az emberek képesek egy olyan hozzáállást mutatni, amely jelentősen hozzájárul sikerükhöz és amellyel úgy érezzük, érdemes egy külön írásban foglalkozni. Ez pedig a can do  attitűd. 

A  #candoattitude általánosságban azt jelenti, hogy valaki pozitív és elkötelezett hozzáállást mutat a problémák megoldása és a célok elérése érdekében.

Az a vezető, aki can do attitűddel közelíti meg a kihívásokat, dilemmákat, általában magabiztos, motivált és határozott. Megérti a feladatok fontosságát, és hajlandó dolgozni azért, hogy azokat sikeresen elvégezze. Emellett általában kreatív, és képes a kihívásokat felismerni, majd innovatív megoldásokat találni.

Ez a fajta hozzáállás általában nagy hatást gyakorol az adott vezető csapatára is, akik ezáltal általában inspirálva érzik magukat, és nagyobb motivációval dolgoznak, mert látják, hogy a vezetőjük hisz a siker lehetőségében, és elkötelezett a cél elérése érdekében.

Mindez igaz fordítva is, ugyanis a megoldásfókuszú vezetők nagyra értékelik a can do attitűdöt másokban is, vagyis azt a pozitív, proaktív hozzáállást, amely szerint az emberek úgy gondolják, hogy képesek valóra váltani céljaikat, feladataikat, és az akadályokat is kreatívan kezelik.

Ezek a vezetők arra ösztönzik a csapatukat, hogy bátran vállaljanak kihívásokat, és ne féljenek hibázni, mert a hibákból is lehet tanulni, hiszen inkább a megoldásokra koncentrálnak, és nem a problémákra.

A can do attitűd különösen akkor hasznos eszköze egy vezetőnek,  amikor nehézségek merülnek fel a csapat előtt, és a sikeres megoldáshoz szükséges az önbizalom, a kitartás és a rugalmasság. Ha felismerik az ilyen helyzeteket, ez az előremozdító hozzáállás nagyban hozzájárulhat a sikerhez, és motiváló erő lehet a csapat számára.

Fontos azonban azt is megjegyezni, hogy a can do attitűd bizonyos helyzetekben rendkívül hasznos, mégsem szabad vakon követni, és azt sem jelenti, hogy minden kihívásnak és problémának a csapat azonnal meg tudja találni a megoldását. 

Érdemes tehát szem előtt tartani a reális megközelítést és a kreatív gondolkodást, amelyek lehetővé teszik, hogy a csapat valóban hatékonyan alkalmazza a can do attitűdöt a siker érdekében.

Kapcsolódó írásaink:

A HOLNAP VEZETŐI KOMPETENCIÁI – A jövő fókuszú vezető 7 képessége

Tanulható vezetői képességek

HOLNAP VEZETŐI KOMPETENCIÁI, VEZETŐI KOMPETENCIÁK

Címkék:
Borealis

Stratégiai tervezés és végrehajtás úton tartással, szakmai támogatással. Arra inspiráljuk a vállalkozásokat, hogy kihozzák magukból a legjobbat és partnerek lehessünk a hosszú távon is eredményes változások megvalósításában. Cégfejlesztő, szervezetfejlesztő, üzleti stratégiai tanácsadó vállalkozás vagyunk. Munkatársaink több évtizedes vezetői, üzleti, változáskezelési és szervezetfejlesztési tapasztalatával, emberközpontú gondolkodásmódjával illetve újszerű, digitális HR Tech megoldásainkkal járulunk hozzá a Te céged fejlődéséhez is. Fókuszterületeink: >> New Ways of Working megoldáscsomagok : Jövőbiztos szervezet, Változási képesség, Teljesítménymenedzsment, Vezetői képességek, Energizálás és Reziliencia >> Transzformáció menedzsment >> Jövőalkotó program >> Mérnöki és projekt szolgáltatások - Borealis Engineering Solutions >> Digitális megoldások, HR tech: The Journey megoldáscsomag >> Képzés és fejlesztés - programok kicsiben és nagyban >> ACT4YOU - a tudásmegosztó platform A Borealis Group tagja

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Borealis

Célunk, hogy megosszunk Inspiratív, szakmai tartlamakat, tanácsadói munkánk tapasztalataiból nyert legjobb gyakorlatokat, eseményeink összefoglalóit, szakmai cikkeket munkatársaink tollából. Kimelt témáink: Elkötelezettség és bizalom, HR tech megoldások, visszajelzési kultúra, generációk együttműködése, tudásbarát munkahely, tudástranszfer, kiválóság, generációk együttműködése, női vezetők, stb.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tárgyalásikészség-fejlesztás tanulás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu