Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.04.07 - 10 éve
drprezi

6 millió rossz meetingekre

“Ami nem mérhető az nincs is.” Sokszor így működünk és ez láthatatlanul termel  jelentős költségeket. Szinte mindannyiunkra jellemző, hogy hetente egyszer félnapot haszontalan meetingen ülünk  gyenge prezentációkat hallgatva. N

“Ami nem mérhető az nincs is.” Sokszor így működünk és ez láthatatlanul termel  jelentős költségeket. Szinte mindannyiunkra jellemző, hogy hetente egyszer félnapot haszontalan meetingen ülünk  gyenge prezentációkat hallgatva. Nem szólunk. Nem a mi dolgunk. Legfeljebb sms-ezünk közben, és ha engedik még laptopozunk is. Kit érdekel? (nem a MI cégünk)

De nézzük meg az érem másik oldalát, hogy mennyibe kerül ez a cégnek.

Éljünk néhány erős feltételezéssel:

  1. Az előadott prezentációk gyenge színvonala miatt nem jön át semmilyen üzenet nekünk (tapasztalataim szerint ez nem is olyan erős feltételezés, sajnos)
  2. A teljes ráfordított idő haszontalan számunkra.

Vegyünk elő egy klasszikus heti meetinget, 4 órában 15 emberrel.

  • ez összesen heti 60 munkaóra
  • azaz havi 240 munkaóra

Ezt szorozgatva egy átlagos középvezetői munkabérrel (legyen 2000 forintos az óradíj), havi 480 000 forintos fölösleges kiadásról beszélünk, ami éves szinten 5,8 millió forint egy 15 fős vezetői csoportra vetítve. A vicces a dologban, hogy ezt úgy sikerül kidobnunk, senki sem tud róla :-) Azt már nem is merem kiszámolni, ha ez egy projektekben dolgozó csapatról szól, akiket ügyfeleknek lehetne eladni óradíjban, mint pl. informatikai cégeknél.

Mi a megoldás?

Alapvetően azon múlik, hogy mi a legnagyobb probléma, mert a gyenge meeting takarhat sokféle okot:

  • Felkészületlen előadókat
  • Gyenge prezentációkat (ezt látom ez egyik legnagyobb problémának)
  • Gyenge levezető elnököt
  • Felkészületlen résztvevőket stb.

Tapasztalataim szerint a fentiek közül mindegyik viszonylag könnyen kezelhető, csak tudatosan foglalkoznunk kell vele.

Szóval egyet tehetünk. Átgondoljuk, elemezzük és értelmezzük a saját meetingjeink hatékonyságát, majd változtatunk ahol kell.

Zoli

Megosztás


Tweet
Címkék:
drprezi

Dr.Németh Zoltán vagyok. Küldetésem, hogy megszabadítsak mindenkit a szinpadi szereplésben való korlátaitól.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2021-01-28 11:01:30
Hogyan jussunk el a „NEM”-től az „IGEN”-ig?
2021-01-28 10:36:07
A CHN a WBECS-ről jelenti: Jonathan Reitz- Profizmus profizmust szül
2021-01-28 10:19:03
Gyermekkori címkék felnőttkorban - a Pygmalion hatás
DrPrezi

Te is lehetsz FESZTELEN és PROFI előadó. Gyakorlás és technika. Ennyin múlik. Sajnos biztonságos közeget nehéz találni és jó blogot is a technikákról :-) . Ebben segítek.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-01-28 11:01:30 | Profitárgyaló

    Hogyan jussunk el a „NEM”-től az „IGEN”-ig?

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció állásinterjú vezetés munkavállaló vezető önéletrajz állás toborzas Linkedin munkáltató munka stressz képzés tippek kiválasztás önismeret változás tanulás coach tipp siker online tanulás szervezetfejlesztés Scotwork tárgyalás Y generáció felmondás tananyagszerkesztés Dr. Kocsis Ildikó kommunikáció együttműködés Munka Törvénykönyve ARS ENERGICA tárgyalástechnika visszajelzés fejlődés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu