A boldogság ára
Mi tesz boldoggá? Valóban az számít, hogyan nézünk ki és mivel töltjük a szabadidőnket? ... De mi van odabent? A lelkünk mélyén, a gondolatainkban, a tetteinkben mi tükröződik? Ez határoz meg minket, ezzel kell(ene) foglalkozni. Coac
Noha a coaching és mediáció módszere egyre ismertebb és ezáltal keresettebb, az ezt a szolgáltatást igénybe vevők aránya mégsem változik ideális mértékben. Nagy a munkanélküliségi arány, egyre több a szingli életformájú középkorú, magas a csonka családok és a válások száma. Pedig van megoldás. De még mindig kevés ember találja meg. Miért?
Jönnek hozzánk ügyfelek párkapcsolati problémákkal, karrierrel kapcsolatos dilemákkal, társkeresési aggályokkal küszködve, válást fontolgatva életvezetési tanácsadásra; hatékonyságot különböző formában növelni kívánó cégek és olyanok, akik nem kívánják maguknak az évekig tartó pereskedést, és az ezzel járó időt, pénzt vesztegetni. Jönnek. De nem annyian, ahány embernek szükséges volna.
Az egyre népszerűbb – és véleményem szerint a kis- és középvállalkozások marketingtevékenységét aláaknázó – kuponos oldalaknak az a különlegessége, hogy képet adnak arról, bizonyos szolgáltatások közül mire költenek szívesen az emberek. Hétről hétre jelennek meg a következő ajánlatok: fitness bérlet, alakformáló kezelés, hajvágás, wellness hétvége, fogfehérítés, fesztivál-, múzeum ill. kiállítás belépők – ezek a legnépszerűbbek. Minden héten ugyanaz, csak a szolgáltatást kínáló cég és a kedvezmény mértéke változik. Miből lehet erre következtetni?
Az embereknek fontos, hogy hogyan néznek ki. Ezzel nincsen semmi baj. Szeretnek kikapcsolódni. Ezzel sincs gond. De miközben arra koncentrálunk, hogyan nézzünk ki és mivel töltsük el a szabadidőnket, nem foglalkozunk annyit azzal, hogyan érzünk. Mik a terveink. Milyen kétségeink vannak. Kiteljesedett-e az életünk. Hogyan oldjuk meg konfliktusainkat.
Reggel felkelünk, összekészülődünk, elmegyünk dolgozni, ha végeztünk hazamegyünk, esetleg fitness terembe, vagy moziba, megiszunk valamit a barátokkal, esti teendők után pedig lefekvés. És előlről. Közben számos alkalommal konfrontálódtunk, éreztük magunkat fáradtnak, szomorúnak vagy egyszerűen csak nem felhőtlenül boldogan.
Kérdem én – mindamellett, hogy tiszteletben tartom azt, ki mire költi el keresetét –, ha megéri nekünk több tízezer forintot kiadni az előbb említett dolgokért, nem érné meg néhány alkalommal igénybe venni egy life-, business coach vagy mediátor „segítségét”? Később még az is megtörténhetne, hogy ruhák, termékek, utazások nélkül is jól éreznénk magunkat! Tudom, a fogyasztói társadalomban ez a tendencia diktál, de az életvezetési ill. üzleti tanácsadás és békéltetés olyan „árucikkek”, amik nem avulnak és nem romlanak el biztosan néhány év után, nem kell kidobni, újat venni. Ezek építenek. De közös munka szükséges.