logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2022.01.03 - 3 éve
Borealis

A munkavállalók 75%-a hatékonynak tartja az otthonról történő munkavégzést

A COVID alaposan felforgatta az évtizedes, beállt munkahelyi, munkavégzési normákat. Azzal, hogy az emberek home office-ba kényszerültek a korábbitól eltérő kommunikációra, a kontroll és az önálló munkavégzés arányainak megváltoztatására, újfajta vezetői képességekre és kompetenciákra lett hirtelen szükség. A Borealis Consulting a „New Ways of Working” ernyőfogalom alatt végzett felmérésében arra volt kíváncsi, hogy a munkavállalók hogyan értékelik a kialakult helyzetet, hatékonynak találják-e az otthoni munkavégzést, kapnak-e elegendő visszajelzést a munkájukról.

A megkérdezettek 82%-a szerint számottevően meg fog változni a jövőben az irodai munkavégzés formája. Az elmúlt másfél év tapasztalatai alapján nem csodálkozhatunk azon, hogy ez az arány ilyen magas, hiszen az emberek és a cégek is hozzászoktak ahhoz, hogy a munkafolyamatok egy része ma már az irodán kívül zajlik. Számos munkavállaló, amikor új munkahelyet keres, kifejezetten figyeli, hogy melyik cégnél heti hány napot lehet home office-ban tölteni, és a fizetés mellett ez a másik lényeges meghatározója a döntésének. Úgy tűnik, a home office véglegesen bevonult a vállalati HR-esek eszköztárába.

Nagy kérdés, hogy mekkora az otthon, a nem közvetlen vezetői felügyelet alatt végzett munka hatékonysága, mert első ránézésre úgy tűnhet, hogy az otthoni zavaró tényezők, a nagyobb szabadság a hatékonyság rovására mehet. A válaszadók háromnegyede véli úgy, hogy az otthoni munka hatékonysága semmivel sem marad alatta az irodában végzettének. Ez azt jelenti, hogy a belső motiváció a munkavállalókban erős, nem a vezetői szigor hatására végzik jól a munkájukat, és meg tudják teremteni otthon a nyugodt munkavégzéséhez szükséges körülményeket.

Ugyanakkor 72%-uk azt mondja, hogy a megváltozott körülmények között újra kell gondolni a teljesítményértékelést. Ez különösen annak fényében válik hangsúlyossá, hogy a válaszadók fele kevesebb visszajelzést kap a munkájáról, mint a járvány előtti időszakban.

Minden válság egyben lehetőség is, hiszen fellazulnak a korábban szilárdnak hitt viszonyok, és jelen esetben a home office miatt a munkavállalót az adott céghez kötő kapcsolatok is. Ha a megkérdezetteknek nem is a többsége, de mindenképpen számottevő kisebbsége, 39%-a, gondolkodott el határozottan azon, hogy ebben a helyzetben munkahelyet kellene váltania, vagy saját vállalkozásba kellene kezdenie.

A home office, a vállalati közösségből való fizikai kiszakadás hatással van az információáramlásra, és ez a hatás nyilvánvalóan nem pozitív. A kutatás alátámasztotta ezt a hipotézist, hiszen a válaszadók 83%-ának az a véleménye, hogy az információáramlás hatékonysága és a kommunikációs csatornák nagymértékben változtak a pandémiás helyzet hatására.

A kérdőívet kitöltőktől azt is megkérdezték, hogy a pandémia és a technológiai változások nyomán szerintük a jövőben a munkavállalóknak milyen kompetenciákra, új képességekre lesz szükségük. Nem véletlen, a kompetenciák egy jelentékeny része a digitális valósághoz kapcsolódik.

A válaszok a következők:

  •  Reziliencia
  •  Kreativitás
  •  Gyors tanulás
  •  Jó kommunikációs és problémamegoldási készség
  •  Online vezetés
  •  Önálló munkavégzés
  •  Kapcsolatépítési készség – a digitális térben is
  •  IT ismeretek és a digitális platformok jobb ismerete

A felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy a kérdőív kitöltői mit gondolnak, az új érában hogyan növelhető a munkavégzés, szélesebb értelemben a szervezet hatékonysága. Ebben a kérdéskörben a következő válaszok születtetek:

  •  Vezetők szerepének újragondolása
  •  Hatékonyabb, kevesebb, rövidebb call
  •  Hibrid munkavégzés – irodai és home office napok egészséges ritmusa
  •  Szervezeti értékek kommunikálása
  •  Szervezeti célok pontosítása és egyéni szintre lebontása
  •  Csapatépítés, új típusú csapatmunka kialakítása
  •  Jobb digitális kommunikáció
  •  Szervezetfejlesztés

Összességében tehát a munkavállalók úgy gondolják, hogy a megváltozott körülmények között a jövőben számottevően meg fog változni az irodai munkavégzés formája is, új kompetenciákra lesz szükség, és a hatékonyság növelése érdekében számos változtatást kell eszközölni.

 

Eddigi felméréseinkről készült cikkek:

  • Bizalom COVID idején – szervezeti bizalmi látleletet készítettünk
  •  
  • Visszajelzünk a visszajelzési kultúráról, avagy hogy állunk a visszajelzésekkel? – ahogy ti látjátok
Címkék:
Borealis

Stratégiai tervezés és végrehajtás úton tartással, szakmai támogatással. Arra inspiráljuk a vállalkozásokat, hogy kihozzák magukból a legjobbat és partnerek lehessünk a hosszú távon is eredményes változások megvalósításában. Cégfejlesztő, szervezetfejlesztő, üzleti stratégiai tanácsadó vállalkozás vagyunk. Munkatársaink több évtizedes vezetői, üzleti, változáskezelési és szervezetfejlesztési tapasztalatával, emberközpontú gondolkodásmódjával illetve újszerű, digitális HR Tech megoldásainkkal járulunk hozzá a Te céged fejlődéséhez is. Fókuszterületeink: >> New Ways of Working megoldáscsomagok : Jövőbiztos szervezet, Változási képesség, Teljesítménymenedzsment, Vezetői képességek, Energizálás és Reziliencia >> Transzformáció menedzsment >> Jövőalkotó program >> Mérnöki és projekt szolgáltatások - Borealis Engineering Solutions >> Digitális megoldások, HR tech: The Journey megoldáscsomag >> Képzés és fejlesztés - programok kicsiben és nagyban >> ACT4YOU - a tudásmegosztó platform A Borealis Group tagja

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Borealis

Célunk, hogy megosszunk Inspiratív, szakmai tartlamakat, tanácsadói munkánk tapasztalataiból nyert legjobb gyakorlatokat, eseményeink összefoglalóit, szakmai cikkeket munkatársaink tollából. Kimelt témáink: Elkötelezettség és bizalom, HR tech megoldások, visszajelzési kultúra, generációk együttműködése, tudásbarát munkahely, tudástranszfer, kiválóság, generációk együttműködése, női vezetők, stb.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu