logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2021.02.28 - 4 éve
abrijudit

A CHN a WBECS-ről jelenti: Coaching egyetemistáknak, akik a jövő vezetői lesznek

A WBECS-ről jelentjük – a világ legnagyobb online coach képzési fóruma – itt minden előadásról beszámolót adunk hétről hétre.

Tom Kolditz az alapító igazgatója a Rice Egyetem „Ann és John Doerr Új Vezetőkért Szervezet”-ének, amely a világon egyedülálló módon a Rice Egyetem összes diákja számára elérhető vezetőképző program. Dr. Kolditz saját több, mint 28 éves vezetői tapasztalatát katonai vezetőként szerezte négy kontinensen töltött 35 éves szolgálata során.

A coaching fogalma sokáig kizárólag vezetői coaching-ként volt értelmezhető. Pedig a fogalom önmagában túlmutat ezen, hiszen a módszertan arra ösztönöz, hogy az ember kihozza magából a legtöbbet, és ez nemcsak az üzleti vagy katonai vezetők számára fontos.

Dr. Kolditz a coaching egy olyan területét mutatja be, amely amellett, hogy jelentős új piaccá válhat a coach-ok számára, fontos szerepet tölthet be a vezetők új generációjának a nevelésében, ez pedig az egyetemista korosztály coaching-ja - a vezetői kompetenciákat illetően. Számos amerikai egyetem hitvallásában található arra vonatkozó utalás, hogy a „jövő vezetőit nevelik”. Azoknak a programoknak a száma azonban még az üzleti iskolákban is kevés, amelyek valóban a vezetői lét kihívásaira készítenének fel, vagy a vezetői kompetenciák fejlesztésére fordítanának megfelelő figyelmet. Ezért olyan különleges az a coaching program, amelyet a Rice Egyetem biztosít diákjai számára.

Hogyan mérhető egy ilyen program sikere?

 

A diákokat profi ICF (Nemzetközi Coaching Szövetség által akkreditált) coach-ok támogatják vezetői témákban. Elsőre paradoxonnak tűnhet ez az állítás, hiszen, ha valaki diák, akkor idejének nagy részében tanul, ugyan mit tudhat ő a vezetői kihívásokról, amikor még nem is dolgozik? Hmm. Ha jobban belegondolunk, az egyetemi közeg sem különbözik annyira egy majdani munkahely keretrendszerétől. Az iskolában is vannak határidők, értékelik a teljesítményünket, tagjai vagyunk különböző csoportoknak, amelyek csoporthelyzetek és szerepek sokaságát hozzák magukkal, hasonlóan egy későbbi munkahelyhez. Itt nem egy tervező irodát vezető mérnök készségei vannak a fókuszban, hanem egy mérnök diák vezetői készségei a tervezői csoportban. Ha így nézzük rengeteg helyzet adódik, ami alkalmas arra, hogy a diákok a vezetői készségeiken dolgozzanak.

 

Ebben a programban eddig összesen 7200 diák (szemeszterenként 400 fő) vehetett részt 5 alkalmas coaching folyamatban.

Eredményeiket három fő területen vizsgálták statisztikai módszerekkel a kutatást támogató pszichológusok:

 

  • viselkedéses dimenzió – készségekben, kompetenciákban észrevehető változások
  • érzelmi dimenzió – EQ, azaz érzelmi intelligencia mérés
  • kognitív dimenzió

 

Az egyik legfontosabb mérőeszköz a „vezetői identitás” skála, amely annak a fokát méri, hogy valaki mennyire tud magára vezetőként tekinteni, mennyire hisz abban, hogy képes vezetőként viselkedni és mennyire próbál lehetőséget találni arra, hogy ezt ki is próbálja.

 

A befektetett munka megtérülése leginkább a programban részt vevő diákok sorsának utánkövetése során vált nyilvánvalóvá:

 

  • gyorsabban kaptak munkát és magasabb fizetésért tudtak elhelyezkedni a többi egyetemista átlagához képest
  • magasabb volt az elköteleződésük az egyetemük iránt
  • gyakrabban adakoztak a későbbiekben az egyetem számára
  • pszichológiai felmérésekkel kimutathatóan javult az elégedettségi szintjük az élethelyzetüket és az életcéljukat illetően
  • az etnikai kisebbség közé tartozó diákok 10 %-kal magasabb arányban fejezték be egyetemi tanulmányaikat a programban részt nem vevő társaikhoz képest

 

Elgondolkodtatóak a fenti eredmények. Nemcsak amiatt, amit a puszta mérőszámok jelenthetnek a résztvevők valós életében a vizsgált területeken, hanem maga a tény, hogy itt az egyetemista korosztályról van szó. Az én személyes tapasztalatom az, hogy sokszor még a vezetők sincsenek teljesen tisztában azzal, hogy mi mindent lehet elérni egy profi coach támogatásával. Gyakran meg kell először mutatni, hogy működik a módszertan, és aki fogékony rá és akit érdekel, annál jól fog működni – kivétel nélkül. Milyen hasznos lenne, ha már fiatal felnőttként sokkal többen megismerkedhetnének ezzel az érzéssel. Így tudna megszületni az igazi coach típusú vezető olyan fiatalokból, akik a saját személyes fejlődésük érdekében is hisznek benne és használják is a coaching-ot.

 

Pozsik Darinka
Business & Executive coaching
a Károli Gáspár Református Egyetem pszichológia szakos hallgatója

Címkék:
abrijudit

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. 2020-ban a 14. évfolyam indul. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-02 14:15:43
Grade rendszer – A csapatok építésének alapja
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
CHN (Coaching Határok Nélkül)

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás siker önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu