logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.11.21 - 14 éve
DEVISE - DARA Péter blogja

10+1 HR-es hiba a közösségi média (social media) kapcsán

A következőket elolvasva lehet, hogy megsértődsz, lehülyézel, s elküldesz melegebb éghajlatra. Fel sem merül benned, hogy célom az elgondolkodtatásod. Hogy provokációmmal azt szeretném elérni, hogy tudatosabb – a közösségi médi

10+1 HR-es hiba a közösségi médiában (DARA Péter blogja)1. Fogalmad sincs, hogy mire is való a közösségi média, mire is lehet/szeretnéd használni, s melyiket egyáltalán. Emiatt

  • vagy lenézel mindenkit, aki használja,
  • vagy arra hivatkozol, hogy nincs időd, mert dolgozol, s ezért nem használod,
  • vagy ha regisztrálsz is, nem szerepel a profilodnál semmi a neveden kívül, mert nem tudod, hogy mit csinálj.

2. Azt hiszed, hogy a közösségi média csak a tizen- és huszonévesek „játszótere”. Meg sem próbálsz utána járni annak, hogy mire is alkalmas, s mások a szakmádban mit tesznek e téren.

3. Azt hiszed, hogy mindent megtettél azzal, hogy regisztráltál, s megadtad nevedet, céged nevét és beosztásodat.

4. Az adott közösségi médiában a regisztrációdnál céges telefonszámot és e-mail címet adsz meg. S ha véletlenül lapátra kerülsz a munkahelyeden, a létrehozott profilodhoz semmilyen módon nem férsz hozzá, senki sem tud elérni, üzenetet hagyni, esetleg állást ajánlani. Azt hiszed, hogy ez csak vicc, pedig konkrét neveket tudok mondani, akik így jártak.

5. Pillanatok alatt rájön mindenki, hogy állást fogsz keresni, ráadásul nem a tudatos karrierépítésed, HR-es márkaépítésed eredményeként. Ugyanis a tudatos, tervezett profilépítés helyett:

  • míg eddig legfeljebb a neved, aktuális céged neve, illetve az ott betöltött beosztásod volt elérhető, bődületes tempóval elkezded feltölteni szakmai információkkal profilodat, valamint
  • dömpingszerűen megjelölsz ismerősként mindenkit, akit csak lehet, illetve
  • lájkolod/feliratkozol/regisztrálsz stb. minden olyan szakmai csoportba, céghez, közösséghez, akiknél állással kapcsolatos információkat remélsz.

Fentiek oka, hogy valakitől megtudtad, a közösségi médiákat álláskeresésre is lehet használni…

6. Úgy gondolod, hogy csak a HR-esek használják tájékozódásra, a jelöltek leellenőrzésére a közösségi médiát. Ne hidd! Sok jelölt is ezt teszi fordítva, csak sokkal profibban, mint te!

7. Amíg biztos pozícióban vagy, addig lenézed a szolgáltatókat, hiszen te vagy a nagyhatalmú megrendelő. Amikor már nem vagy pozícióban, akkor megkeresed a közösségi médiában őket, hogy segítsenek állást találni, esetleg ajánlani téged. Majd csodálkozol a reakciójukon.

8. Mivel nem ismered, hogy mire használják a közösségi médiát, felháborodsz az Y, X vagy Z (bárhogy is nevezzük) generáció igényén, akik a munkahelyükön is hozzá kívánnak férni, eltiltásuk esetén pedig nem kívánnak a szervezetnél dolgozni.

Közösségi média = nem biztonságos (DARA Péter blogja)9. Amikor a vállalati informatikus azzal az indokkal tiltja le cégednél a közösségi médiák használatát, hogy „nem biztonságos”, fel sem merül benned, hogy benchmark információkat hozzál ellenérvként a szakmádból olyanoktól, akik tudatosan használják a munkaerőpiac felmérésére, toborzási költségeik csökkentésére, employer brandingre e platformokat. Nem mész oda a főnöködhöz meggyőzni őt számadatokkal, információkkal arról, hogy sokkal olcsóbb és gyorsabb lehet a közösségi médián keresztül a toborzás, s még a munkaadói márka építését is segíthetné. Miért is tennéd ezt? Hiszen mivel nem is ismersz ilyen cégeket, fogalmad sincs, hogy ők mit, miért tesznek és hogyan. Pedig a közösségi médiában jelen vannak…

10. Azt hiszed, hogy a közösségi média valójában = Facebook. Úgy gondolod, hogy az iwiw már a múlté. Véleményed szerint a LinkedIn-t csak külföldön használják. A Twitterről és s többiről még csak nem is hallottál. Talán érdemes lenne körbekérdezni, utánanézni, hogy vajon helyesen gondolkodsz-e?

+ 1. Fentieket elolvasva megsértődsz, lehülyézel, s elküldesz melegebb éghajlatra. Fel sem merül benned, hogy célom az elgondolkodtatásod volt. Hogy provokációmmal azt szerettem volna elérni, hogy tudatosabb – a közösségi médiát nem sátántól valónak tartó – HR-esként saját karrieredet is hatékonyabban építhesd, illetve céged üzleti érdekeit is jobban támogathasd.

Persze nem kell egyáltalán fentiek szerint eljárnod, ha nem akarod. Senki sem erőszakolja rád. De azért talán jó tudni, hogy van közösségi média is.

Amennyiben fentiek egyike sem igaz rád, akkor őszintén gratulálok! Te azon kevés HR-es egyike vagy, aki ….. (ide azt gondolsz, amit akarsz).

Ja! Hogy nem is HR-es vagy? Más szakmában dolgozol, s mégis magadra ismersz a 10+1 pontból? Talán nem véletlen…

Szeretnéd a hibák helyett a legjobb megoldások egy részét is megismerni? Nézd meg ezt!

DARA Péter

Címkék:
DEVISE - DARA Péter blogja

A DEVISE blog szerzője DARA Péter, a DEVISE Hungary ügyvezető igazgatója, coach, tanácsadó, címzetes egyetemi docens (PTE). Szakmai és vezetői tapasztalataimra építve a tudatosabb, az egymásra és a munkavállalókra jobban odafigyelő, ugyanakkor a hatékony működést biztosítani tudó vezetői kultúra elérését szeretném elősegíteni. Eszközként a coachingot, a képzést, a tanácsadást, a felméréseket, a rendezv ényeken és publikációkban történő információ- és tudásmegosztást, a jó vállalati gyakorlatok (best practice) széles körű megismertetését és a hibák okainak feltárását egyaránt használom. Bővebben rólam: http://devise.hu/dara-peter

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-02 14:15:43
Grade rendszer – A csapatok építésének alapja
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
DEVISE blog - DARA Péter blogja

Egy blog a vezetésről, a HR-ről és a hatékony támogató eszközökről. Szerzője DARA Péter coach, tanácsadó.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu