Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.11.25 - 1 éve
Dienes Martin

Célok kitűzése egy cégben

Biztos hallottad már, hogy ha valaki nagy célokat akar elérni, akkor azokat ki is kell tűznie. Le kell írnia. Arra kell összpontosítania, így valóban eléri azt a célt. De hogy van ez a cégeknél? A munkatárs egyéni céljait figyelembe kell venni? Mi történik, ha neki nem célja az, ami a cégnek igen? Nem könnyű, de amint ez be van vezetve, egy stabilan növekvő szervezet fog létrejönni.

Kezdjük az alapoknál.

Mi egyáltalán az, hogy cél? Miért fontos ez egy cégben?

Cél - Megvalósítandó eredmény, amely egy kívánatos állapot, vagy elért hely.

Tehát akkor a cél egy olyan állapot, amibe kerülni akarunk, ahol jó lenne lenni. Ez mindössze annyit jelent, hogy ha célokat akarunk leírni, akkor azokat már úgy kell megfogalmazni, mintha meglennének már. Hiszen nem az a cél, hogy akarok 1 milliárd Ft bevételt, hanem az, hogy van 1 milliárd Ft bevételem.

​Tehát a célokat mindig úgy fogalmazzuk meg, mintha már meglennének. Amiért fontos a cégben a célok kitűzése, annak nagyon egyszerű a magyarázata. Ha kitűzöl célokat, akkor nagyon egyszerű rajta tartani a figyelmedet, mint vezető. Akár minden reggel látod, vagy minden meetingen elmondjátok, de könnyű célon tartani a figyelmet, illetve az embereket is. Ha viszont nincs leírva, akkor nagyon nehéz dolgod van, mert akármikor le tudsz térni a célhoz vezető útról. Mivel te se tudod, hogy pontosan hova tartasz, így ez abszolút érthető. Lehet, hogy fejben megvan, hogy 1 milliárd Ft bevételt szeretnél, de nincs leírva, nem látod, nincs elmondva és így ez simán elveszhet.

Pontosan hogyan tűzzük ki a célokat?

​Igazából ez nagyon egyszerű. Van akár egy tollad-papírod, vagy van egy word dokumentumod megnyitva a laptopodon. Elkezded írni szépen lassan azt az állapotot, ahová el szeretnél jutni és mindezt úgy, mintha már meglenne. Próbáld teljesen ideálisra írni. És közben TILOS azon gondolkozni, hogy az hogyan fog megvalósulni. Egyszerűen azt kell leírni, ami az ideális.

Közben egyébként nem rossz, ha valamilyen ”külső” területen vagy, nem pedig abban az irodában, ahol folyton dolgozol. Ott bejöhet rengeteg olyan tényező, ami miatt nem tudsz ennek maximális figyelmet szentelni.

Hogyan lesz ténylegesen elérve ez a cél? Egy következő cikkben leírom Neked, de először még ezt olvasd el:

Hogyan hangoljuk össze a cég és a munkatársak céljait?

Ez sem lesz egy olyan nagyon ördöngős dolog, hidd el nekem. Egyszerűen ülj le a munkatársaiddal és kommunikálj velük arról, hogy mik az ő személyes céljaik. Lehet, hogy csak azt fogja mondani, hogy el akar menni egy hétre nyaralni vagy, hogy csak egy kis lakást szeretne, én nem tudhatom, de biztosan van valami, amit el szeretne érni.

Na, itt kezdődik a furfangosság. Ezeket akár le is írhatod papírra, mert nyilván 30-40 munkatársnál már elég nehéz mindet megjegyezni. Maga az összehangolás, pedig minössze ennyiből áll: mikor a munkatárs nem annyira motivált, vagy tudna jobban is dolgozni, csak oda kell menni és mondani kell, hogy ”Emlékszel Ricsikém igaz? Tudod, van az a kocsi, a célod. Na húzzunk bele és szerezzük meg együtt!” És máris motiváltabb lesz, elkezd dolgozni a saját céljaiért, de mégis csak a cégnek a céljait csinálja, hiszen ott dolgozik. Kicsit furcsa lehet elsőre, viszont a vezetőnek is jó, hiszen közelebb lesz a munkatársaihoz, jobban tudnak csapatban dolgozni, illetve a munkatárs is élvezi, mert érzi, hogy ott a célja.

A kitűzésről és az összehangolásról csak ennyit szerettem volna Neked leírni. Ha ezeket az alapelveket tudod alkalmazni, már akkor is egy hatalmas szintet tudtál lépni a vállalkozásoddal!

 

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikket!

Amennyiben szeretnél lépést tenni egy stabilabb cég felé, akkor igényeld a Vállalati Térképünket! https://www.dma.hu/vallalati-terkep

 

Megosztás


Tweet
Címkék:
Dienes Martin

Küldetésünk az, hogy elérd a nagyobb stabilitást és a több szabadidőt, azonnal alkalmazható eszközökkel. Személyes törődéssel, odafigyeléssel azokra a nehézségekre adunk megoldást, amik a legjobban visszafogják a céged fejlődését. Célunk, hogy hatékonyabbá, sikeresebbé váljon a céged, a munkatársaid motiváltabbá és termelékenyebbé, Te magad, pedig stresszmentessé! Mivel minden ügyfél teljesen egyedi számunkra, ezért folyamatos törődést kapsz tőlünk, hogy ne érezd magad egyedül a cégedben és a lehető legsikeresebb legyen az együttműködés. Azt akarjuk, hogy kerülj egy jobb állapotba Te, mint cégvezető! Ezen a blog oldalon olyan cikkeket szeretnénk Nektek mutatni/írni, ahol meg tudjátok tanulni a munkatársak kezelésének, akár a megtartásának, vagy a cég szervezésének minden kis részletét és praktikáját. Egy valamire kérünk, hogy próbáld ki Te is a cégedben ezeket és nézd meg, hogy működik-e Nálatok is! Jó olvasást!

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2021-01-14 00:04:43
A CHN a WBECS-ről jelenti: Tony Holmwood – A vezetők, mint coachok – emberközpontú megközelítés
2021-01-13 22:45:00
Karrier újratöltve? - Újrakezdési dilemmák gyermek mellett
2021-01-11 11:55:42
Piackutatás fontossága
DMA - Nagyobb Stabilitás, Több Szabadidő!

Küldetésünk az, hogy elérd a nagyobb stabilitást és a több szabadidőt, azonnal alkalmazható eszközökkel. Személyes törődéssel, odafigyeléssel azokra a nehézségekre adunk megoldást, amik a legjobban visszafogják a céged fejlődését. Célunk, hogy hatékonyabbá, sikeresebbé váljon a céged, a munkatársaid motiváltabbá és termelékenyebbé, Te magad, pedig stresszmentessé! Mivel minden ügyfél teljesen egyedi számunkra, ezért folyamatos törődést kapsz tőlünk, hogy ne érezd magad egyedül a cégedben és a lehető legsikeresebb legyen az együttműködés. Azt akarjuk, hogy kerülj egy jobb állapotba Te, mint cégvezető! Ezen a blog oldalon olyan cikkeket szeretnénk Nektek mutatni/írni, ahol meg tudjátok tanulni a munkatársak kezelésének, akár a megtartásának, vagy a cég szervezésének minden kis részletét és praktikáját. Egy valamire kérünk, hogy próbáld ki Te is a cégedben ezeket és nézd meg, hogy működik-e Nálatok is! Jó olvasást!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-01-13 22:45:00 | Restart Mom Project blogja

    Karrier újratöltve? - Újrakezdési dilemmák gyermek mellett

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció állásinterjú vezetés munkavállaló vezető önéletrajz állás toborzas Linkedin munkáltató munka stressz képzés tippek kiválasztás önismeret változás tanulás coach tipp siker online tanulás Scotwork tárgyalás Y generáció felmondás tananyagszerkesztés Dr. Kocsis Ildikó szervezetfejlesztés kommunikáció Munka Törvénykönyve együttműködés ARS ENERGICA tárgyalástechnika visszajelzés fejlődés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu