Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2021.02.28 - 2 hónapja
abrijudit

A CHN a WBECS-ről jelenti: Coaching egyetemistáknak, akik a jövő vezetői lesznek

A WBECS-ről jelentjük – a világ legnagyobb online coach képzési fóruma – itt minden előadásról beszámolót adunk hétről hétre.

Tom Kolditz az alapító igazgatója a Rice Egyetem „Ann és John Doerr Új Vezetőkért Szervezet”-ének, amely a világon egyedülálló módon a Rice Egyetem összes diákja számára elérhető vezetőképző program. Dr. Kolditz saját több, mint 28 éves vezetői tapasztalatát katonai vezetőként szerezte négy kontinensen töltött 35 éves szolgálata során.

A coaching fogalma sokáig kizárólag vezetői coaching-ként volt értelmezhető. Pedig a fogalom önmagában túlmutat ezen, hiszen a módszertan arra ösztönöz, hogy az ember kihozza magából a legtöbbet, és ez nemcsak az üzleti vagy katonai vezetők számára fontos.

Dr. Kolditz a coaching egy olyan területét mutatja be, amely amellett, hogy jelentős új piaccá válhat a coach-ok számára, fontos szerepet tölthet be a vezetők új generációjának a nevelésében, ez pedig az egyetemista korosztály coaching-ja - a vezetői kompetenciákat illetően. Számos amerikai egyetem hitvallásában található arra vonatkozó utalás, hogy a „jövő vezetőit nevelik”. Azoknak a programoknak a száma azonban még az üzleti iskolákban is kevés, amelyek valóban a vezetői lét kihívásaira készítenének fel, vagy a vezetői kompetenciák fejlesztésére fordítanának megfelelő figyelmet. Ezért olyan különleges az a coaching program, amelyet a Rice Egyetem biztosít diákjai számára.

Hogyan mérhető egy ilyen program sikere?

 

A diákokat profi ICF (Nemzetközi Coaching Szövetség által akkreditált) coach-ok támogatják vezetői témákban. Elsőre paradoxonnak tűnhet ez az állítás, hiszen, ha valaki diák, akkor idejének nagy részében tanul, ugyan mit tudhat ő a vezetői kihívásokról, amikor még nem is dolgozik? Hmm. Ha jobban belegondolunk, az egyetemi közeg sem különbözik annyira egy majdani munkahely keretrendszerétől. Az iskolában is vannak határidők, értékelik a teljesítményünket, tagjai vagyunk különböző csoportoknak, amelyek csoporthelyzetek és szerepek sokaságát hozzák magukkal, hasonlóan egy későbbi munkahelyhez. Itt nem egy tervező irodát vezető mérnök készségei vannak a fókuszban, hanem egy mérnök diák vezetői készségei a tervezői csoportban. Ha így nézzük rengeteg helyzet adódik, ami alkalmas arra, hogy a diákok a vezetői készségeiken dolgozzanak.

 

Ebben a programban eddig összesen 7200 diák (szemeszterenként 400 fő) vehetett részt 5 alkalmas coaching folyamatban.

Eredményeiket három fő területen vizsgálták statisztikai módszerekkel a kutatást támogató pszichológusok:

 

  • viselkedéses dimenzió – készségekben, kompetenciákban észrevehető változások
  • érzelmi dimenzió – EQ, azaz érzelmi intelligencia mérés
  • kognitív dimenzió

 

Az egyik legfontosabb mérőeszköz a „vezetői identitás” skála, amely annak a fokát méri, hogy valaki mennyire tud magára vezetőként tekinteni, mennyire hisz abban, hogy képes vezetőként viselkedni és mennyire próbál lehetőséget találni arra, hogy ezt ki is próbálja.

 

A befektetett munka megtérülése leginkább a programban részt vevő diákok sorsának utánkövetése során vált nyilvánvalóvá:

 

  • gyorsabban kaptak munkát és magasabb fizetésért tudtak elhelyezkedni a többi egyetemista átlagához képest
  • magasabb volt az elköteleződésük az egyetemük iránt
  • gyakrabban adakoztak a későbbiekben az egyetem számára
  • pszichológiai felmérésekkel kimutathatóan javult az elégedettségi szintjük az élethelyzetüket és az életcéljukat illetően
  • az etnikai kisebbség közé tartozó diákok 10 %-kal magasabb arányban fejezték be egyetemi tanulmányaikat a programban részt nem vevő társaikhoz képest

 

Elgondolkodtatóak a fenti eredmények. Nemcsak amiatt, amit a puszta mérőszámok jelenthetnek a résztvevők valós életében a vizsgált területeken, hanem maga a tény, hogy itt az egyetemista korosztályról van szó. Az én személyes tapasztalatom az, hogy sokszor még a vezetők sincsenek teljesen tisztában azzal, hogy mi mindent lehet elérni egy profi coach támogatásával. Gyakran meg kell először mutatni, hogy működik a módszertan, és aki fogékony rá és akit érdekel, annál jól fog működni – kivétel nélkül. Milyen hasznos lenne, ha már fiatal felnőttként sokkal többen megismerkedhetnének ezzel az érzéssel. Így tudna megszületni az igazi coach típusú vezető olyan fiatalokból, akik a saját személyes fejlődésük érdekében is hisznek benne és használják is a coaching-ot.

 

Pozsik Darinka
Business & Executive coaching
a Károli Gáspár Református Egyetem pszichológia szakos hallgatója

Megosztás


Tweet
Címkék:
abrijudit

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. 2020-ban a 14. évfolyam indul. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2021-04-22 09:43:39
Elkötelezettség fejlesztés a Spar Magyarországnál
2021-04-21 16:57:23
Így készíts munkavállalói elégedettség felmérést
2021-04-21 08:57:27
Kiégni csak az tud, aki lángolt
CHN (Coaching Határok Nélkül)

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-03-22 08:00:01 | Felelősségteljes Örömteliség a Vezetésben és a Vállalati Kultúrában || Mérés, Fejlesztés :||

    HR KPI-ok - 4. Komplexitás kezelése rendszerszemlélettel - mérés és fejlesztés

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció vezetés állásinterjú vezető munkavállaló toborzas önéletrajz állás Linkedin munkáltató stressz munka képzés kiválasztás tippek önismeret változás tanulás coach tipp Scotwork tárgyalás siker online tanulás Dr. Kocsis Ildikó Y generáció szervezetfejlesztés felmondás tananyagszerkesztés kommunikáció együttműködés tárgyalástechnika Munka Törvénykönyve ARS ENERGICA vezetőfejlesztés fejlesztés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu