Hogyan tedd jövőállóvá a szervezeted? - 9+1 bónusz tipp a McKinsey-től
Az alábbi cikk kivonat, a McKinsey egyik podcastjét foglalja össze, melyben Chris Gagnon és Elisabeth Mygatt beszélgetnek a műsorvezetővel arról, hogy mi tesz egy szervezetet jövőállóvá a pandémia után.
A szervezetek kénytelen voltak változtatni működési módszerükön, bevett és bevált szokásaikon a munkafolyamatokat tekintve, így a Covid19 hatására végbement szervezeti változásokhoz és trendekhez alkalmazkodó szervezeteket poszt pandémiás szervezeteknek hívjuk. Ez azt jelenti, hogy a fókusz az automatizálásra, a technológiára, az emberekre és a tehetségre került. A táv és hibrid foglalkoztatásnak köszönhetően, a szervezetek vezetői rádöbbentek, hogy épp úgy tud működni a távmunka is, mint azelőtt a jelenléti.
A podcast-ben kérdezett szakértők szerint azok a szervezetek tudják igazán megállni helyüket a jövőben, akiknél a következő három dolog jelen van:
cél - tiszta és világos célok meghatározása, melyet a munkavállalók számára kisebb részfolyamatokra bontva, nagy egészként kitűzünk és csapatként érünk el, azon együtt dolgozva. Cél, amiben megtalálják a munkavállalók az értelmet és az irányt és saját elképzeléseiket is.
értékek - olyan értékek képviselete, melyekkel a leendő és meglévő egyaránt munkavállalók azonosulni tudnak és amelyeket figyelembe véve tudják kiválasztani szervezetünket, mint leendő munkahelyüket.
kultúra - világos, egyértelmű kulturális törekvése van, amelyért kiáll és van hozzá egy terve. A legjobb cégeknek külön filozófiája van erre. Egy filozófia, amihez ragaszkodnak és amely nem von be minden érintettet, csak azt, aki illeszkedik ehhez, tehát a potenciális jelöltet. Mitől vonzó egy kultúra? Néhány jellegzetes, eltérő és látható akciótól, gyakorlattól, cselekedettől, mely közvetíti a képviselni kívánt kultúrát, nézetet.
Mit is értünk pontosan ezalatt?
Egy jövőálló szervezetben emberek vannak, akik különbözőek, különböző értékekkel, szokásokkal, stílussal és tehetséggel. A jövőálló szervezetek feladata, hogy megtalálja / bevonzza azokat a szervezet számára hasznos munkavállalókat, akik tehetségüket náluk kibontakoztatva akarják ugyanazt a célt elérni, mert tudnak azonosulni a szervezeti célokkal, értékekkel. Ugyanakkor a szervezet és a HR feladata megtalálni és megtartani ezeket a munkavállalókat és a szervezeti munkacsoportokat úgy alakítani, hogy akár külön, de mégis együttműködve tudjanak egymáshoz illeszkedni.
9 1 tipp a szervezet jövőállóvá alakításához McKinsey szerint:
-
A küldetésre összpontosít és az eredményekre.
-
„Helix szervezet”, - olyan szervezet, amelyben az emberek rugalmasan, projekt-alapú módszerrel kezelik a dolgokat. Hangsúlyt kapnak a gyors döntések és a megfelelő emberek bevonása.
-
Nyitottság sokféle nézőpontra és kultúrára.
-
Tehetségbázis növelése - hangsúly nemcsak a tehetség megszerzésén, hanem megtartásán egyaránt.
-
Partnerkapcsolatok kialakítása más vállalatokkal.
-
Határok és a hierarchia fontosságának csökkentése, elmosása.
-
Adatok és technológia felhasználása értékteremtésre, adatközpontú gondolkodás - platformok, technológiák és emberek használata annak érdekében, hogy a szervezet különböző részei valóban beszéljenek egymással, tájékoztassák egymást, és közösen építsenek.
-
Folyamatos tanulás = valódi megértés - azon készségek ismerete, amelyekre szükség van és azok alkalmazása.
-
Merészség = növekedés - új területeken, új módszerek kipróbálása.
1 bónusz tipp a jövőállósághoz: válassz ki néhány olyan területet, ahol nagyra szeretnél nőni, és ott legyél merész! Innoválj, kísérletezz, nézd meg, mi működik, és koncentrálj arra, mert ez az egyik módja annak, hogy tisztázódjon, hogy mit akarsz csinálni, ki vagy, hogyan jelenj meg, hogyan szerveződj. Végső soron ez az, ami lehetővé teszi, hogy felépítsd azt a sajátosan létrejövő szervezeti kultúrát, ami eredményes lesz hosszú távon.
Az eredeti podcastet itt hallgathatod meg.