logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 0000.00.00 - 2027 éve
Dienes Martin

Célok kitűzése egy cégben

Biztos hallottad már, hogy ha valaki nagy célokat akar elérni, akkor azokat ki is kell tűznie. Le kell írnia. Arra kell összpontosítania, így valóban eléri azt a célt. De hogy van ez a cégeknél? A munkatárs egyéni céljait figyelembe kell venni? Mi történik, ha neki nem célja az, ami a cégnek igen? Nem könnyű, de amint ez be van vezetve, egy stabilan növekvő szervezet fog létrejönni.

Kezdjük az alapoknál.

Mi egyáltalán az, hogy cél? Miért fontos ez egy cégben?

Cél - Megvalósítandó eredmény, amely egy kívánatos állapot, vagy elért hely.

Tehát akkor a cél egy olyan állapot, amibe kerülni akarunk, ahol jó lenne lenni. Ez mindössze annyit jelent, hogy ha célokat akarunk leírni, akkor azokat már úgy kell megfogalmazni, mintha meglennének már. Hiszen nem az a cél, hogy akarok 1 milliárd Ft bevételt, hanem az, hogy van 1 milliárd Ft bevételem.

​Tehát a célokat mindig úgy fogalmazzuk meg, mintha már meglennének. Amiért fontos a cégben a célok kitűzése, annak nagyon egyszerű a magyarázata. Ha kitűzöl célokat, akkor nagyon egyszerű rajta tartani a figyelmedet, mint vezető. Akár minden reggel látod, vagy minden meetingen elmondjátok, de könnyű célon tartani a figyelmet, illetve az embereket is. Ha viszont nincs leírva, akkor nagyon nehéz dolgod van, mert akármikor le tudsz térni a célhoz vezető útról. Mivel te se tudod, hogy pontosan hova tartasz, így ez abszolút érthető. Lehet, hogy fejben megvan, hogy 1 milliárd Ft bevételt szeretnél, de nincs leírva, nem látod, nincs elmondva és így ez simán elveszhet.

Pontosan hogyan tűzzük ki a célokat?

​Igazából ez nagyon egyszerű. Van akár egy tollad-papírod, vagy van egy word dokumentumod megnyitva a laptopodon. Elkezded írni szépen lassan azt az állapotot, ahová el szeretnél jutni és mindezt úgy, mintha már meglenne. Próbáld teljesen ideálisra írni. És közben TILOS azon gondolkozni, hogy az hogyan fog megvalósulni. Egyszerűen azt kell leírni, ami az ideális.

Közben egyébként nem rossz, ha valamilyen ”külső” területen vagy, nem pedig abban az irodában, ahol folyton dolgozol. Ott bejöhet rengeteg olyan tényező, ami miatt nem tudsz ennek maximális figyelmet szentelni.

Hogyan lesz ténylegesen elérve ez a cél? Egy következő cikkben leírom Neked, de először még ezt olvasd el:

Hogyan hangoljuk össze a cég és a munkatársak céljait?

Ez sem lesz egy olyan nagyon ördöngős dolog, hidd el nekem. Egyszerűen ülj le a munkatársaiddal és kommunikálj velük arról, hogy mik az ő személyes céljaik. Lehet, hogy csak azt fogja mondani, hogy el akar menni egy hétre nyaralni vagy, hogy csak egy kis lakást szeretne, én nem tudhatom, de biztosan van valami, amit el szeretne érni.

Na, itt kezdődik a furfangosság. Ezeket akár le is írhatod papírra, mert nyilván 30-40 munkatársnál már elég nehéz mindet megjegyezni. Maga az összehangolás, pedig minössze ennyiből áll: mikor a munkatárs nem annyira motivált, vagy tudna jobban is dolgozni, csak oda kell menni és mondani kell, hogy ”Emlékszel Ricsikém igaz? Tudod, van az a kocsi, a célod. Na húzzunk bele és szerezzük meg együtt!” És máris motiváltabb lesz, elkezd dolgozni a saját céljaiért, de mégis csak a cégnek a céljait csinálja, hiszen ott dolgozik. Kicsit furcsa lehet elsőre, viszont a vezetőnek is jó, hiszen közelebb lesz a munkatársaihoz, jobban tudnak csapatban dolgozni, illetve a munkatárs is élvezi, mert érzi, hogy ott a célja.

A kitűzésről és az összehangolásról csak ennyit szerettem volna Neked leírni. Ha ezeket az alapelveket tudod alkalmazni, már akkor is egy hatalmas szintet tudtál lépni a vállalkozásoddal!

 

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikket!

Amennyiben szeretnél lépést tenni egy stabilabb cég felé, akkor igényeld a Vállalati Térképünket! https://www.dma.hu/vallalati-terkep

 

Címkék:
Dienes Martin

A DMA ponthu Kft. tulajdonosa és ügyvezetője vagyok, cégfejlesztéssel foglalkozunk. Üzleti cikkeinket, sikertörténeteinket mind én szoktam megírni, illetve újabban Gondolkozz Rendszerben podcastunk adásainak vagyok a szerkesztője.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-02 14:15:43
Grade rendszer – A csapatok építésének alapja
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
DMA - Nagyobb Stabilitás, Több Szabadidő!

Megváltoztatjuk a magyar munkahelyek közhangulatát és kultúráját! Azt ígérjük, hogy olyan cégfejlesztési rendszereket adunk át, melyeket integrálni tudsz és nem csak elméletben működnek, amivel eléred a több milliárdos árbevételt.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló tanulás szabadság siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu