logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 0000.00.00 - 2027 éve
Dienes Martin

Mi a közös a sikeres vállalkozásokban?

A sikeres vállalkozások általában azok, ahol a munkatársak jól érzik magukat, el vannak ismerve, és jó a fizetésük is. A vezetőnek van szabadideje, rengeteg a profitja és az egész cége stabil. Ez így elsőre nagyon kemény melónak tűnik, viszont rengeteg vállalkozónak sikerült már ezt elérnie.

Alapvetően a sikeres vállalkozások nem csak abból épülnek fel, hogy sok pénzt keresnek. Vannak olyan alkotóelemei is, mint például, hogy a munkatárs hogyan érzi magát, a piacon lévő munkaerő mit gondol a cégről, a többi cég mit gondol a cégről és még sorolhatnám.

A siker relatív lehet, viszont itt arról a sikerről beszélünk, mikor ténylegesen a köztudat szerint valamelyik cég ”mindenki szerint sikeres”. Néhány pontot szeretnék Neked kiemelni, ami valóban fontos ahhoz, hogy egy cég sikeres legyen.

 

ELSŐ KÖZÖS PONT:​

A sikeres vállalkozók folyamatosan és a végtelenségig dicsérik a munkatársakat. Nyilván megvan arra a módszer, ha valami el lett rontva, de alapvetően azon vannak, hogy dicsérjenek, ne szidjanak. Ezzel a folyamatos elismeréssel, pedig motiválják a munkatársakat, hozzá is segítik őket a saját egyéni céljaik eléréséhez, illetve a munkavállalók körében az fog elterjedni, hogy jó itt dolgozni ennél a cégnél, aminek az eredménye, hogy gyerekjáték jó munkatársat találni.

 

MÁSODIK KÖZÖS PONT:

Mindig is többre jutott és jobban dolgozott az, akinek több volt a tudása - így van ez a cégvezetéssel is. Aki többet fejleszti magát, annak sokkal sikeresebb a vállalkozása. Az egyik legjobb közös pont az ez, hiszen tudnak egymástól is tanulni, nem csak trénerektől, konzultánsoktól. Nézzük példának a Michelin-t. Heti rendszerességgel van munkatársi képzés, de hát nem is olyan kicsi cég.

 

HARMADIK KÖZÖS PONT:

A harmadik, hogy akinél látjuk, hogy valóban sikeresek, azoknál a vezető nem nyúl bele a munkába. Nem végig csinálja, hanem végig követi a feladatokat, ameddig azok kész nincsenek. Ezzel az történik a cégekben, hogy a vezetőnek marad szabadideje, illetve a cége nagyon stabil lesz. Úgymond magától működik a cég, stabilan. Persze a szabadidőt lehet sokféleképpen érteni. Lehet úgy is, hogy folyamatosan nyaral a vezető és sose dolgozik, lehet úgy is érteni, hogy már tud lenni egy kicsit többet a családjával. Több fokozat van nyilván, de kinek-mi tetszik jobban.

 

NEGYEDIK KÖZÖS PONT:

Ami a legjobban látszik a sikeres cégekben, hogy a profit az egekben van. Van pénz bőséggel, amiből tudnak tovább fejlődni. Ezt a közös pontot nem tudom túl magyarázni, hiszen ezt ténylegesen tudja mindenki. A cég bőségben van, a munkatársak, a vezetőknek van bőséggel fizetése és rengeteg kiáramló promóció van.

 

ÖTÖDIK KÖZÖS PONT:

Tudják a vezetők, hogy egyénileg gyorsabb lenne, de csapatban messzebbre tudnak jutni. Magyarul csapatban gondolkoznak, csapatban terveznek, hiszen így lesz a leghatékonyabb a munka. Vezető meetingeket tartanak, közösen dicsérik az embereket és közös célokat tűznek ki. Ténylegesen, mint egy hatalmas család. Jó hangulatot teremtenek.

 

Még lehetne részletezni, hogy pontosan mi az, amit az összes sikeres cég jól csinál, de nagyjából ezek a pontok vannak, amik a nagyját fedik.

 

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikket!

Amennyiben szeretnél lépést tenni egy stabilabb cég felé, akkor igényeld a Vállalati Térképünket! https://www.dma.hu/vallalati-terkep

 

Címkék:
Dienes Martin

A DMA ponthu Kft. tulajdonosa és ügyvezetője vagyok, cégfejlesztéssel foglalkozunk. Üzleti cikkeinket, sikertörténeteinket mind én szoktam megírni, illetve újabban Gondolkozz Rendszerben podcastunk adásainak vagyok a szerkesztője.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
DMA - Nagyobb Stabilitás, Több Szabadidő!

Megváltoztatjuk a magyar munkahelyek közhangulatát és kultúráját! Azt ígérjük, hogy olyan cégfejlesztési rendszereket adunk át, melyeket integrálni tudsz és nem csak elméletben működnek, amivel eléred a több milliárdos árbevételt.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu