Így találd meg a legjobb IT szakembereket
Ha rekrutálásról van szó, akkor manapság nem lehet elég leleményesnek lenni. Munkaerőt mindenhol lehet találni, de kiváló munkaerőt már jóval nehezebb dió. Most nem fárasztanánk az olyan módszerekkel, hogy alkalmazz fejvadászt vagy hirdess a Profession-ön – nem mintha ezekkel a bármi baj lenne, de valószínűleg ezeket már próbáltad. Most olyan módszereket ajánlunk, amelyek kevésbé ismertek, ámde annál hatékonyabbak lehetnek, ha jól alkalmazod őket.
Szakmai események
Számtalan ok miatt mennek az emberek szakmai rendezvényekre, de az álláskeresés feltehetőleg nincs köztük. Te se tekints úgy rájuk, mint olyan alkalmakra, amikor biztosan megtalálod a megfelelő embert a megfelelő pozícióra, ugyanakkor sosem lehet tudni. Networkingre tökéletesek a szakmai rendezvények és minél több emberrel sikerül kapcsolatba lépned a helyszínen, annál nagyobb eséllyel találsz ideális jelöltet a nyitott pozícióra. A szájmarketing itt is működik, vagyis nem biztos, hogy a résztvevők között van az embered, hanem lehet, hogy a munkatársai között vagy a baráti társaságában, esetleg a családjában.
Gondold át az álláshirdetéseid – az alapoktól
A legjobb jelölteket nem fogod tudni megszólítani a szokásos hirdetésekkel; szükséges képességek felsorolásával vagy a juttatások listájával. A kiváló jelöltek pontosan tudják, hogy milyen állásokra pályáznak jó eséllyel, a jó fizetés és a juttatások pedig már rég alapvetőnek számítanak. Szóval a szokásos hirdetésszövegek helyett mesélj egy jó sztorit a cégről és tedd személyessé a hirdetést. Az is előfordulhat, hogy a hirdetésed tartalma megfelelő, de a nyelvezete nem annak a célcsoportnak szól, akit meg akarsz szólítani. Ennek ellenőrzésére egy korábbi bejegyzésben javasoltunk szuper módszereket.
Nagyobb gombot a hirdetésbe!
Egy felmérés arra a meglepő eredményre jutott, hogy az álláshirdetések nagy része azért nem vonzó a potenciális munkaerő számára, mert a ’Jelentkezem’ gomb túl kicsi és túl könnyű rákattintani. Ha UX szempontok szerint átgondolod a gomb méretét, színét és elhelyezkedését, jobb konverziós arányt érhetsz el, nem is beszélve arról, ha kipróbálsz néhány olyan rendhagyó gombformátumot, mint amit Lou Adler is javasol ebben a cikkben.
Hass az érzelmekre!
Válaszd ki azokat a pozíciókat, amelyek hasonlóak ahhoz, amit most fel szeretnél tölteni, majd kérdezd meg a korábban ezekbe a pozikba rekrutált munkaerőt, hogy mit szeretnek legjobban a munkájukban? Miért ajánlanák azt másoknak? A válaszaikat használd fel a megfelelő csatornákra: álláshirdetésekben, emailekben, személyes beszélgetésekben. Ha szemezgetnél még további gyakorlati tippek között, akkor katt ide.
Növeld a pool méretét!
Gondoltál már arra, hogy túl kicsi az a célcsoport, akiket célzol a hirdetéseiddel? Ha csak aktív álláskeresőkkel próbálkozol, akkor kizársz egy csomó olyan tehetséges szakembert, akik vagy passzívak vagy egyszerűen egy olyan kategóriába esnek, amire te eddig nem gondoltál. A legkézenfekvőbb példa a szabadúszók. Számtalan olyan platform van, ahol olyan szabadúszókat találsz, akik nem keresnek munkát és látszólag elkötelezettek a szabadúszó életforma mellett, a megfelelő ajánlatra viszont igent mondanának, csak senki sem keresi meg őket ilyesmivel. Facebook csoportok, szakmai rendezvények és a LinkedIn is mind olyan felületek, ahol megszólíthatsz olyan freelancereket, akik ideális jelöltek lehetnek arra a pozícióra, amire éppen munkaerőt keresel.
Irány a felsőoktatás!
Ha még nem tetted meg, itt az ideje listáznod azokat a felsőoktatási- és felnőttképzési intézményeket, ahol IT munkaerőt képeznek. Nincs feltétlen szükséged fejvadászra, ha pályakezdő vagy junior IT szakembert keresel, hiszen az intézményen belüli hallgatói szervezetek, szakkollégiumok vagy akár a tanárok is segíthetnek megtalálni a megfelelő jelöltet. A hiányzó ismereteket pedig a megfelelő onboarding és mentoring kombinációja gyorsan tudja pótolni.
Engedd el a diplomát!
A legkiválóbb IT szakemberek manapság sok esetben nem az egyetemről kerülnek ki – sőt, sokuknak teljesen más területen van végzettsége. A Codecool sikeresen végzett és már elhelyezkedett programozói között nagy számban található például pedagógus, szociológus, bölcsész és közgazdász is. A cégek, ahol dolgoznak, nem azért választották őket, mert évekig tanultak programozást az egyetemen, hanem azért, mert a megfelelő kódolási ismeretek mellett számtalan olyan soft skill-lel is rendelkeznek, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy jó IT szakember váljon belőlük.